Avresedagen

I går grät jag när jag vek kläder...kan inte förstå att jag utsätter mej själv och ungarna för detta...samtidigt ska det ju bli kul att se Annas show och träffa Mikke W.
Jag skulle få lugn och ro i mitt sinne och slippa all ångest om alla i min omgivning skulle fatta att jag inte är en mamma som tycker att det ska bli skönt att göra nåt för mej själv...då räcker det med ett lättare korsord och en kopp kaffe...Jag är en mamma som tycker om att vara hemma med min familj, är jag konstig på nåt sätt?
Nåväl, Kasper har ju att se framemot ett Halloweenkalas hos Wille i morgon, och på söndag kommer vi ju hem!
Har fått håret slingat i går och ser ut som sju gråa år...ska till stan i dag och inköpa ett stycke orange hårfärg som jag sätter i håret för att inte se ut som den gråa råtta jag känner mej som...och då har jag lovat ungarna att vi går och äter på Frasses.
Det är så länge sen jag vart i Sthlm så jag blandar ihop huvudstaden med vår residentstad vad gäller shoppingen...Jag kommer att bli så nöjd när jag köpt det jag köpt till ungarna.
Jag har pratat med dom och sagt att ingen får ringa och vara lessen eller ha ont nånstans för då blir jag  både lessen och orolig, det kunde dom lova!
Jag har inte packat ännu, har i och för sej inte så mkt att packa heller men det måste ju göras.
Jag hoppas att Janne står för sina ord och bokar in oss i Piteå hela familjen nån helg, vi har inte haft semester alls i år för det räknas inte när vi var på min mormors begravning och tömning av hennes lägenhet.
I går hittade Joannah Tara, hon låg under bodan och vägrade att komma ut, till slut kom hon ut och var tack och lov helt oskadd. Hon hade vart borta i två dygn!
Familjen Täikkö var här i går och det var trvligt som vanligt, Malin hade med sej en present i form av pennor som jag dock gömt undan...hon fick en silvrig tröja i munkjackeform av mej som returpresent.
Nu ska jag slå på tv:n och kolla så att inga flyg eller båtolyckor har hänt sen i går...
Ha en bra helg nu kära bloggare för det ska jag försöka att ha trots längtan efter mina älskade ungar!!!

Kommentarer
Postat av: Annika

Nej, du är inte konstig på nåt sätt. Vi mammor har nog den "egenskapen" att det gör såå ont i hjärtat, och att vi blir så oroliga. Jag har aldrig tyckt att det är skönt att åka ifrån barnen, har alltid haft klumpen och saknaden i magen...MEN det är jättenyttigt att åka iväg och vara på två nångång. Man får se det på det viset! :-)
Ha en jättetrevlig resa!!! Vi bloggare förväntar oss tuliaisia!!!!

2005-11-04 @ 07:54:42
Postat av: elli

Kära älskade syster yster! Självklart vet och förstår jag hur det känns. Herregud jag är/har vart ikadan själv. Lätt är det at glömma sånt då ungarna blivit stora. Men jag vet precis känslan imagen. Men jag håller med Annika. Käka på frasses med ungarna och njut. Förresten varför i helvete ska du färga bort slingorna igen????? Varenda gång jag slingat ditt hår så färgar du det!

2005-11-04 @ 08:16:15
Postat av: Häxan1

Ville bara uppmuntra Dig, att Du ska INTE vara så "hönsig", men ser, att inte hjälpte!
Hoppas, Du och Janne, kan njuta om resan!
Vi hörs!

2005-11-04 @ 09:24:35
Postat av: Häxan1

Kajsa, jag glömde TULIAISIA!

2005-11-04 @ 09:25:40
Postat av: Majsan

Jag förstår din oro, jag känner likadant, men jag tar med mig ungarna(de mindre)ibland när jag åker någonstans. Om jag och Kalle åker någonstans ensamma så är det bara in till stan så det är inte så långt bort. Ha en bra resa och "försök" att se det roliga i resan.Kram Majsan!!

2005-11-04 @ 09:52:04
Postat av: Majsan

Nu har jag oxå en blogg så skriv gärna!
den är www.majsan43.webblogg.se Hej då!

2005-11-04 @ 10:07:42
Postat av: malin

jag förstår att du tycker att det blir jobbigt att åka utan ungarna, det skulle jag också gjort, men försök att ha rolgt nu när ni väl åker... Och glöm för guds skull inte att packa ner en flaska med vatten brevid flytvästen och chokladen, för havsvatten är ju salt, mao - du kan bli törstig :O)

2005-11-04 @ 12:57:53
Postat av: Anki

Trevlig resa hönsmamma. Men du har väl redan åkt. Kan jag tro!!!!
Du ska se att det går bra. Du måste nog ta minisemestrar lite oftare. Vi hörs och du glöm inte tuliaisia. Kram!

2005-11-04 @ 18:49:58
Postat av: agneta

hejsan! nu när jag skriver är u i stockholm. hoppas att allt går bra. jag har alltid elden därbak när jag är hemifrån. även om jag har ungar med mej. man kan tro att hemmet faller ihop om man inte är där men jag har märkt att det faktiskt brukar se ut ungefär som när jag lämnade det.
har elli pratat med dig om att komma till mig?

2005-11-05 @ 16:47:36
Postat av: majsan

Va bra att pappa är på bättringsväg.
Kan tänka mig hur du kände dig då och vara så långt borta,hörde att du suttit med flytvästen på hela båt resan!!! Säger inte av vem jag hörde detta!!!

2005-11-07 @ 20:22:08

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)