Hejsan!

Berra
Sitter här och filosoferar lite om mitt inlägg på andra bloggen. Det är en sann historia som hänt i min familj.
Jag började tänka på den i går när jag var på jobbet. Hur kan en lärare få vara lärare när hon/han gör skillnad på sina elever? En elev som behöver mkt hjälp blir idiotförklarad när hon/han säger att det bästa med skolan är rasterna.... Denna lärare som det handlar om passar absolut inte bland elever som behöver extra hjälp...om hon/han passara tt vara lärare över huvudtaget...!!! Jag är glad att jag inte följde min instink då...då hade jag hamnat i häktet...
Jag skriver inte mer om det för då utelämnar jag både mitt barn och läraren (den sistnämnda spelar i o f ingen roll för jag hyser inga höga tankar om personen i fråga).
Jag har hunnit med att vika alla kläder i tvättstugan och nu efter bloggeriet skall jag städa i sovrummet...i allafall bädda sängen!
Ett hett bokbad är åxå inplanerat i dag!!!!
Är helt solokvist i huset och det känns så skönt!!!!!
Janne jobbar och ungarna är på skola/praktik.
Jag såg liiite på Idrottsgalan i går och jag måste säga att Peter Settman är för härlig!
Nu ska Lars Winnerbäck få ljuda i hela huset medan jag bäddar och funderar på om jag ska städa hela sovrummet...
Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Ja, visst är det tragiskt att en del människor har valt helt fel yrke. Bara för att man utbildar sig till lärare så innebär det inte att man passar till det yrket. Har också haft en herrans massa rötägg till lärare, men det vet du säkert redan eftersom Emma har haft samma.
Vad hurtig du är idag! Kan du inte skicka över lite energi till mig tills jag kommer hem?
Kram

Postat av: Linda

Vissa passar verkligen inte som lärare!
Vad mysigt det lät med ett hett bad, har inget kar så jag får ta mina långbad hos mamma :)

2008-01-15 @ 16:57:26
Postat av: Katja

Det är verkligen tråkigt med sådana lärare!! tänk om dom sedan måste ha samma lärare i flera års tid, vilken skada dom hinner göra.

2008-01-15 @ 17:09:58
Postat av: Annika

Det är så roligt att dona på med bra musik som ljuder i hela huset!!
Det gör jag varje morgon....för tillfället ljuder 70-tals disco på mornarna här i huset!! :)

2008-01-15 @ 17:17:23
Postat av: elli

Men snälla Kajsa! Vilken urusel musiksmak du har!

2008-01-15 @ 18:11:42
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Fia

ja det borde handla om mer än betyg när man skall söka in på lärarhögskolan. Det är så viktigt att ha bra lärare!!!

Winnerbäck är bra!! =)

2008-01-15 @ 18:33:45
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Irina

Tjao!
Nu du har jag uppdaterat med julklappslistan :)
Jag höll mitt löfte, fast d tog liiite tid :-S

2008-01-15 @ 20:01:31
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Lena

Är det erat husdjur på bilden? Vad är det för nåt? En ödla av något slag? Vi har haft två tamråttor men de dog, den senaste i somras. Och det ska bli nya råttor har Nadja bestämt, men inte förrän storasyster (som är pälsdjursallergiker) har flyttat hemifrån.

2008-01-15 @ 21:16:25
URL: http://www.belena.net
Postat av: Catharina

Ja fort lär man städa till den musiken....

2008-01-16 @ 10:05:22
Postat av: Erik

Har ni pratat med rekrorn om läraren du nämnde?

2008-01-16 @ 14:22:05
Postat av: kerstin

allt går så mycket lättare når musiken dånar i bakgrunden, för städa är inte speciellt roligt.

2008-01-16 @ 14:22:12
Postat av: Ditte

Hej Kajsa!

Allt väl hoppas jag. Håller med om läraren, lämna in ett klagomål hos rektorn och hota med pressen om inget annat hjälper. ;)
Ha det! Kram D

2008-01-16 @ 18:35:52
Postat av: Anki

Håller med, alla passar inte till lärare. Man vet ju själv när man gick i skolan att en del är superbra och andra kanske skulle haft ett annat jobb. Helst där de jobbar helt ensam.
Kram o ha en bra dag!

2008-01-17 @ 15:42:28
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Ulla

Ja, man måste ha hög musik när man städar, så högt så det även överröstar dammsugaren. Det är väl därför barnen flyr när jag städar.

2008-01-18 @ 07:20:27
Postat av: sussi

Meandi-party hos mig lör 9/2 kl.13!
Välkommen!

2008-01-18 @ 21:29:31

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)