Tjaba!

84-årsfest
Ser ni vilken fin kärleksförklaring !
♥Kasper är väl inte så jätteförtjust att jobba på 6-års...
...men hemmavis så stavar han riktigt bra!
I går var jag och ♥Janne på Risön och hälsade på ♥Ivar och ♥Ebba.
♥Svärmor var åxå bjuden.
Vi blev bjudna på förrätt, huvudrätt och efterrrätt!
Efterätten var tårta...
...♥Elli skulle ha gillat den, för hon hade grädden och dkorationen vid sidan om!
Allt var jättegott!
Tiden gick så fort för det var väldigt roligt att sitta och prata med dom.
♥Ebba har en sån humor så nog fick vi skratta alltid.
Tack snälla ♥Ebba och ♥Ivar!
När vi kom hem så var det som vanligt städat...
...♥Emma var här med ungarna och hon ser nog till att alla hjälper till!!!
Tusen miljoners TACK ♥Emma!!!!
I dag skall jag jobba på dagis.
En av fröknarna har fått kräksjukan.
Jag har stängningen.
Var det nån av er  som såg "I en annan del av Köping" i går?
Jag blir så glad när jag har sett den!
Om jag orkar och ids så skurar jag när jag kommer hem.
Eller så sitter jag i soffan helt slut i huvudet...
Det ska bli kul att jobba i allafall.
Nix, nu måste jag väl få nåt gjort innan kneget...
...typ...läsa ett kapitel till i boken...
Ha det gött mina vänner!
♥Cessi! Allt har löst sej till det bästa! Ring mej i kväll!

Hejsan mina vänner!

I dag har jag börjat med en kopp kaffe och en macka.
Sedan ett hett bad i badkaret med en färsk Topp Hälsa.
Nu är kycklingen i ugnen som skall ätas till lunch.
Efter detta bloggande skall kläder vikas och hus dammsugas.
Klockan 14,00 blir det kyrkan! Jag är nämligen kyrkvärd idag.
Klockan 16,00 är vi bjudna till Jannes morbror och hans fru på middag.
Dom bor på Risön.
Ungarna stannar hemmavid med Emma.
När kvällen är här så hoppas jag att jag får med mej min man på en prommis...
Håll tummisarna! Jag vågar inte gå själv i mörkret!
Jag har köpt en ny stegräknare nu, då blir det mkt roligare att gå.
Ska be Pontus eller Jesper tanka ner bra musik i min mp3.
Ha det gött idag mina vänner!!!!!

Fredagkväll! Med tillägg...

Som ni nu kommeratt märka så är min blogg lite mer stylad!
Jag har gett min bloggmaster fria händer att trolla med min blogg!
Just nu är det jättefint!
Tack ♥Sussi för att du är så himla snäll och hjälper mej!!!!!
I dag har jag vart på 6års kontroll med ♥Kasper...
Bad Soile kolla extra noga på hans syn eftersom han sett dåligt och vi har även vart i S-byn
där han fått konstaterat brytningsfel!
MEN min son såg alla rader...
...och hörde alla pip!!!!
Det kändes riktigt bra!
När det var dags för sprutan så kunde hon inte ge den eftersom ♥Kasper
är allergisk mot ägg...
...vi fick sprutinnehållet med oss och for mot Bvc...
...där kunde dom inte heller ge den pga hans allergi...
så vi måste fara till Kalix på måndag!!!!
Jag talade om att detta är ju faktiskt den 4:e Poliosprutan
som han ska ha och det har aldrig hänt nåt före...
Tydligen är det hårdare direktiv nu.
På eftermiddagen for ♥Janne och ♥Prinsessan till stan.
Dom kom hem med en ny ugn!!!!!!!!
Gissa en som blev lycklig!!!?
♥Janne ringde från stan och bad ♥Peppe komma dit med reservnyckeln...
...för att nyckeln hade fastnat i dörren...
för att ♥Janne hade låst dörren...
...fastän han sagt åt mej att INTE låsa den...
HAHAHA säger jag!!!!!!
♥Joannah har ju som bekant sovit här med lilla ♥Algot i några nätter.
Dom skulle kolla ♥Algots hosta.
I dag har dom vart till läkaren med han.
Gossen fick Bricanyl!
♥Janne och ♥Peppe har gått och badat "Borgmästarbastu"...
Vi andra sitter hemma och myser!
Jag köpte en Allers i dag när vi var till stan och jag ska nu börja
spana lite i kryssdelen!
Familjen ♥Pesula/Isaksson har åxå vart förbi här och det var
kul som vanligt!
I morgon skall ♥Prinsessan på kalas!
Det är ♥Emma S som fyller 11 år!
Jag skall eventuellt köpa en ny stegräknare,
min kommunala har gett upp....
Nix, nu ska jag gå och smutta på mitt vinglas och se om jag inte
kan lösa ett och a´nnat kryss!
Ha det gött mina vänner!!!!!
♥Sussi! Tack för att du är en sån vän!!!!!!!!!
♥Cessi! Ring mej!

I dag är det Förintelsens dag!
Jag tänker se på "Ninas resa"
Det enda jag vet om mitt inre är att jag vart med då...
...Spelade i kvinnoorkestern och hade ständig fruktan...
...Därför känner jag så starkt för denna dag.
NI VET VÄL ATT DET KAN HÄNDA IGEN!!!!
♥Kram♥ på er allihopa!

Morsning - Korsning!!!

I dag for jag,♥Janne ,♥Joannah och ♥Algot till Happis.
Jag köpte en rosaaktig kabinväska på Rusta för 199:-
Den ska jag och ♥Lydia ha med oss när vi åker till Gbg.
Sen fyndade jag åxå servetter för 1:-/paket!!!
Vilket eldorado för mej!!!!!
Vi var åxå och käkade på nya Frasses!
Det var helt ok MEN jag gillade inte deras stolar....
Sedan vidare på Konsum, där jag köpte två filmer för 99:-
"Mr Bean" del 2 och "4 bröllop och 1 begravning".
Vi gick även en snabbis in på Katalog...och där...
...hittade jag en mossgrön klänning för 50:-!!!!!

 GRATTIS ♥LOTTA PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!

♥Jesper är och gratulerar ♥Lotta just nu och jag hoppas
att han kör försiktigt och kommer hem snart!
♥Lydia och ♥Kasper har ♥Henny och ♥Rasmus här just nu,
och det ger mej lite datatid helt plötsligt...
♥Pontus var så glad när vi kom hem med semlor idag...
...Han kan vräka i sej tre stycken på en gång...
Nu kom ♥Emma och ♥Nicke med ♥kidsen, får nog sätta på
lite kaffe och leta fram några torra bullar....
...det är inte alla som har bullbakande grannar!

Ha en bra kväll kära vänner och kära tjuvläsare!!!!!!
♥Cessi! Ring mej så snart du kan!
♥Elli! Du åxå!


Hejsan!

I dag är kottarna på skolan!
Jag har duschat på morgonen!
Nu ska jag vika kläder!
Joannah och Algot skall komma hem och sova här några nätter.
Dom vill se om han hostar mindre när han är här.
I morgon fyller Lotta år!
Jag känner mej väldigt lat just nu!
Solen skiner där ute och då blir jag så sugen på apelsiner...
...förknippar det med skidåkning...
Ett nytt glas till våran ugnslucka plus en ny fjäder kostar 2500kr!!!!
Janne säger att han betalar INTE det eftersom han tycker att det är bättre
att lägga pengarna på en ny ugn...
...men det tycker inte jag eftersom vi ska göra om köket,
och då vill inte jag att ugnen skall bestämma hur det ska vara.
Få se hur vi gör...
I kväll har Prinsessan sin simning igen!
Kul ska det bli eftersom vi mammor tydligen kan ta oss en
simtur timmen före när dom mindre är i lilla bassängen.
Måste se hur Anki har tänkt!
Nix mina vänner!
Ha det gött i vintervädret!
NU ska jag vika kläder!


Utmaningen är antagen...

Ställ en fråga eller en fundering till 4st icke levande personer!

1.Min älskade ♥mormor - Visst finns du här hos mej?!

2. Hitler - Varför föddes du?

3.♥Ragnar B - Saknar dej jättemycket!

4.♥Linus - Varför?

5.Faster ♥Emma - Du gav oss så mkt när viv var små, fanns alltid för oss! Var är du nu?


Jag skriver detta med tårar på min kind...
...det blev så känsligt!

Min utmaning går vidare till ♥Elli, ♥Mamma,♥Erik och ♥Sofia


Jaaaaa Hej!

Fy så kallt det är!
Minus 30,4!
♥Ungarna♥ blir hemmavid i dag.
♥Pontus har ju svårt med andningen när det blir så kallt.
Jag är ju mellan två jobb så då funkar det med en hemmadag
Passande dag för bakning men...
...ugnsluckan...
...är i skuffen på bilen ännu...
...olagad...
En annan kanal som är het hos oss är...
...Nickelodeon...
♥Kasper älskar Svamp Bob Fyrkant!
Tror att jag ska vika kläder i dag, det har hunnit bli en ordentlig hög!
♥Janne skall till Kalix idag.
Till Mikael Sandberg!
Läste att ♥Elli inte får igång sin bil...
...Vi är som sörlänningarna nu!
(Skrivet med humor!!!)
Vi har ju så narrigt åt dom när det blir kaos i vintervädret...
...nu har vi det själva åxå eftersom vi haft sån mild vinter hitintills...
Men det blir visst mildare redan i morgon.
Luften är ju åtminstone frisk och klar nu och förhoppningsvis
så dör kräksjukebasiluskerna ut i kylan!!!
Ha nu en riktigt bra dag mina vänner!!!!
♥Annika! Jag ÄR senil! Din skiva och Irenes formar står kvar på bänken...
...igår undrade jag länge vems det kunde vara...
Jag SKA komma med dom!

Krokodilen

Krokodilen

Animal Planet är en kanal som går varm hos oss för tillfället!
I går såg vi ett program där dom tog bort krokodiler från ett fiskevatten...
Vips så hade ♥Kasper dragit in alla sina djur till tvrummet och satt igång
med att leka djurdoktor...
♥Janne undrar vars hans svarta tejp tagit vägen...
...men jag vet jag!
Till ♥Kaspers stora lycka så fick han en halv rulle av ♥Janne i går!
Å resultatet lät sej inte väntas...ni ser det på kortet ovanför!
I dag fyller min brorson ♥Johan hela 10 år!
GRATTIS ♥JOHAN på din stora dag!
Jag tänkte skriva ett längre inlägg i dag men...
♥Lydia och ♥Emma skulle in på Msn och "Prata" med ♥Henny och ♥Emmy.
Har vart till hälsobutiken på Gallerian och köpt en salva som
jag läst skulle vara bra på eksembarn.
Ska smora in ♥Kasper ikväll för första gången.
Gillar inte riktigt att smeta på kortisonsalvor hela tiden och detta är
ju helt underbart om det funkar.
Salvan heter XM-body.
♥Janne var in på Elon i dag för att kolla om det går att beställa nytt glas till ugnen,
och det går!
Så jag har sanerat allt som går att ta löst från ugnen...
...i diskmaskinen!
Nej nu plingar det värre här, måste låta ♥Prinsessan msn:a.
Ha det bra mina vänner!

Ännu en dag!

I dag har jag faktiskt sytt klart köksgardinerna...
...men ni som känner mej bör ju förståss inte syna sömmarna!
I fredags var vi på 90års kalas!
Det var en som fyllde 40år och en som fyllde 50år.
Det blev en tidig kväll för mej eftersom ♥Kasper ville hem efter tio minuter!!!!
Vi var hemma före tio!
Sen fick jag ju far och hämta resten av packet efter 12...
Men det var en trevlig fest med trevliga människor!
I går var jag och ♥prinsessan till stan och handlade lite.
♥Lydia fick nya täckbyxor och en ny mössa.
På Ikea köpte vi tre lampor och gröna servetter.
Ica Maxi fick åxå ett besök av oss, där blev det lite mat och sånt.
Jag var så trött så jag somnade först i fåtöljen...
...före 9 var jag i säng!!!
Men nu är jag pigg som en Pommac förutom lite skallebank!
♥Emma och ♥Anton och ♥Nicke har åxå vart här alldeles nyss, ♥Vicktor stannade ute och
lekte med ♥Tom!
Prinsessan är hos ♥Henny.
Mina tankar går till er som har det jobbigt och tungt just nu!!!!
Föresten! Min svärson ♥Peter skall vara med i Postkodmiljonären i början på februari!
Nu får vi alla hålla tummarna på att han kommer upp i heta stolen!
Tänkte fara en sväng till stan och hälsa på min ♥farbror i dag.
Nu ska jag ta en femminuters rekreation på soffan...
♥Ha det gött mina vänner♥!!!!

Vet ej

vad som hänt med min blogg...
kan nån hjälpa mej?
i går kunde jag inte ens logga in!
Har mejlat till webblogg men inte fått svar.
Känner mej skitsur när det krånglar på detta viset!
Anki! Hur kom du tillbaks efter ditt försvinnande?


Godmorgon!

I dag börjar jag jobba klockan halv elva så jag tänkte hinna med lite
pyssel här hemmavid...
Typ att vika kläder, dammsuga och fixa middagen!
Jobbar till klockan 18 så inte hinns det med så mkt efter det.
♥Kasper är åxå hemma med mej nu på morgonen,
han skulle få sovmorgon men vaknade först av alla...
I går for lilla ♥Ripp till dom sälla jaktmarkerna.
Mkt sorgligt att veta att ingen ♥Ripp kommer och möter en
när vi far till Suos!
Min käraste ♥kusin ringde åxå och berättade om sin allvarligt
sjuka ♥syster som för övrigt åxå är en ♥kusin.
Jag fick en chock! Livet är i bland så orättvist!
♥B-M! Mina tankar går hela tiden till er! Skickar en stor,hård och varm
kram till er!!!!
I kväll blir det nog ett 90års kalas för oss!
Alltså en fyller 40år och den andra 50år...
Pratar varje dag med ♥mamma och ♥pappa för att kolla att allt är ok!
Min skräck finns kvar för det som hände i förra veckan.
Fy så det börjar bli jobbigt med min "Gottabojkott" nu...
...är så sugen!
♥Prinsessan har ont i halsen  coh jag hoppas att det går över
nu under helgen för hon ska ju på kalas i morgon och ser framemot det!
♥Kasper är åxå bjuden för att kunna leka med kalasföremålets ♥lillebror.
Han var där till sent i går, blev t om bjuden på middag!
Pappan frågade honom om han ville äta där..."Självklart" svarade ♥sonen.
Det är nog första gången som han ätit borta förutom när han vart hos ♥Emma.
♥Pontus kom hem i går och hade migrän, han blir hemma idag!
I förrgår kom han hem med bussen tidigt...
...det var nån som "tappat" en parfymflaska eller nåt liknande i hans korridor
och som astmatiker fick han och likasinnade åka hem på en gång.
Det kan vara sviterna av det som utlöste migränen.
♥Janne köpte en lampa från Ikea i går, (det fattades en) som ♥Peppe
fixar i ordning i dag eller när han hinner.
Man måste göra en ny historia i kontakten för att den ska passa in i
väggen.
Nej, nu är det bäst att sätta lite fart!
morgonen går fort och det känns nog lite snopet att inget ha gjort före
arbetet...
♥Ha en bra dag mina vänner♥!

Bullbak

Bullbak

I morse innan jag väckte ungarna satte jag igång en bulldeg som jag nu har bakat ut!
Det luktar så gott i hela huset, men jag äter inte!!!!
Nix pix! Mitt festnade  denna vecka var hos Sussie på Viktors kalas.
I går sydde jag gardinerna som skulle vara i fönstrena mot gården.
Det tog hela dagen att fålla fyra st längder som är 33cm breda...
På kvällen fick jag ny energi och städade badrummet och Kaspers rum,
nu är det bara resten kvar men det går fort när ångan är uppe.
Vilket härligt väder vi har i dag!
Skall ev ta en prommis ner till Emma i dag men vi får se hur jag hinner...
...det kan bli med bil...
Prinsessan är jätteförkyld så jag få se hur det blir med hennes skola i morgon.
Själv ska jag jobba torsdag och fredag på dagis.
Därför vill jag ha städat och klart i huset i dag.
Simningen är åxå i kväll, Lydia och Henny skall på första träningen i kväll.
Nej nu kurrar magen...vill ha mat!
Ha en bra dag mina vänner!
Cessi! Du ringde aldrig?!
Sussi! Kram!

Måndageftermiddag

I dag har jag vart på 7-årskalas med 6-åringarna och Majsan.
Det var Viktor som hade kalas.
Oj, vad mkt gott det fanns!
MEN jag åt bara av Sussies syrras goda kaka!
Mums!!! Jag ångrar nu att jag inte tog en större bit...
Nåväl, det var väldigt trevligt att sitta och prata med Sussie!
TACK!!!! Snälla Sussie för att vi fick komma på kalas!
Hoppas att du får sova i kväll! Det behöver du verkligen!
Sussie! Det var föresten "Photo Suite" som jag hade...sen när du
har tid och lust och energi så kanske du kan berätta för mej hur man laddar
ner det program som du har.
Kasper har vart hos Maret i dag...
...det gick bra...
tog bara 45min...
...att visa hur man går tillväga när ett hål skall lagas...
...men sonen var så duktig så han fick välja två grejor i lådan...
Väl hemmavid blev det köttfärssoppa och semlor...
...jag äter inte semlor...nej jag väntar på att Janne kommer hem med bananer...
Har börjat stryka mina nya gardiner men energin försvann i och med
semmelbaket...
Föresten så tänkte jag ta mej ett bad för en stund sedan...
"Är det din hobby" frågade Lydias kompis Emma...
"Jajamensan"! svarade jag och for iväg med bok och apelsin!!!
Men vad tror ni jag fick se i badkaret?
Just det! En äcklig spindel....
Jag provade spola ner den så att den försvann i avloppet men...
...den äckliga varelsen hade krypt upp igen...URK!!!!!
Nu har flickorna sprungit som tättingar och kollat huruvida den
äckliga varelsen kommit upp igen eller inte...
TACK och lov så verkar den ha försvunnit för alltid ner i avloppet.
Så även min hobby...
Nu lär det dröja innan jag lägger mej i badet!
Jag kan förklara för er som inte vet detta!!!
ATT spindlar kan få mej att :  Skrika som en galning!

                                                    Kräkas!

                                                    Gråta hysteriskt!

                                                    Mardrömma!
Nu kom min Älskling hem! Måste nog avsluta detta och berätta mitt trauma
samtidigt som jag äter en tröstande banan...

HA DET GÖTT!
Sussi! Varma tröstande kramar till dej och det dina!


Ikeaeftermiddag

söstra2

Här sitter ♥Annika och ♥Anna med sina smaskiga äppelkakor!


Söstra

♥Anki lät sej åxå väl smaka!


I går for ♥Annika och jag till Ikea, vi hade träff där med ♥Anki och ♥Anna.
Vilken skön eftermiddag vi hade!
Jag och ♥Anki och ♥Anna var med som sällskapsdamer till ♥Annika
som sökte en hatthylla...
Jag tror att vi handlade för mer än hon....
Jag köpte randiga badrockar som jag gav till ♥Janne och♥ Pontus när jag kom hem.
Vi hade åxå en fikapaus där samtliga tog av äppelpajen...vad vi njöt!!!!
Undantag i mitt lilla omvälvande måbra projekt är tillåtet nån gång.
Vi stod endast 35 minuter i kön!!!
Innan vi for hem hämtade vi ♥prinsessan och hennes kompis.
Väl hemmavid var maten klar, gott!!!
Potatisgratäng, sallad och nötskav...mums!!!! och så ett glas rött till!
Vi tänkte bjuda ♥Elli och ♥Åke på bastu MEN vattnet var skitbrunt!!!!
Jag ringde ett nr som stod i katalogen och kom till SOS alarmering...
Hoppsan sa jag, har nog ringt fel...men det hade jag inte!
Nåväl ♥Elli och ♥Åke kom ändå för ♥Janne och ♥Pontus behövde hjälp med nåt.
Sen kom åxå ♥Mervi och ♥Ässet.
Vi hade väldigt trevligt med våra sedvanliga debatter...politik...
I morse kändes det i kroppen att jag druckit vin i går men  det var inte så farligt ändå!
Nu ska jag göra semlor med ♥Kasper, skulle ha gjort det i går men pga av vattnet så
skjöt vi upp det till i dag.
Nu är det nog bestämt att jag och ♥prinsessan åker till Gbg 23 febr och hem igen den 25.
Vi ska boka klart i dag.
Julgransplundring kan det åxå bli i dag, på Folkets Hus kl 13,00.
Nåväl mina vänner!
Ha det gött!

Lördagmorgon...

Jag har ju förståss vart vaken sen halv åtta...
Funderar på om jag skulle tigga lite penngar av ♥Janne och dra iväg till Hemtex...
Ska ju ändå till stan  och hämta hem ♥prinsessan på eftermiddagen.
♥Janne for just till ♥Åke och sen ska dom vidare till stan och göra några fynd...
...han tog med släpet...då är det nog inte så svårt att få en liten summa!
Jag vet ju vad jag vill ha och jag köper absolut inte om det inte finns!
Jag är ute efter panelgardiner som är högst 33 cm breda.
Jag vill kunna se ut genom fönstret åxå...julgardinerna var så breda så
ljuset utifrån kom inte in...
Storpojkarna sover ännu men ♥Kasper är pigg som en pommac och sitter
i soffan framför "Pål Plutt".
Jag ska köra dammsugarracet i dag och därefter plocka upp i ♥Kasper och ♥Pontus rum...
Jo, jag vet att dom kan göra det själva men i dag så VILL JAG göra det!
Var förbi ♥Joannah i går.
Hon och ♥Peter har hämtat hem ♥Bamse i torsdags så vi ville ju givetvis hälsa på honom.
Han kände igen "mommo", han är inte heller nån drägelhund längre...
Men glad och lycklig verkar han vara!
Var det nån av er som såg på "Lets Dance" i går?
Jag säger bara en sak! Må Rolf Allan Mjunstedt vinna!!!!!
Vilken elegans han hade i stegen...
Ringde hem i går och kollade läget, pratade med pappa och allt var väl där.
Tackolov!!!!
Tänk att igår var det minus 22 ute och idag är det 0...
Nej nu är det väl bäst att återgå till gärningarna...dvs...
Dammsuga!
Tvätta kläder!
...Eller så fortsätter jag med boken som jag började med i går...
♥Cessi! Ringer du i dag eller?
♥Sara! Välkommen hem igen!!!
♥HA DET GÖTT MINA VÄNNER!♥

Livet är skört!


I går blev ♥pappa dålig och fick åka ambulans till Övertorneå först och sen till Kalix.
Jag,♥Elli,♥Janne,♥Pontus och ♥Markus for till Kalix för att vara där när ♥pappa kom dit.
♥Mamma var på väg till Sthlm för att hälsa på sin bror men fick avbryta resan i Kalix.
Jag tänker inte gå in närmare på hur allt hände och hur sjuk ♥pappa var eftersom
det framkallar en sådan ångest hos mej. Jag trodde att jag skulle förlora min älskade ♥pappa,
och vill inte tänka på det just nu!
Men jag kan säga så pass mycket att han mår bra nu och har fått komma hem igen.
Vi var hemma klockan tre på natten och det var väldigt svårt att somna.
Gulle ♥Emma var här hemma med ♥Jesper,♥ Lydia och ♥Kasper och ♥Anton.
TACK snälla ♥Emma för det!
När vi kom hem var det kliniskt städat från det att jag öppnade ytterdörren...
Nåväl, i morse var det full rulle igen, ungarna skulle till skolan och vi till Kalix.
♥Pontus och ♥Markus fick stanna hemma eftersom dom var jättetrötta.
I Kalix hade ju ♥pappa piggnat till ordentligt och skojade på med personalen.
Dom ville inte att han skulle få åka hem..."stanna här som våran solgosse" sa dom!
Eftersom han skulle få fara hem idag så stannade vi inte så länge utan jag och ♥Elli bäddade ner
♥pappa i sängen och uppmanade honom till att försöka sova lite innan taxin skulle komma.
När vi kom hem åt jag en Billys Pizza och la mej på soffan, ungarna hade satt på
en film och jag sov i en och en halv timme...
Sen blev det middag och därefter bastu!
Nu kommer det roliga....
♥Janne gick först i duschen och sen i bastun, när jag skulle duscha så märkte jag att
vattentrycket var lite dåligt men jag duschade av mej i allafall och gick även jag in i bastun.
Efter en halvtimma fick jag nog och skulle duscha av mej all svett och tvätta håret...
...då kom det inget vatten ur kranen...
...så här sitter jag nu varm och svettig!
Så här i efterhand är det ju lite humor över det hela!!!
Men om nu vattnet kommer i kväll så skiter jag i duschningen i allafall...
...Jag gör det i morgon i stället.
Bilden här nedan visar ♥pappa och sjukgymnasisten Tatjana!
Hon blev så impad av att pappa kunde så mkt om den ryska kulturen och musiken.


Pappa och Tatjana


Jag är så glad att det gick bra för ♥pappa! Jag tackar ♥Gud för det!
Hoppas att både ♥mamma och ♥pappa vilar sej och försöker ta det lugnt nu några dagar!
Jag är åxå så glad över våra vänner i Pello som var med pappa tills ambulansen kom!
Nu skall jag krypa till kojs med ♥Kasper och ♥Lydia, orkar inte hålla upp ögonen snart...
I morgon åker jag och ♥Elli till Keräsjoki. Elli vill se hur Kalle Anka bor...
Ha det bra mina vänner!
Och tänk på att ta vara på era nära och kära medans dom finns här!

Tjohoooo!!!

Jag känner mej SÅ duktig när jag kan hålla mej från gottigottat...
I går kväll var ♥Janne tvungen att ta bort chokladen från bordet...
...då var det nära...
I dag har jag och ♥Janne bytt vatten och rengjort till Skalis och till fiskarna.
Sen for vi till stan!
Köpte en rymlig plastlåda att ha julsakerna i samt några klädkrokar.
Efter det kilade jag in på Stadium och kollade på en jacka...
...och köpte den!
Den var givetvis rejält read...
Den är grön! Förståss!
Ärligt talat så köpte ♥Janne den till mej!
Tack ♥Älskling för det!
När vi kom hem gjorde jag middag och tvingade ♥Janne att
sätta upp en xtra hylla ovanför datorn.
Så jag har Fengshuiat på hyllorna ordentligt!
Fast när ♥Emma och ♥Nicke kom med ♥kidsen så märkte
dom det inte förrns jag påtalade det!
Julen är åxå nästan ute ur huset nu!
Bara gardinerna kvar och dom tar jag i morgon...
I kväll blir det Bygglov och det ska jag se!
Var det nån av er som såg Lynely i går?
Den var så hemsk så jag var tvungen se värsta komedin
för att kunna släppa det hemska.
Nix, nu ska jag se till så att min lilla ♥kotte
får nåt i magen innan det blir tandborstning
och sängen för han.

♥HA DET GÖTT MINA VÄNNER!♥

Mitt Nya Liv...

...börjar i dag! Eller har börjat i dag!
Jag skall köra ett test under en månad.
Inte äta eller dricka: 
                                     Kaffebröd

                                     Godis
                                     Glass
                                     Läsk
                                     Öl
                                    Cider
                                    Chips
                                    Ostbågar
                                    Juice
                                    Saft
Sen efter en månad skalll jag se om jag mår bättre!
Går vågen lite neråt så är jag åxå nöjd...
♥Joannah och ♥Peter och lilla ♥Algot har vart här på lunch, kul!!
♥Kasper,♥Vicktor,♥Lydia och ♥Hampus har vart ute i några timmar och
lekt i snön, nu har dom kommit in och sitter vid
köksbordet med ♥Emmas goda bullar och varm oboy.
Livet går inte ut på att man skall väga så lite som möjligt...
...utan att man ska må så bra som möjligt!
I dag skulle min svärfar ha fyllt 74 år!
Vi tänder ett ljus för honom och hoppas att han har det bra där han är!
Nu skall jag återgå till mina tvättstugegärningar.
Ha det gött mina vänner!

Föresten så hade jag i går fm 47 unika läsare...
Varför skriver ni inte nån kommentar?
Ni gör mej väldigt nyfiken!!!
Min blogg är öppen för ALLA annars hade jag ju haft lösen...


Gott Nytt År!!!

Om vi inte ses före!  Sade Prästen i går på dopet...

Glitterdinosaurie i granen

Här har vi återigen en liten juldino i granen...den är maskerad så att ingen annan
dino kan komma och äta upp den...

Elli,Algot och mamma

Här är ♥Algot hos "moster ♥Elli" och ♥mommo försöker att få han och skratta...
...men mina sega kamera knäppte för sent...

Lydia tar sej en korv

Här sitter ♥Prinsessan och tar igen sej med en god korv!

Fyra generationer

Jag, ♥Joannah, ♥Algot och ♥mamma, alltså fyra generationer!

Per och Joannah

♥Joannah med en av sina absolut bästaste vänner sen hundra år, ♥Per!

Prinsessan spelar

♥Prinsessan spelade trumpet i kyrkan."When the saints"
En av knapparna på trumpeten fastnade när hon spelade men det gick bra ändå.

Välsignelsen

Här får lilla ♥Algot sin välsignelse!

Bild från dopet

♥Algot var så lugn under hela ceremonin, han tittade nyfiket på oss i publiken...


Ja, det var det det! Vi var väl ett 70tal som samlats i kyrkan för att få vara med på dopet.


♥"Algot Maurits Karl Olov Aldeman -Pesula"♥  Blev hans namn!

Gott fika fick vi åxå. Det var ♥Peters ♥mamma som gjort så vanheligt goda smörgåstårtor!
Sen var det gofika efteråt som vi andra knåpat ihop.
Synd bara att inte pappa var med för han skulle med all säkerhet ha trivats med sällskapet!
Nåväl, när gästerna farit så stannade jag, ♥Elli, ♥mamma och ♥Lydia föratt hjäpa till med
saneringen av f-hemmet.
Tack ♥Joannah och ♥Peter!!!! - för ett roligt kalas!!!
Efter det drog vi till Ikea så att ♥mamma fick köpa en reflexväst till ♥pappa.
Själv köpte jag och ♥Elli lakan för 15:- st!!!
Lydia ville in en sväng på Barnens Hus där hon inhandlade klistermärken.
Väl hemmavid så hade ♥Janne middagen klar!!! Tack ♥Älskling för det!
♥Emma och ♥Nicke kom en sväng med ♥kidsen så vi hade ett litet eftersnack.

I dag då?
Jo, direkt efter frukosten gick jag och ♥ungarna ut och åkte lite skidor.
♥Henny och ♥Rasmus kom åxå.
Nu har ♥Lydia gått till ♥Henny och äta lunch för att sedan hänga på dom
till Hennys mommo.
Nej, nu har jag inte tid att sitta här och underhålla er....måste kolla ugnen...
...annars blir det nog ingen kyckling kvar att äta...
Ha det gött, mina vänner!


Hej! Mina vänner!

Så är det då fredag igen!
Vad händer i dag då?
Jo, Jag skall vika ALLA rena kläder.
Jag skall åxå dammsuga hela huset.
Plocka upp grejor som ligger på fel ställe.
Bädda åt mamma.
Sen blir det möjligen en tur till stan med grannen.
Lydia var till Luleå i går med Ankki, Henny och Rasmus.
Dom var bla på Teknikens Hus.
Hon hade köpt ett dinosaurieägg till Kasper.
Smycken till sej själv.
Var på Af i går.
Ser inte så ljust ut...
Men jag är glad ändå!
I morgon blir det dop.
Nej, nu ska jag börja med kläderna.
Ha en bra dag nu mina vänner!
Irene! Saknar dej på bloggen!
Cessi! Ring när du har tid!

Good morning! med en uppdaterin från Kemi...

Så är det vardag igen!
Försöker få ungarna tillbaks till normala tider.
Var till Kemi i går med ♥Malin och ♥Joannah och
deras babysar.
Köpte ett par byxor till mej själv bl a.
Där hände en grej som jag inte vågar skriva på bloggen...
...än...
Men! Tack snälla ♥Stefan för din finskspråkiga hjälp!!!
Vi skall strax tillbaks till Kemi...
...Jag och ♥Janne och ungarna...
Lydia skall byta sina kläder för dom passade inte.
Var en sväng till Suos i går och fick äta pannacotta som
♥Malin gjort! Svingott!!!
Nej, nu ska jag klä på mej för vi är nog på väg...
...♥Janne har startat bilen...
Vi har nu fått kortet till Boxern så vi kan se många kanaler nu!
Ha det gött! Och önska mej lycka till i Kemi...
♥Cessi! Ring sen så får du en resume`!

Uppdatering...
Det gick bra i Kemi...
♥Janne märkte inte ens att jag hämtade min glömda väska på informationen...
Just det! Det var det som hände i går!
Jag glömde min väska med både min och ♥Joannahs plånka i...
Nåväl, ♥Lydia fick bytt sina kläder mot tre fina tröjor.
Sen gick vi på Skopunkten och köpte ett par snygga stövlar
till henne som hon kan ha när hon har kjol på sej.
En kaffebryggare för 199:- inhandlades hos Rusta samt en
digitalstektermometer.
Väl hemmavid gjorde jag en i min mun smaskig köttfärssås...
...♥Lydia tyckte inte om den...
♥Lydia skall föresten sova över hos ♥Henny i natt.
Nu är flickorna här och packar lite grejor som ♥Lydia skall ha med sej.
Jag och ♥Emma har satt i gång en tekakedeg som nu är i jäsningsskedet.
♥Anton surar lite på golvet, han vill ha 100% uppmärksamhet av alla i rummet.
Han har ju blivit mer rörlig nu när han lagt in fyrhjulsdriften...
♥Mamma kommer på fredag, vi har ju ♥Algots dop på lördag.
Det ska bli kul att ha ♥mamma här en stund!
Nej nu måste jag förbereda inför utbakandet av vår deg.
Ha det gött!

Resume`från nyårsafton

Emma och Anton

♥Emma och ♥Anton var så trötta! men inte ville gossen somna inte...
...det gjorde han i bilstolen på väg hem vid halv ett...

Nu är festen slut

Så här såg köksbordet ut när jag gick till sängs vid halv två...
...när jag klev upp på morgonen så hade ♥Janne städat!!!

Annika

♥Annika sitter och relaxar innan hemfärden!

Svärson och svärmor

Här får sej Hadde en nyårskram av svärmor!

Nyårssteken

Kolla in min fina file`! ♥Elli hjälpte mej att få den ätbar! Tack syrran!

Dinosaurierna leker i granen

♥Kasper tyckte att hans dinosaurier kunde få leka lite i julgranen!

Dinosaurierna sover...

Här har några av dinosaurierna somnat...

Nyårsaftonen började med regn!!! Fy så trist! jag och ♥Prinsessan tänkte åka till Coop
i Kalix och köpa ett Singstarspel...
Men vi riskerade inte liv och lem för det!
Middagen intogs av familjen kring fem, därefter var det ett evigt springande ut och skjuta
av lite raketer...
♥Emma och ♥Nicke och kidsen kom senare och då åt vi lite efterrätt...mums!
Vid niosnåret kom Annika,Janne,Matti,Wille,Irene,Sven,Ankki,Stefan,Johan och Anna!
Då började själva festen...
Vi hade jätteroligt med fruktansvärt mycket skratt, precis som det ska vara i glada vänners lag!!!
♥Kasper somnade kvart i tolv...
Vi andra gick ut och tittade på alla raketerna.
Efter raketerna kom Ankki,Marie och Helen, det var jätteroligt!
Längesen som JAG har haft så roligt med magen full av skratt!
Jag gick till sängs efter halv två nånting.
På morgonen klev jag upp före nio...
...var så sugen på min räkröra som jag glömde ta fram på kvällen...
...sen tog jag mej ett varmt bad...
...och efter det städade jag och Janne upp i huset, det blev nog fyra diskar i
maskinen...
Min kusin med sambo har vart förbi här en snabb sväng i dag.
Wille har vart hos ♥Kasper en sväng, dom var ute med ficklampor
och sökte raketer...
Nu håller ♥Janne på att fixa middagen, vi har alla barnen och barnbarnen hemmavid,
och det är väldigt väldigt roligt!
Hoppas att detta nya år för med sej ett jobb till mej!
Känns lite tråkigt med ekonomin, jag får 280 kr om dagen och det klarar man sej inte
så långt med.
Ha det gött mina vänner!
♥Cessi! Du ringde aldrig?!

hits