Tisdag

Oj oj oj, bara tre träningsdar kvar till premiären! Få se hur det kommer att gå, allt känns kaotiskt. I går brände vi en timme på att göra om programmet...hoppas att det funkar i dag så vi får in träningen ordentligt! Vi har blivit tvugna att sätta in en paus för att hinna med. Ni bloggisar som är sugna att vara med nästa gång! Kom och var med, vi är för få nu så därför blir det så svårt att få i hop showen med alla byten.
Jag är verkligen supernervös!!! I dag hinner jag inte till vv heller, vill inte börja stressa, men nästa tisdag är det inget som hindrar.
Svärfars begravning blir den 17 mars och i dag stod det om han i NSD. Det är Inger, Jannes syrra som har skrivit så fint om han.
Det är så svårt att veta hur våran show kommer att bli för ena träningsdagen går det bra och sen den andra så går det inte för då far tankarna på Rune.
Lydia har tagit farfars bortgång hårt, hon fick en bok från begravningsbyrån som hon har börjat läsa.
Först ville hon absolut inte vara med på begravningen men jag sa åt henne att farfar nog ville att lilla solstrålen skulle vara med...vet ej om det är rätt av mej att säga så men en sån stund är det skönt att ha alla samlade. Lydia ska rita en fin tavla som hon ska ge till farfar. Usch jag vill bara gråta när jag tänker på det!
Farmor tänker ge farfars tv till Lydia åxå, och det blev ju Lydia väldigt glad över, vi lovade att vi ska hälsa på farmor på lördag så att Lydia får se att hon har det bra och är nästan som vanligt.
I dag fyller föresten Ellis Åke år, det ska vi ju förståss fira men att det är 20 år sen Palme dog, det firar vi inte...tycker fortfarande att det är konstigt rättsväsen vi har i Sverige, när Krister Pettersson blev utpekad som gärningsmannen men som istället för att bli straffad så fick han ett skadestånd...
Ja ja, idag är det friluftsdag på skolan och ungarna börjar först klockan 9, så Lydia ligger och snarkar ännu. Jag måste bara få säga en sak till innan jag slutar, jag var tvungen att kliva upp i natt och dricka två glas mjölk...
Ha en bra dag kära bloggisar för det ska jag ha, eller försöka ha i allafall!

Nervös

Jag har börjat bli lite nervös inför våran föreställning! Jag ska ju sjunga själv några gånger och det funkar så bra hemma, kommer i håg alla orden och så men så fort vi tränar är det glömt... Mervi skulle komma hit i kväll och då ska vi träna lite på utantillsångerna.
Jättekul att vi fått en till bloggis i vårt gäng! Jag pratar om Annbritt, det är så längesen man hört av henne, fast skulle hon se mej nu så skulle hon inte tro sina ögon...hur man som trogen vv:are har kunnat äta upp sej igen...
På tisdag är det dags igen! Jag har väl inte mått så jättebra denna vecka och det har resulterat i ett obehagligt snaskande av allt och inget, när hungern gjort sej påmind har jag tagit det som vart lättast och närmast! OCH igår vräkte jag i mej ostbågar!!!! Men det är lugnt nu, har faktiskt vart en runda i morse men inte mötte jag då Mia, hon har koll på läget säger hon men jag ska minsann kolla med henne på tisdag om hon har vart på några rundor. Fast hon är så liten och späd så hon kan gott och väl sitta inne en hel helg och frossa i ostbågar!
I morgon blir det en spännande OS final. Sverige möter Finland i ishockey, vi ska börja vår träning tidigare så att vi möjligtvis kan åka hem och kolla finalen sen.
Såg Lets Dance i går  och kunde inte annat än konstatera att svärmor hade rätt att Arja skulle åka ut, fast jag tyckte nog att hon var duktig i går. Apropå det så hoppas jag verkligen att ni bloggisar sluter upp och kommer på vår föreställning till helgen! Premiär på fredag klockan 19.00, lördag och söndag börjar vi klockan 18.00. och dessutom serverar vi vin och öl på fredag och lördag! Alltså publiken får köpa det om dom vill, jag tror att jag ska köpa ett glas vin före... skoja bara!
Nu sak jag fortsätta att läsa lite innan jag hämtar min lilla Lydia från Ida.
Ha en skön kväll kära bloggisar!!!! Min blir inte skön men krävande...ska ju träna sångerna...

Fettmaboll

Känner mej som en riktigt äkta fetmaboll just nu! Dom senaste dagarna har jag jag inte räknat point, har inte orkat som ni nog förstår! Men i dag är det nya tag, känner att det börjar bli lite bättre med livet.
Vi var i går och tömde svärfars rum på hemmet och städade ur, det gick så fort och jag tänkte att här har han bott i ett år och på en halvtimme var alla hans grejer borta och snart flyttar det in en ny stackare och så är han glömd...usch så hemsk!
Min älskade systerdotter var här med en jättefin blombukett i onsdags, jag hade så gärna velat att dom kom in hela familjen och lättade upp stämmningen här men pojkarna sov i bilen...det känns som bättre när man har folk man tycker om i närheten när man är lessen. Elli och Åke kom hit sen på kvällen så vi hade en rolig stund här. Teaterträningen gick inte så bra på onsdagkväll så jag gick hem, var inte på direkt skratt humör... Men nu känns det bättre, var ju förbi Jannes morsa i går och tog med henne till affären så hon fick handla lite och prata med folk, det känns lättare när man ser att hon mår bättre.
I går åt jag ostbågar...ojojojoj vad det var gott! men i dag blir det inga bågar för nån hejd på frosseriet ska det vara!
I natt vaknade jag med migrän...känns ännu lite grann men jag stannade hemma från jobbet eftersom jag måste ta det lugnt till tabletterna börjar ge verkan ordentligt, kanska det blir en kaffekopp snart utan dopp...
Ska snart ringa till svärmor och höra hur hon har det.
Jag tänkte skriva i bloggen i dag på ett sånt sätt att ni alla ser att jag börjar bli glad igen men jag vet inte om jag lyckades...
Roligt att se att Annbritt ger sej till känna! Skaffa dej en blogg du åxå så vi kan ha koll på dej..., vi vill veta hur du och din familj mår och har det.
Nej nu tar jag mej en kaffekopp och fjölar av en stund innan Kasper vaknar och ska ha gröt...
Ha det gott alla bloggisar!!!...det är ju fredag=godisdag...för alla utomEira och Nina...

Sorg

I går dog Jannes pappa, våra barns farfar och min svärfar. Vi åkte dit på natten för att kunna vara nära honom och nära varandra, han kämpade så hårt och till slut fick han somna in med Karins hand i sin.
han har vart mycket sjuk och det var en stor befrielse och lättnad att han inte behöver plågas mer.
Men sorgen finns ju där ändå och den gör så ont.

Rekord?

Jag har snart satt ett personligt rekord!!! Har inte ätit ostbågar på snart en vecka!!! Kläm på den ni!
I dag har jag vart på teaterträning till klockan halv tre, sen for jag och Joannah och Kasper till Elli för att kolla in texter till Revyn men jag insåg ganska snabbt att det gör Elli så bra solokvist...Föresten så körde Janne oss dit eftersom jag skulle gå hem sen och Peter skulle hämta Joannah. Janne kom förståss och hämtade Kasper. Elli satte fram en stor skål full med väldoftande ostbågar men jag hade karaktär!
Nåväl, jag hann i allafall gå nästan ända till Sörmlunds innan Janne och Kasper kom och plockade upp mej. Sen åt vi middag och jag blev seg...DÅ ringde Wille och bjöd på kaffe så jag blev så klart pigg igen och vi for dit och änengång sattes min karaktär på prov i form av  en kladdkaka! Men jag stod emot!
När vi kom hem badade vi bastu och nu sitter jag här med 4 points tillgodo och vet inte vad jag ska ta mej till...inga ostbågar...
Det var kul att se att dom trognaste bloggarna syntes på teatern i helg... ungarna var så duktiga!
Nu ska jag söva Kasper...han ligger och kollar på Spy kids och fryser när inte jag är där...så jag säger väl godnatt kära bloggisar och så hörs vi i morgon!!!!!

Lördag...

Jag är verkligen uppe i varv...det är så mycket med allt just nu! I dag har jag strejkat, vi skulle sätta upp scenen i dag men jag kände att jag och min arm inte orkade, det är så himla jobbigt att bara stå och se på och ändå känna att man hela tiden måste förklara sej...min arm håller inte för att hålla på och bära, även om det är lätta saker. Tror att man måste uppleva en kronisk tennisarmbåge för att kunna förstå hur ont det gör.
jag har vart med Lydia och Joannah till stan i dag och uppdaterat Lydias vintergarderob...hon har fått täckjacka och täckbyxor och nya skor. Hon var så jätteglad och skuttade i väg till Henny på stört för att visa dom nya kläderna.
har åxå städat badrummet ala annika...det gick bra och det blev både rent och blött...sen skulle pojkarna ha mellis i form av pannkakor...och sen blev det hemmagjord pizza till middag. Här sitter jag oäten och hungrig...tänker äta potatissoppa till middag efter teateruppvisningen eftersom jag känner mej lite småstressad just nu.
I min delikata potatissoppa har jag: Potatis i delade bitar, lite fint hackad purjolök och vatten med bong kalvfond, det är så himlars gott, jag tänker sätta i lite vv cremefraiche med örter...det är lite points i den åxå och ändå är det så gott! jag har verkligen anammat Mias råd denna vecka och har inte sparat in på maten föratt kunna äta godis! Jag känner mej väldigt stolt och jag hoppas att det kommer att synas på vågen på tisdagkväll.
Pontus har skruvat i skotern hela dagen och ändå funkar den inte, han är verkligen duktig på att skruva och laga motorer, men det är åxå hans liv!
Peppe har skotrat i väg till Suos och det börjar bli mörkt så jag måste nog ringa och be han komma hemåt, tycker att det är lite förädiskt att åka på älvaisen.
nej nu är klockan fem över halv fem och jag borde gå på toan och sen börja göra mej i ordning inför teatern. Ska knäppa lite kort på ungarna i dag eftersom jag ska titta på föreställningen  och överlåta det andra till de andra föräldrarna...
Ha en prima kväll kära bloggisar! Och du lillebror! Kör hårt!

Snappat upp från Joannah

svar på frågor

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? Aldrig i livet
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? Hästhoppnig.                                                                          Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Absolut
Vad är viktigast för dig? Att nära och kära får vara friska
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Renovera våra båda hus, har ett i Pello åxå.
Tänker du mycket på ditt utseende? Alltid, fast det märks inte
Är du skyldig någon pengar? Tror inte det, eller?
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? Pengar
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? När Janne väcker mej och säger att kaffet är klart
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? Familjen, tyvärr
Hur länge varade/varar ditt längsta förhållande? Snart 20 år och det håller ännu!                                       Har du piercing? Ja
Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Mamma och pappa så klart! och givetvis min man och mina barn!!!
Vad slösar du helst pengar på? Mat och sånt som man behöver
Vill du gifta dig? Igen?? nej
Vill du ha barn? Jag har 6 underbara ungar, nu vill jag bara ha barn barn...
Låser du toalettdörren även om du är ensam hemma? Sällan                                                                      Vilka husdjur har du ? Ödlan Bertil och sköldpaddan Skalis och en kanin som är ute                               Vilka djur är du mest rädd för?SPINDLAR...
Vilka språk kan du? Svenska, engelska
Har du någon gång skadat dig allvarligt? Nej
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? jättebra!
Hur vig är du?Otillräckligt...
Vad dricker du helst när du är törstig?Vischyvatten
Vilken är din favoritglass? Glassbåt tror jag.
Vilket kaffe sörplar du helst? Jag gillar Zoega                                                                                                     Tror du på livslång kärlek? Absolut
Vad äter du helst när du ser på film? Olw:s ostbågar                                                                                       Lever dina föräldrar tillsammans? Jajamensan
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Ja gärna                                                                                    Har du tandläkarskräck? JA ! 
Vad heter du i mellannamn? Sara
Var är du född? På Bodens BB, sen uppväxt i Pello.
Biter du på naglarna?Jämt och ständigt
Är du beroende av något? Min familj...                                                                                                                     Hur ofta motionerar du?  Alldeles för sällan.
 
Nu är det ni andra bloggisar som får göra detta!


Städdag i dag eller...

...läsa min nya bok? Det är frågan! Jag och Kasper har planerat en ommöblering i tv rummet i dag, jag planerar och pekar och min man får knuffa runt dom, det gäller bara att få han och göra det, har inte klurat ut nåt knep ännu...så vem vet kanske det blir boken i allafall!
Ska jobba på frillo dag mellan ett och halv fyra, få se nu vad Elli har hittat på, kanske vill några av barnen vara ute och åka skrillor?
I går for Häxan med följe på resa, undrar när dom är framme svensk tid? Måste fråga toalettstäderskan om det.
Magsjukan tycks närma sej...grannen har tydligen fått den, jag hoppas och ber att vi slipper den!
Ska ju till Piteå andra helgen i mars och det vill jag inte missa och säkert ingen annan i familjen heller.
Jag har bestämmt mej för att här i huset är det slutmatat fåglar! Vill inte ha fågelflunsan!
Jag har heller inte hittat min eminenta mössa ännu, tror att jag satt den på ett lämpligt ställe, så lämpligt att jag inte hittar den själv.
Lillasyster ringde i går och frågade mej vad jag tänkte på spontant när jag skulle tänka på nåt positivt som hänt i nu eller dåtid. Jag svarade direkt att det var när jag var liten och vi satt i källaren och grillade korv och tittade på Alias Smith&Jones och mamma ringde. Det var så att lillasyster låg i Umeå för sin onda rygg och alla var oroliga för vad som hade hänt med ryggen. Pappa kom ner till oss och sa att det inte var  cancer...jag kommer ihåg smak och lukt av korv och läsk och den lyckokänslan som bubblade i bröstet och tårarna som brände i ögonen, men det var ett av mina positiva minnen så där spontant från det jag var liten.
Man tror att barn inte vet eller känner på sej men barn gör det! Nu var det ju åxå så att vi i vår familj pratade om det mesta men just att nån misstänkte att det var cancer det visste vi inte.
Min lillebror var åxå svårt sjuk när han var liten, kommer ihåg att när mamma gick omkring och bar han så gick jag efter, han fick korngrynsavkok b la... och alla gånger som jag hängde med i taxin in till Övertorneå när mamma for med lillasyster till vårdcentralen för hon hade sån svår krupp...jag fick alltid åka hem ensam...satt med en filt i baksätet och grät för jag var så orolig för henne...
Så här i efterhand förstår jag hur seg jag varit men mamma och pappa lät mej tydligen vara det...
Kram på er kära bloggisar! Ha en bra dag!

Jag är så seg...

Dags för uppdatering ser jag, har inte haft tid eller orkat. I måndags var jag till stallet med Lydia och sen hem och vår hysteriska sanering...skorna på bron, alla kläder direkt i tvättmaskinen och så in i duschen...det är bara det att sen ska Lydia på teaterträning direkt så jag var ju helt slut i huvet...jag somnade flera ggr i fåtöljen framför tv:n, när det sen var dags att krypa till kojs var det inga problem att somna, då blev jag väckt kvart i tolv av Pontus som hade så rysligt ont i ryggen, han tog ett bad och jag åt ett äpple under tiden, sen när han badat klart smorde jag in hans rygg med liniment och sen gick vi och sova och det var inga problem nu heller att falla i dvala...
I går jobbade jag och sen for jag till frissan och krullade håret...jag säger nu bäääääääääää... fast det blir nog bra med det åxå, det brukar ta två veckor innan det liksom blir bra. Sen hem och göra middag fast jag tog ett bad innan och det var så skönt. Vi hade vvmöte på kvällen och för alla er som följer min nedgång hade jag gått ner 400gr, jag är nöjd för en nedgång är ändock en nedgång! Jag fick i "läxa" att äta ordentligt med mat och mellanmål i stället för att spara pointsen till en massa gott, och det har jag faktiskt tänkt att anstränga mej med! Nästa vecka skulle jag vilja att nedgången skulle vara mer, typ ett kilo eller nåt...
Pratade med mamma i förrgår men hon var ju så inne i os att hon var tråkig...trösten är väl att hon och alla andra osfans normaliserar sej om en vecka...
I går fyllde min svåger år och jag tänkte så stort ringa och gratulera honom men ni vet hur det är ibland när man utmattad sätter sej framför tv:`n? Jo, man somnar!
I dag är Lydia ledig från träningen men inte jag... ska nog hinna med en prommis åxå sen när min gube kommer hem, han ska på arbete i dag nämligen.
Vet ni föresten vad som är lite upprörande? Jo att Kent Alanentalo riskerar  4 års fängelse för att han skjutit älg på fel tid...jämförelsevis att då min systerdotter blev misshandlad fick förövaren 2 månaders fängelse... Är människoliv mindre värt än ett jakt"brott"? Hur många olyckor har det inte vart med älg inblandade? Nä fy vilket samhälle det har blivit, håller med Elli att Haparanda kommun borde göra nåt för ungdomarna, som det är nu så är det bara debatter som inte direkt leder till nåt, vaddå ungdomskommun? Alla vill ju inte sitta på station och häcka...
Nog om det! ha en bra dag kära bloggisar!

I morgon är en annan dag

Men vad denna helg har gått fort! I fredags var jag med min minsting till tandläkaren, upplysningsvis tog det över en halv timme att övertyga honom att det inte gör ont att röntga tänderna men det var åxå det enda..
På lördag var det teaterträning hela dan, först för mej och sen för Lydia. På kvällen var vi på hockeyplan ett tag och Kasper hälsade på hos Vicktor.
I dag har vi åxå tränat men jag stannade inte med Lydia för jag for till Elli och skulle hjälpa henne med avslutningssången men dom hade främmande så det gick dåligt men innan jag for därifrån hade hon första versen klar.
Vi har vart på tonårskalas där tonåringen var på språng men vi fick fika ändå och Kasper skulle stanna kvar där en stund själv...men...när vi skulle därifrån gick inte bilen i gång, för det hade blivit en ispropp i tanken eftersom vi glömde tanka...men Janne(Annikas) drog hem bilen och min Janne for till finska Karungi och hämtade bränsle och sen gick den i gång galant som en påfågelstjärt.
Jag borde göra middag till mej själv men är inte speciellt hungrig ännu så jag inväntar Peppe och kollar in hans meny...övriga familjen har ätit pyttipanna, inte Lydia för hon blev bjuden på sikmiddag till Henny.
Nu sitter min gravida dotter och äter, jag stekte två ägg...ett till henne och ett till lillan...vi tror att det är en flicka denna gång! men vi får ju se, huvudsaken är ju att det blir ett friskt barn.
I morgon har Lydia stallet i gen, hoppas verkligen inte att hon är förkyld igen när hon komer därifrån, om hon är det så ska jag ringa Kalix så vi får kolla att det inte är nån allergi.
Vet inte om jag ids städa nåt i dag jag tror att jag viker kläder istället och sen städar min garderob.
Har jag lånat ut min kärringmössa till nån av er bloggisar? Den är vit!
Hittar den ingenstans och jag kan inte spela gammaldam utan den...
Nu ska jag vara social med min dotter. Ha en bra dag kära bloggare eller snarare kväll!

segisar!!!

Är det bara jag och Eira som är på blogghugget i dag? Inga uppdateringar så långt ögat når...Annika förstår jag har inte tid för hon städade toan när jag kom dit och gjorde en liten paus för min skull innan hon fortsatte men ni andra? Städar ni åxå?
Jag är sketahungrig...har just klämmt ett äpple men vad hjälper det? Pontus öppnade kökslådan och visade ostbågepåsen som Janne köpte i går...men jag lät den ligga...DET är väl karaktär?
Jag skulle så stort åka på jobbet i jean i dag, det kändes så bra, kände mej som nån som var 165cm lång och vägde 52kilo...Jag bad Janne försäkerhetsskull ta en bild med digitalen bara för att jag skulle få med egna ögon se hur läcker min bak såg ut...men kan ni fårstå vilket platt fall det blev? Min ända såg ut som på en som är 165cm lång men åxå lika bred...snabbt åkte jeansen tillbaks i skåpet och täckbralloran kom på! Har fått ett önskemål av en humoristisk bloggare att publisera bilden på bloggen men jag vill inte chocka er än, kanske om 10kilo...
jag städade här i går men idag synns det inte så jag skiter i det, vill familjen gå omkring i ett stökigt hus får dom det, jag kommer att vara på teaterträning hela helgen med undantag för ett besök hos Enbuske/Huhta så mej stör det inte... Men vad jag däremot ska göra i morgon efter jobbet är att städa badrummet på Annikas sätt!!! Jag lovar att det blir rent!!!
Nu ska jag klura ut nåt antihungrande eftersom min kurrande mage kanske väcker ungarna...
God natt Eira...du är väl den enda som tar dej tid med bloggeriet... vi hörs i morgon!

Planera!

Jag tycker att alla ni bloggisar ska planera in så att ni kan komma och titta på våran fenomenala jubileumsshow första helgen i mars detta år! Fredag-lördag-söndag kör vi så det ryker i Kghallen!
Vi håller som bäst på att kämpa med våra roller och repliker så jag blir väldigt besviken om ni inte dyker upp. Har nu varskott er i god tid så ni kan skriva in detta i era kalendrar!!!
Jag är redan nervös...
janne, ni vet min lilla goding har köpt ostbågar till mej...har sparat 4 points i dag så jag kanske mumslar ostisar i morgonkväll, vilken karaktär jag har, eller hur?! Mitt vanliga slappa fettoego skulle givetvis ha sprättat påsen och redan glufsat i mej hälften...men nu är det så att jag så gärna vill komma ner på mina 10% under tiden som vi har Mia som konsulent och troligtvis är det t om 11 mars...
med lite tur den 11 april. jag har 4 kilo kvar dit, sen är det bara ytterligare 7 kilo kvar tills jag nått min målvikt, och den har jag bestämt själv, jag skiner i bmi värdet för skulle jag gå efter det så skulle jag se ut som en Biafratarzan...
Nu ska jag gå och duscha mej samt sanera garnityret för att sedan krypa till kojs och sova. I morgon ska jag städa sovrummet och Kaspers rum så jag behöver vila lite...
ha en bra natt kära bloggisar och för er som läser detta i morgonbitti: Ha en bra dag!

Nedgångsrapport

Jag hade gått ner 200gram...fast jag trodde inte jag skulle ha gått ner nåt efter mina frossor under helgen så jag är super nöjd ändå!
Nu ska jag hålla stenhårt på pointsen hela veckan för då blir det bättre resultat next tisdag.
Innan jag kom hem i går var jag med Elli och Lotta och kollade en lägenhet, den var fin men skitig och luktade både parfym och bajs...
Lotta sa att Jessika sagt till henne att det blir billigare och ta en trea än en tvåa????? Lotta skulle vara nöjd med en etta! Så om ni kära bloggare vet nån som kan tänkas hyra ut en etta till Lotta så ring Elli!
På kvällen när jag kom hem hann jag just vräka i mej middag så ringde telefonen och vi blev bjudna bort  på en sen supe...Vi gick dit direkt och blev där i en och en halv timme, det var så gott och trevligt och jag satt där och glömde mina points...men i dag...då är det hårda puckar!!!
Ha en bra dag kära bloggisar! Eira! kommer du i håg hur vi tröstade oss i Övertorneå när vi inte gick ner så mycket? Var det med skrovmål eller...

Nervös väntan...

I går blev jag så sugen på en bulle när jag och Annika satt och drack kaffe...det blev Annika åxå...så vi åt en bulle...om det blir dåligt resultat i dag så vet ju ni alla bloggisar att det är bullens fel, eller hur?
Jag hoppas att jag gått ner i alla fall ett halvt kilo, för nu har väl värsta fläsket rasat och som ni nog alla förstår så består min kropp numera endast av muskler...det finns ju feta och robusta muskelknuttar, det har då jag sett...i spegeln...
Jag ska städa i genom tre skåp i dag! Hörnskåpet i köket, städskåpet i hallen och skåpena i badrummet, men först ska jag med Janne och Kasper till stan och göra lite ärenden.
Nu måste jag agera för att kunna gå på toan för där blir det säkert 3 hekto minus efteråt...
Ha en bra dag kära bloggisar för det ska jag ha!!!
Återkommer med en liten lätt rapport om mötet i kväll!

Jubileum eller...

I fredags var det ett år sen jag och mamma virvlade runt i snön ute på en äng i Kukkola med min röda buss, glömde bort det men när jag kom hem från Luleå i fredags blev jag påmind om det...jag firade med att vräka i mej tacos...firandet gällde ju inte själva voltigen utan att jag och mamma klarade oss nästan helskinnade. Mamma har ju ännu ont i axeln.
I dag ska Janne åka med flickorna till stallet, jag ska stanna hemma och mysa med pojkarna, just nu sitter Wille och Kasper och väntar på att nån går ut i frysen och hämtar glass och jag tror att denna nån är jag... så jag går nu...
Ja nu har dom fått glass! Dom har ätit jättebra middag och det måste ju premieras med en strut!
Pontus ska på innebandy klockan 5 så jag skjutsar dit han och hämtar sen.
Har vart värre flitig i dag, jag har nämligen fixat garderoberna i Lydia och Pontus rum...puh...det tog nästan hela dan!
Nu tror jag att jag ska gå och äta lite mat men jag vet inte vad...möjligtvis makaroner och ost, köpte faktiskt rotsakspure i Finland, tänker mej att det nog är gott och det kanske jag provar.
I morgon är det ju dan med stort D... har inte vågat väga mej på några dar...spännande blir det iallafall.
Nå nu blir det mat för mej, tack och hej -  leverpastej! Ha en bra dag kära bloggisar!

Nattvard

Ja nu har jag vart i kyrkan på gudstjänst och mottagning för oss nya kyrkvärdar, det var lite pinsamt tyckte jag eftersom vi skulle gå in i kyrkan i prossesion och mina kläder var för dagen inte uppvisningsbara...men det gick bra ändå! sen tog vi natt vard åxå och eftersom jag har ruskig bacillskräck så vägrade jag först men då sa Carina att man inte behöver dricka utan man doppar kexet i vinet så det gjorde jag! Glömde sen att fråga vad kexet innehöll men jag skrev 1 points för mitt vindoppade kex...

Hamstring

I går var jag som sagt var i Luleå och ni kan ju gissa att jag hamstrade VV pizza från Willys...jag köpte 10 st...Annika köpte 8st och sen kom hon på i kassan att vi nog kommer att vara less på ananas...
Köpte åxå 7dvd filmer...vår familj är ju en riktig tv och filmfamilj!
just nu sitter ungarna och kollar på "pojken med pruttbyxorna"
Pontus och Markus är ute och kör skoter, trots att det är 22minus... Men dom kommer in och värmer sej då och då och far inte nå längre bort.
I går sket jag fullständigt i vv och alla pointsen...jag åt 2 tortillasbröd med lite köttfärs och grejer och sen på kvällen tryckte jag i mej lite choklad och chips... men i dag är det hårda puckar igen...
Jag ska inte vara så aktiv i dag eftersom min näsa har runnit i natt och jag vaknade med lätt huvudvärk, kan ju vara baksmälla av chokladen för jag drack inget starkare än vischyvatten...
Ha en angenäm dag kära bloggare!

Ledighetskommiten här...

Ja nu är jag ledig i 6 hela dar...skönt!!! Imorgon ska jag med Annika till Luleå, vi ska på Willys och fynda lite billiga pizzor...
Nu ska jag sätta på kaffe till Kim som är här och ska joxa med Pontus skoter. Familje Täikkö och Isaksson och Enbuske har vart här i kväll och då pratade vi gamla minnen och det visade sej att samtliga hade mina gula cykelbyxor i färskt minne...
Min mp3 spelare har gått pajko, vet ej hur, ska ha lite Gestapoförhör med vissa speciellt utvalda i morgon...
Nix, nu ska jag fixa fika, ha en bra kväll kära bloggare för det ska jag ha!!!

Inspiration

I dag ska jag om jag ids och orka börja med mina prommisar. Annika gav mej lite inspiration i går så om grannens hund är ledig tar jag med han på en liten marsch... Jag tror att jag åxå ska baka vaniljbullar eftersom en av mina ungar var sugen på såna.
I dag ska jag jobba på frillo igen, tror att jag ska vara där med Majsan.
Lydia är hemma i dag för hon är så förkyld och hostig att hon har sovit dåligt.
Läste i dagens tidning att det tydligen förekommer mycket narkotika i Kiruna trots att dom tagit fast ett gäng. Vissste inte att det var så mycket där, har alltid trott att Kiruna är ett renlevnadssamhälle...
Det är hemskt att vår värld har blivit så hård och grym, vad skadet bli av våra barn? Som Annika sa i går så är det hemskt att inte veta vad våra barn går för framtid till mötes!
Ha en bra dag bloggisar för det ska jag ha! Föresten har vi teater träning i kväll och ingen av er har skrivit om det var nån speciell revy som ni kmmer i håg som rolig, så skärp till er nu! Jag vill ha nåt att komma med i kväll!!!
Nu sak jag klä på mej och förbereda prommenad och bakning!

hits