Nu är vi hemmavid!

Resan i fredags började med en bilfärd i 32 minusgrader...
När vi kom till Gbg var det nära noll!!!
Göteborgsbesöket började i Nordstan...
...där Lydia och Henny  bl a fyndade smyckespåsar på "Glitter"!
Sen for vi till Cessi och Robert och där fjölade vi av ett tag...
...tills det var dags att piffa upp sej och ta spårvagnen in till Stan igen...
...för att se showen där Anna Bucht var med!!!
Vilken häftig och underbar show det var!!!
Bäst av alla var ju givetvis Anna!
Ni skulle ha sett henne med saxofonen!!!
Ojojoj!!!Vilket proffs hon är!
När vi var på väg hem därifrån fick vi se några transvestiter...
...men vad jag glodde...!!!Såna uppiffade damer/Herrar ser man inte till vardags!
Lördagmorgon for vi till stan igen.
Köpte Willes present...passade den Annika? :)
Sen for vi till min farbror som jag inte sett in live sen -91.
Det blev ett kärt återseende!
Efter det hade vi träff med Anki och Henny ute på Haga.
På kvällen blev det Tacos och melodifestival och tidig säng...
...för att kliva upp med värkande knä kvart i fem på söndagmorgon.
Men då fick jag och söstra min en mysig morgon!
Därefter väntade packning och hemresan.
Vi tog ett tårfyllt farväl innan vi hoppad på flygbussen.
Jag höll på att avlida när jag såg det lilla plan vi skulle flyga hem med!!!!!!
Drygt 50 platser var det.
MEN det gick så bra!!!
När vi kom hem fick jag en stor kram av Janne...
...som samtidigt sa "ÄNTLIGEN"
Det är väl kärlek eller....

TACK snälla Cessi och Robert för att vi fick bo hos er och för att ni tog hand om oss!!!

I morgon åker Emma med pojkarna till Umeå.
Vicktor skall träffa en expert där.
Dom sover över hos Sofia.
Jag kommer att sakna dom!!!!!

Vet ni föresten vad kvinnan bakom disken på Kallax sa när vi skulle betala tidning
och pocket???
Jo, "Vad söt du är!!!! Vad söt hon är!!!!"
"Javisst "sa jag, " visst är min prinsessa söt!!!!"
Hon tyckte att Lydia var så söt!
Bara så ni vet det så går det dåligt att kommentera er...
...så jag gör ett nytt försök i morgon!

Nu blir det...

blogguppehåll!!!
Jag och Prinsessan flyger till Gbg på fredag morgon.
Vi kommer hem på söndag.
Därav uppehållet!!!
Ha det så gött under tiden!

Fettisdag

Hjärta

Jaha! Jag har gjort och ätit så många semlor här efter jul...
...men tror ni att jag har gjort det i dag?

I dag har ♥mamma varit hit en sväng.
Hon kom med 9-bussen och for tillbaks med2:an.
Som vanligt hade hon bakat och haft sej.
Wienerbröd och mommomackor...
Det är alltid så roligt när ♥mamma och ♥pappa kommer.
Synd bara att det inte blir så ofta!

Jag har druckit vanlig mjölk i dag och ni ska veta att det känns i magen!
I morgon måste ♥Janne hämta ♥Lydiamjölk från Finland!
♥Anton har blivit så väldigt busig nu! Det är riktigt roligt!
Tror att ♥Emma kanske inte tycker det...hon har det busiga dygnet runt...

♥Joannah och ♥Algot har åxå åkt hem i dag!
Dom fick en sån hemlängtan!
Dom som inte har allergi i familjen visar ingen förståelse alls för det.
Jag drar nu inte alla över samma kam!!! Kom i håg det!!!
♥Pontus har ju vart allergisk sen han var ett halvt år men vi fick inte medecin till honom
förrän han var 4år!
Det var fruktansvärt att behöva gå upp mitt i natten och hjälpa han inhalerara sin medecin då när det var som värst!
Han kunde få flera astmaanfall på natten/dagen.

Det finns så många kroniska sjukdomar som folk inte tänker på!
Astma, allergi, diabetes, hjärtfel m m

Nu måste jag försöka få min lilla brottarhjälte i säng!!!
Ni som har barn i aktiv ålder!!! Brottningsträning i KG hallen Tisdagar och torsdagar mellan 18-19!!!
Ungarna har roligt där!
♥Jesper har vart hemma från skolan några dar nu, han är så jätteförkyld!

Kan tyvärr inte gå på photoshopkursen i morgon...
♥Lydia och jag har simträning!

Nu mina kära vänner ska jag engagera mej i familjen...var den nu är...
Hahahahaha!!! ♥Jesper är i bastun, ♥Lydia och ♥Kasper kollar film i ♥Lydias säng, ♥Pontus kollar på Eurosport och ♥Janne är i garaget!!!

I morgon är det ett år sen ♥Jannes ♥pappa dog!
Året har gått fort men jag kommer ihåg de sista timmarna med ♥Rune som om det vore i går!
Det känns väldigt sorgligt att inte mina barn får träffa sin farfar mera...
Vi ska tända ett ljus för han i morgon!
♥Janne far till minneslunden med ♥farmor och tänder där.

Ha en skön kväll!!!

Kolla!!! + Uppdatering av läget....

Pontes kort
♥Pontus skola har vart på teater och alla som var där fick ett sådant här kort.
Det stod inte likadant på alla MEN...Den sista meningen på ♥Pontus kort
gjorde att jag kände mej både träffad och rörd!!!
♥Pontus kände en liten knöl under ena armen i torsdags.
Dan efter var vi på distriktet och visade upp den.
I dag ska vi till magnecylverkstan och visa den för en läkare.
FATTAR NI hur orolig jag är!!!!!!
Jag är nästintill illamående...
Ni måste hålla era tummar på att det inte är nåt!

Jag tillåter inte ♥mina ungar att åka  rattkälke, madrass eller stjärtlapp i skolans back mera...!
Det står två träd mitt framför!!!!
Förra året blev ett barn i Övertorneå allvarligt skadad efter att ha åkt rakt in i ett träd!!!
Ni som just i detta ögonblicket blev djupt oroade!!!! GÅ upp på backen och se efter själv!!!

I går städade jag i tvättstugan,
det blev så fint och rent!
Det är bara detatt hallen svämmar över med saker som inte ska vara där...
Månne om Röda Korset tar emot?

Nej nu ska jag sätta mej ner och bita på naglarna till dom ringer från Vårdcentralen...

Ha en bra dag!


Nu har vi vart hos doktor Kivelä!
Han sa att det var en typ senknuta.
♥Pontus skall kolla den en gång i månaden den närmaste tiden.
Gissa om en sten föll från mitt redan hårt beprövade hjärta!!!!
♥Joannah har bakat bullar...mums!!!!
Jag har Photoshopkurs i kväll!
Men jag vill inte missa Saltön...hur gör jag då?
Jo jag ber helt sonika min älste son spela in den!!!
I morgon kommer ♥mamma, kul!!!!

Gud! Tack för att du finns!!!!!!!

Hejsan på er!

HjärteLydia

Detta här fick jag och ♥Janne av våran lilla ♥prinsessa på Hjärtebarnadagen
Hon var och köpte godiset när hon var på simträningen i stan.
Det brände så i mitt hjärta när hon gav det till oss,
för hon hade vart så himla lessen i några dagar.

Ikealunch

Detta här blev jag bjuden på av min svärmor när vi var på Ikea.
Vi hade en riktigt mysig dag min svärmor och jag!

Ikeamattan
Visst är den väl fin?!

Dinobåten
♥Kasper har en ny lek på gång...han har blivit inspirerad av Jurassic Park...

Annars har det väl inte hänt så mycket.
Jag har jobbat på frillo/lekis i två dagar...jättekul!!!!!

Den där salvan XMBody som jag testat på ♥Kasper var inte den rätta ...
♥Kasper blev tillfälligt len i huden MEN vad hjälper det om man har
allergiskt eksem...INGENTING!!!!!

♥Joannah och ♥Algot har sovit här i några nätter.
Det är jätteroligt!

Nåväl, mina vänner!!!! Ha en riktigt trevlig helg!!!!
I kväll blir det "Ratrace" och den skall vi se, ska ni?

Alla hjärtebarns dag!!!!

heart

Den 22oktober 1992 var det dags för oss att åka ner till Uppsala igen.
♥Pontus skulle genomgå en hjärtkaterisering.
Kvällen innan så badar vi han och tvättar med Hibiskrub.
På morgonen for vi iväg med en väldigt dåsig och lessen ♥Pontus...
...Han hade inte fått tisse...
Jag hade han i famnen till han somnade.
Bestämde över personalen gjorde jag då...
Men jag vägrade att lämna en lessen liten ♥Pontus...
Det var tänkt att förträngningen i aortan skulle sprängas bort
under kateriseringen men det gick inte...
...eftersom det hade bildats en "säck" just invid förträngningen,
och läkaren visste inte hur tunn och skör väggen var.
Därför beslutades det att ♥Pontus skulle opereras före jul!
Vi blev jättelessna samtidigt som vi förstod att det måste göras.
Den 26 åkte vi hem igen...
...för att komma tillbaks den 1 nov.
Så här skrev jag i boken:

"Har pratat med Axel Hemse, som skall operera.
Han talade om hur han skulle göra och att allt kommer att gå bra...
...Han talade åxå om hur allvarligt sjuk ♥Pontus var när han op  som nyfödd.
Fick genast förtroende för Axel.

Narkosläkaren kom åxå upp och talade om när jag kunde amma senast ♥Pontus på natten,
och typ av narkos som skulle användas.

Anders kom åxå och pratade med oss.
Han sa att ♥Pontus hjärta i princip stod still under op i aug-91......

♥Pontus vägde 11,430gr och hade 37,8 i feber.

Herre Gud vad vi älskar dej ♥Pontus!!!!
Om det finns nån Gud så låter han op gå bra och du får komma till oss på avd fort.

Kl 6 på morgonen den 2 nov badade vi ♥Pontus i Hibiskrub.
Vi är trötta och rädda. Vi älskar dej så mycket och vill inte missta dej!
Du får Emla på händer och fötter, där kanyler mm skall sitta.
♥Pontus satt så duktigt hela tiden, Jag var så orolig och satt med gråten i halsen.
♥Pontus fick lugnande och jag gick med han till han somnade, ville inte lämna dej vaken.
♥Pontus till op klockan 8.
Vi grät så mkt då vi lämnade honom.
Op sköterskan tog tog han så fint med egen kudde och allt...
Hej då, vi ses om en stund, sa hon.
Herre Gud, vad vi grät...
Klockan kvart över 11 kom syster Karin och talade om för oss att op var över,
och att Axel hälsade att vi inte behövde vara oroliga mera...
...Oj vad vi grät då!
Tors den 5 fick ♥Pontus komma upp från Iva".

Nu är Pontus 15 år...snart 16!
Han har fortfarande ett allvarligt fel på klaffen.
Men om det blir nån mer op får framtiden utvisa.
Han vet sina begränsningar.

Tack för att ni ville "lyssna"!!!!
Ponte 1år

Nu...

...Gör jag en bloggarpaus!!!

Söndag!!!

Algot

Ser ni vilka fina ögon mitt lilla ♥barn barn har!
Här på bilden smakar han på en av ♥Kaspers dinosar.


MOFAOL

Kolla lilla ♥Olivers blick när han tittar på sin ♥mommo!
För övrigt så ser ni ju på denna bild en stolt ♥mommo och en stolt ♥fammo!!!


L;A;J

♥Lydia äter ett veganmuffins fast hon var mätt...
♥Algot tittar på sin söta moster.


Anton leker i bokhyllan

Till sist så har vi ♥Anton in action!!!
Vi har flyttat om lite möbler i huset, och då har ♥Anton fått egna hyllor!


Så har det då vart dopning i dag.
Allt gick bara bra.
Supergott fika som ♥Monika, ♥Elli, ♥Malin, ♥Hampus och ♥David hade gjort!!
Tack så mycket!!
♥Oliver - Ivar - Fridolf blev hans namn!
Jag antar att ♥Elli eller ♥Malin bloggar mer om dopet och lägger in lite bilder.

När vi kom hem från f-hemmet så var det bara att börja om från början....
Plocka undan, Sopa golvet, Diska, Torka bänkarna och.......Sura....!!!!
Vilken lat familj jag har!!!!
Hade inte min familj betytt ALLT för mej så hade jag......RYMT...!!!

Nu ska jag faktiskt kolla vad vi ska äta till middag...suck...
Ha det gött mina vänner!!!

Kasper berättar:


Kasper berättar

Krokodilen och Långhalsingen och Trehorningen har blivit dödade.
Det var Lejonen och Tigrarna och Leoparderna som gjorde det.
Dinosaurierna var onda, det var därför dom blev dödade.
Nu äter Lejonen och Tigrarna och Leoparderna upp dom.
Det var allt!!!

Vilket kanonväder vi har i dag!
Jag och ♥Janne har vart på en timmes prommenad ute på isen.
Vi gick på skoterspår, dvs dom som höll...
14 minus har vi ute här hos oss nu.

Såg ni Postkodmiljonären i går?
Såg ni min ♥son och ♥svärson?
Jag kände mej så stolt så mitt hjärta brände till lite...
...ni hajar!
I dag är dom åxå med.
Hur det går får inte ens vi veta i förväg.

I går var kusin ♥AnnaStinas dödsannons i Hb.
Det känns så hemskt att veta att hon varit så sjuk att det inget fanns att göra.
Och att min andra kusin ♥B-M inte har sin enda syster kvar i jordelivet.

♥Mamma och ♥Pappa kom inte
♥Pappa fick en släng av magsjuka.
Trist tycker jag!

Herrarna hade Borgmästarbastu i går kväll.
Vi som inte vart bjudna satt här hemma och hade en mysig stund...
Hahahaha..."vad är väl en bal på slottet".
Jag och ♥Lydia skall gå och se/höra på Markus Fagervall när han kommer till Happis.
Ska ni?

Nej nu ska jag gå i bastun och sanera mej och sen vräka på med en fet lunch...

♥Linda! Skönt att det känns bättre!
♥Joannah! Ring om vi ska hämta er!
♥Catharina! Jag ringer dej i dag, lite senare!

Ni övriga! Ha det gött!!!!         
Bouncing Hearts 

Torsdag = Städdag

Anton

Hejsan mina vänner!
Jag försökte att ladda ner en verkligt fin
Dinosauriebild, men det funkade inte,
så ni får hålla till godo med två ♥godingar istället!!!

I dag har jag städat som bara den!!!

När jag hade fört ungarna till skolan så funderade
jag varför  ♥Kasper inte trivs på sitt rum...

...Så jag flyttade om ganska rejält i huset innan
jag fick det någorlunda!
♥Kasper var jättenöjd i allafall!
Ni skulle ha fått se bilder från min möblering åxå men...
Datorj***** ville inte samarbeta.

Nåja, jag har gått an som ett torrt skinn här idag.
Fick byta skurvatten när jag skura köksgolvet tre ggr!!!!
Hemskt va!?
Nu till nåt ännu hemskare!!!!
Sist jag skurade golvet var dan efter ♥Jannes fest...
...den 27augusti...
Vårt golv tål ju inga skurningar så jag har bara brukat torka fläckarna...

Nu är det rent och fint i allafall!
Har även hunnit med en snabb bastusanering.
Alltså det var jag som sanerade mej i bastun...

Sen har vi vart till en kompis och hälsat på i kväll.

I morgon kommer ♥mammis och ♥pappis, och det ska bli så kul.
Därför känns det så skönt att jag har hunnit städa ordentligt.

Jag far möjligtvis till stan i morgon med ♥Janne.
Ska försöka få med han till Ikea!
Tänkte köpa såna där gröna pinnar som man sätter i vatten bara (ingen jord).
Jag har så tomt i fönstrena.

När vi kom hem från kompisen så hade kökslampan rasat ner och spruckit!!!!!!
Efter en stor vånda kom ♥Janne fram till att den går att limma!!!!
Min kultlampa!
Den är knallorange och jättefin!!!
Eller hur ni som har sett den!?
Nu är den dessutom superren!

Nej, mina vänner!
Nu ska jag vika klart alla kläderna så att jag får vara "ledig" i morgon...

♥Linda! Hoppas verkligen att du ser ljuset i tunneln och får en fin helg!!!
♥Sussi! Tänker på dej i morgon...!


Håhåjaja!!!

Dåligt med sömnen i natt...
♥Jesper var på väg hem från Gbg...
...och jag väntade på att han skulle ringa...
...men det gjorde han inte...
♥Lydia och ♥Pontus är på skolan.
♥Kasper skall vara ledig i dag...
...Poliospruta i Kalix står på dagordningen!
Saknar vårt akvarium!
Det är så tomt på bänken.
Nu ska jag ta mej en kaffekopp...
...och läsa lite till i Lisa Marklunds nya bok!
Ha det gött!
Det är alltså Kasper som måste få sin spruta i Kalix ...
...pga...
hans äggallergi...

Myggfritt!

Dinosaurier33,7 minus har vi här hemmavid just nu!
Skulle ha jobbat i dag men...
...vattenkopparna grasserar ju som mest nu
och då är det massbortfall på dagis.
I går har jag skurat kylen...
Den ser alldeles ny ut plus att det luktar riktigt gott i den.
Skafferilådorna fick sej åxå en omgång!
Kläderna började jag att vika och har tänkt göra klart det i dag.
Semlor gjorde vi åxå i går, mums!!!
Gjorde dom lite annorliunda denna gång, ♥Annika!
Måste eventuellt till stan en sväng i dag...
...Det ekar lite efter saneringen!
Konstiga ungar har man åxå, mina torra hembakta limpor duger inte...
...nej det ska var köpes, ni vet såna som håller lääääääänge, eller så "mommomackor".
Suck!!! Men om det inte blir nån stadsfärs så blir dom tvungen att äta
småtorra bröd...hehehe...
Till helgen har vi ju dop åxå!
Lilla ♥Oliver skall döpas.
♥Mamma och ♥pappa kommer åxå, dom skall bo här hos oss.
Ser framemot det!
Vi far ev en sväng till stan och visar ♥pappa Ikea, och sen
hälsar vi nog på min ♥farbror!
Olivers dop är på söndag.
Nu till nåt annat "skoj"...
Min fina vita nya bil måste repareras för 10-12tusen kronor...
Kopplingen har pajkat, kunde knappt växla i lördags när vi for
hem från ♥Joannah.
Suck!!!! Suck!!!! Suck!!!!
Men vi behöver ju inte hasta oss med reparationen
eftersom ♥Janne fixat den blåa bussen.
I morgon skall ♥Kasper till Kalix föratt få sin poliospruta,
samtidigt följer ♥Joannah och ♥Algot med.
Lillgossen skall på astmakontroll, liten som han är!
Nej nu är det dags att göra ett ryck i tvättstugan.
Ha det gött mina vänner!!!! (Och släkt som tjuvläser...)


                                  
Beating Heart

Idag...

ljus

...Tänder jag ett ljus för min kusin!
Hon somnade in natten mot igår.

Hallå i stugorna!

Fy en sån vidrig natt jag har haft!
Vaknade av att jag hade så jätteont
i magen!
Låg vaken några timmar innan jag kunde somna om.
Nu är det bättre!
Jag måste ha ätit nåt jag inte tålde i går,
men vad?
På ♥Joannahs Meandi party köpte faktiskt jag åxå en hel del!!!

♥Annika och ♥Cessi! Ni får häckla mej för det.....hahahaha...

Jag köpte en vit klänning med gröna  
Morphpå till ♥Prinsessan!
♥Kasper fick bruna typ joggingbyxor och en t-shirt med sjörövare på.
Till mej själv en vit frottekjol med gröna hjärtan på. 

Jag tyckte givetvis att det var svindyrakläder men eftersom
jag just nu kände att jag förtjänat detta så beställde jag!

Har ni uppmärksammat att vi fått inflyttat till byn en människa som inte ska/får köra bil?!
Alla måste ju givetvis ha nånstans att bo MEN om det enligt lag är förbjudet
att köra påverkad så ska det även gälla alla!!!
Han har bott här i två dagar och redan har det hänt en incident med bilen...
...som han inte får köra!!!!
Vilka mesar till poliser vi har, och soc då...dom gör inget alls!!!!
ALLA våra fiskar har dött!!!!
Vi var till den nya djuraffären och kollade.
Då tänkte ♥Janne prova och köpa lite fiskar när vi ändå var där...
Vi handlade för 300:-
Sen började dom nya fiskarna att dö, en efter en, och när samtliga nya var döda så
dog våra gamla...
Nu har vi tömt akvariet och skall saneradet ordentligt innan vi köper nytt igen!!!
Och det kan jag säga blir INTE från Djurmagazinet!!!

Tänkte försöka hinna vika alla kläder i dag samt tvätta lite.
En prommenad vore inte heller helt fel!
Känner mej verkligen inte i någon bra form efter denna natt.
Nåväl!

Mina vänner! Ha det gött!!!!





Jaaaaa Heeeeeej!

I dag har jag vart hos tandläkaren med ♥Kasper!
Två hål skulle lagas och han blev lovad en tiger...
...från Barnens Hus för 179:-!
Det slutade med att det blev både en tiger och ett lejon...
Men jag tyckte det var värt det!
Han grät så hemskt där han satt i stolen!
Han var så tapper och satt kvar fast han inte ville.
Det var så hemskt!
♥Joannah och ♥Algot satt i väntrummet och väntade på oss!
Aldrig mer! sa ♥Joannah, hon hade gråten i halsen när vi kom ut.
När ♥Kasper kom ut så började han att gråta när han skulle krama ♥Joannah.
♥Janne tyckte åxå att det var värt 358:-!!!!
Nåväl, sen var det dags för lilla ♥Algot att besöka Maria på Bvc.
Han vägdes och mättes och fick en spruta!
Men innan det skedde så skulle ju ♥Kasper berätta om sitt trauma...
Jag sa åt ♥Kasper att när vi kommer hem så ska jag klippa håret på honom...
..."Aldrig i livet" sa han, "jag har haft nog med obehag i dag"...
Så vi klipper håret i morgon istället!
Hann med en Ikearunda åxå!
Köpte en bautalåda till gossens lego, en kanna,en duk och värmeljushållare...
...som ♥Janne trodde var nya whiskyglas...hmm...
Jag har börjat städa åxå nu i kväll, flyttade ♥mormors lilla soffa till ♥Lydias rum.
Det blev bra både i hennes rum och i köket!
I morgon kommer ♥Emma till ♥Lydia.
Jag sa till henne att hon inte får ta med nån kompis hem i morgon
om hon inte städar sitt rum!
Vet ni vad det lilla livet gjorde?
Jo, hon ringde till ♥Emma och kollade om hon skulle komma...
...annars var det ju ingen ide att städa!!!
Jag sitter här vid datorn och tänker på en nära ♥vän som förlorat sin syster!
Och på min ♥kusin som är så väldigt sjuk!
Och på en annan ♥kusin som förlorat sin mamma!
Ni som har alla kanaler! vad tittar ni mest på?
I morgon ska ♥Janne hämta ♥famme hit, vi ska göra stan!
Medans han åker till Kalix så tar jag mej en prommis med flickorna
och deras småttingar.
Det gäller att få igång kondisen och minska på fettvalkarna innan
vi åker till Piteå!
Vi ska dit den 10-11 mars med Hjärtebarnsföreningen.
Nej nu ska jag gnida gaddarna och hoppa i säng!
Ha det gött!
♥Sussi! Vad fint du gjort på ♥Ellis blogg!


hits