Äntligen!



Äntligen är lägret slut och prinsessan hemkommen!
Hon hade velat komma hem redan i morse för hon var så frusen och trött men ledarna sa att hon inte fick det förrän klockan var tre och lägret avslutat!
Hon har varit så duktig min lilla flicka!
Kinderna var svullna av kliande myggbett och så var hon jättetrött.
Roligt har hon haft men hon trodde inte att hon skulle på nåt scoutläger igen...
Kasper har vunnit en tävling på Barnens Hus.

Han vann Legobilar som han glatt delade med sej till Vicktor.
Dom fick varsinn!
Vi har idag uppvaktat Elli och Åkes "minsting" på hennes tjugoårsdag.
Där blev vi bjudna på gott fika och trevligt sällskap!

Jag har i dag jobbat "dubbla pass", har två jobb mao.
Känner mej lite sliten efter två veckors stängning på frillo men det ger ju klirr i kassan...

I morgon skall vi åka in till stan och handla!
Tycker att allt tar slut så fort i kylen...
Nu sover alla utom jag, skall gnida gaddarna och hoppa i säng.
"Där fick du" med Stefan och Krister är på Dvd:n.
Vill önska er en riktigt god natt och en trevlig lördag!

Cessi! Du ringde aldrig...


image299

Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå,
men det kan vara svårt att tro när man inte ser det...
Mina tankar går till en som inte längre finns på vår jord!

Vilken dag...

Prinsessan
Min prinsessa är på läger...det börjar i dag och slutar på fredag...
Lägret är i Karungi...Men jestanes vad jag saknar henne redan!!!

Det är nykterhetsförbundet som har ett scoutläger i Seittu.
Dom borde ha ett läger för lite äldre ungdomar åxå...host...host...

Sen har systeryaster åkt till Gbg...snyft!!!
Lotta och Aki till Värnamo...snyft! Pratade med henne i mobilen när Elli och Åke skjutsade dom till Akis föräldrar...eller rättare sagt grät i mobilen när jag sa hej då...
Jag har så svårt att säga hej då!!!
Minns en gång när Mervis Anna skulle till Australien på ett halvår...vad jag fick gråta när hon for!!!

En jätterolig sak är att det blivit tillökning på Fräkinsaari!!!
En liten flicka!!!

I morgon ska jag jobba på dagis/frillo mellan tio och aderton!

Men kan ni fatta att myggj*vlarna är så många!!!
I och för sej så får ju småfåglarna nåt att mumsa på men dom äter ju så sakta....

Kasper "råkade" ta sönder ett ben på en barbiedocka på frillo häromdagen.
När jag kom hem från jobbet fick han tömma spargrisen och så for vi in till Jala och köpte en ny!
Lite tur hade han att den var så billig för då kunde han investera i tre småa Spidermanbilar åxå...
"Mamma! Jag ska aldrig mer råka söndra nåt igen" sa det lilla livet efteråt.

Familjen Pesula/Isaksson har vart här i kväll.
Nicke och Janne tog med sej pojkarna ut och fiska.
Jg och Emma turades om att jaga Anton som sen somnade i Emmas famn av ren utmattning...
Han ar ju blivit en dagisgosse nu.

Nästa vecka om jag är ledig så skall jag åka i väg med ungarna nånstans och ha lite roligt.
Vet ej om vi far till Piteå Havsbad och hyr en stuga eller om vi åker till  Luleå och går på Leos Lekland...

Well well...nu ska jag läsa färdigt den tredje boken jag lånade på bibblan(Inger Frimansson).
Sen skall min lilla Svampbob fyrkant älskare i säng!

Tack och hej - Leverpastej!!!

Hejsan!

I dag är det verkligen mulet ute.
Tänkte ta itu med diverse skåp i köket...
...ett skåp där det tydligen bara kastas in ett och annat.
Det är tänkt att lilla Anton skall få det som sitt lekskåp.
Ja Algot åxå givetvis!
Diskmaskinsluckan är lite pajko så jag har tänkt ta mej en liten tripp in till Happis och köpa ett diskställ...
...dom är mer pålitliga!
I dag kommer lillsyrran hit för mellanla´ndning, i morgon åker hon vidae till Gbg.
Lydia ska ju på scouternas Splash läger på onsdag.
Ledarna kom i går kväll och skulle sova på skolan.
Efter 11 ringde en av tjejerna att larmet går...
Jag ringde fort till kommunen och sen vidare till larmcentralen för att tala om för dom att nån Securitas inte behövdes.
Sen ringde jag till Mervi som trodde att Stefan hade koden.
Medans jag ringde Stefan så ringde Leif upp, han hade fått koden så larmet kunde stängas av.
Men vilket ljud det var!
Det bara skar i öronen en lång tid efteråt!
Fy vilken trist månad det kommer att bli i min börs nu!
Jag har glömt att skicka in A-kasse papprena och T3:an till Kommunen...
En liten tröst är dock att nästa månad ser lite ljusare ut!
Nu ska jag ta mej en nybryggd kopp Java och läsa klart boken innan jag startar min sanering av hemmets skåp!
Ha det gött mina vänner!!

Fisketur


Här ser ni två lyckliga grabbar som fått napp!
.
Här är resultatet! Ser att abborren kommit lite på kant men ni får väl vrida era huvuden...
Pontus och Nicklas var med dom ut på älven i går kväll.

Appropå mitt förra inlägg: P var på fest hos S granne på midsommaraftonen.
Där dracks det alkohol!!!
Om jag vetat det så skulle jag åkt dit på stört!!!
Jag visste inte ens att P var där men jag ringde han en gång i timmen för att kolla läget...
Jag blev lurad!
När jag ser den mammam eller pappan nästa gång så skall dom få höra vilka oansvariga föräldrar dom är!!!
Dom lämnade sin 16 åring ensam över midsommarhelgen...kan ni fatta det?
Och vem köper ut alkohol?
Vem säljer alkohol?
TILL MINDERÅRIGA?
Här i huset har vi nu inga sena kvällar och helgen tillbringas hemma hos familjen!!!!
Det känns som om en del inom mej har dött...
Jag har blivit lurad ordentligt...
Men jag tänker verkligen ta i tu med detta!
Vi vuxna måste visa våra ungar var gränsen går och vad som är oackseptabelt!!!
Jag är inte uppvuxen med dylika alkoholvanor!
Tänker INTE låta mina barn växa upp med dom heller!
Därför drickar jag väldigt sällan alkohol.
Men vad vi vuxna gör och vad barnen får göra är helt skilda ting.
Jag tror nog att ni fattar vad jag menar utan att jag behöver analysera det...
Men ni som läser detta och hade barn på samma fest eller som vet nåt om den kan väl höra av er till mej sen!?

Annars är allt gott här hemmavid.
Jag skall jobba klockan 9 och funderar på om jag skall transportera Kasper till frillo i dag eller ej...
Lydia sover hos Henny och lovade att komma hem till halv 9.
Men, men...
Ha det gött ute i sommarsolen!!!!

Grrrrr.....

VEM I H*VETE ÄR SÅ HIMLA DUM I HUVUDET SOM KÖPER UT ALKOHOLHALTIGA DRYCKER ÅT MINDERÅRIGA?
Det kan åxå var en omogen skitunge som ser ut som en gammal gubbe eller kärring!
Jag är så in i h*vetes arg!!!!


Söndag



Jag var hem till Pello i går med några av kidsen.
Vi grillade korv och åt av mammas goda petit chouxer.
Midsommaraftonen kom och gick och jag måste ju säga att det var en afton som jag sent kommer att glömma av en mkt trist anledning.
Eftersom jag väljer att inte skriva om den så förstår ni nog säkert att jag inte vill prata om det än!!!
 Respektera det! Jag berättar när jag känner att jag kan det!
Janne har åkt till Lappträsk för att vattna. Jag har sjungit åt ungarna men ännu har ingen klivit upp...hm...får ta i med hårdhandskarna snart...
Vi har ju ett sånt fint väder i dag så jag tänkte ta med mej kidsen och ta ett dopp i älven.

I dag ska jag tjata på Janne tills att han lagar hammocken...
När vi gjorde första stoppet i går mot Pello så passade jag på att köpa ett nytt krocketspel.
Fåse om vi tar oss en liten turnering i dag.

Nu önskar jag er mina kära vänner en bra fortsättning på denna dag!
Jag skall gå ut och läsa boken jag håller på med för tillfället och samtidigt sörpla i mej en kopp nybryggt java.

Ha det göttigast!!!

Typiskt!

I går bestämde vi oss för att ta sovmorgon!!
I morse vaknade vi kvart i 6...
T om Kasper var pigg som en pommac...
Nu ska jag sätta på bastun så att vi som är hemmavid kan sanera oss.
Peppe och Nicke skall till Lappträsk och klippa på kyrkan.
Janne skall till stan och banka pengar.
Kasper har just blivit uppringen av Ässet.
Dom skall ut och fixa småbjörkar till alla oss här på holmen.
Få se när dom kommer hitåt.
Det har vart en tradition ända sen vi flyttade hit.
Först var det Peppe som åkte med och sen Pontus.
Ett år var det en hel skock...
Om några år så kanske våra barnbarn åker med, han har ju åxå ett nu.

Nåväl! Vill härmed önska er allihopa en riktigt fin midsommar!

Vi åker till Pello i morgon och firar midsommardagen där.

i dag...

...borde jag vika lite kläder och omorganisera lite i tvättstugan...
I går tog nämligen Pontus och rev ut sina garderober i sitt rum.
Han ville ha större yta!
Det blev större yta i hans rum men mindre i tvättstugan...suck!
När jag jobbat klart för i dag så skall jag till Happis för att handla 6 saker...

*Kaffe
*Innanlår
*Svamp
*Tomater
*Syrsor
*Kaninmat

Sen blir det städning på altan med omnejd...
...fattar inte att det måste göras igen...
...Vad gör ungarna där ute egentligen?
I går när jag var med Janne till Lappträsk och planterade så hade ungarna haft nån härgning
i hammocken så nu är den sönder...suck!
Nu är klockan snart halv nio.
Måste väcka Kasper!
Han har en tid att passa på Nickelodeon...
Ett barnprogram!

Ha det götti gött gött!


Lösen

Har tänkt sätta lösen på bloggen nu.
Ni som vill fortsätta att läsa/tjuvläsa kan mejla mej så skickar jag lösen.
Jag gör detta för att inga äckelpottspedofiler eller sjuka personer ska
kunna göra min familj illa.
ALLA ni (utom givetvis äckelpottspedofilerna och dom sjuka personerna) som vill ha mitt lösen
får det, bara ni mejlar mej på:
 [email protected]

Ha det gött ute i sommarsolen (var är värmen?)!

Godmorgon!

inhalering
Min Pontus var bara 4 år drygt när han fick konstaterat  att han hade astma.
Jag minns hur fruktansvärt det var på nätterna när han vaknade och mådde dåligt.
Vi fick ge han medecin så att han kunde andas.
När jag sen ser hur lilla Algot ( se bilden) får inhalera och hur duktig han är på det så hoppas jag att verkligen att
han slipper det lidande som Pontus vart med om.
Alla gånger vi åkt in akut med honom och hur läkarna har behandlat honom/oss...
Astma kan man inte hitta på!
Det är aldrig roligt att tvingas ge sitt barn medecin flera gånger om dagen.
En del läkare anser att det är den hysteriska mamman som hittar på...
Jag brukar kräva att dom läser journalerna och lyssnar på honom.
Flertalet gör det men det finns de som bara tittar...
Oftast har det slutat med att vi fått åka till Kalix...
Trots min sons svåra astma så kan han leva ett relativt bra liv.
När han var lien orkade han inte hänga med på cykel vilket ledde till hans stora intresse för motorcross.
Han fick sin första när han var 6 år.
När han var 9 fick han sin andra...på den bröt han sedemera sitt ben på...
Nu har mitt första barnbarn Vicktor åxå det intresset.
Många gånger sitter jag med rädslan i halsen när han dundrar förbi på ängen...
Jag har aldrig kört moppe...
Kan knappt hålla balansen på en vanlig cykel...hihihihi...
Tänker genast på mamma när hon cyklade genom byn och fick se lösa kor...
...och hamnade i diket!

I går var jag på teater!
Måste ju säga att ni som inte sett den har missat mycket!
Irene!!! Vilken fantastisk aktör du är!
Jag fick skratta så tårarna rann!
Det kändes befriande att få sitta(stå...jag filmade den) och titta utan att behöva vara nervös för sin egen insats...

Vad säger ni bloggisar om att Kemi vill ha ett kärnkraftverk?
Jag tycker att det är fasansfullt!
Finns det ingenting man kan göra för att stoppa det?

I dag skall jag ta itu med lite städning här hemmavid.
Kanske hinner jag med veckans handling åxå...
Min älskade lillesyrra skall till Pello i dag...snyft!
Men hon hinner hit en sväng till före hon åker söderut igen!

Var till Seskarö i går med plantor...sent...kom hem strax efter tolv.
Trodde jag skulle somna efter vägen, fy fariken så trött jag var!

Vet inte riktigt vad vi skall göra på midsommar.
Antagligen så grillar vi nåt gott här hemmavid och efter det så åker vi endera till Kukkola eller så går vi över till grannen.
Förhoppningsvis kommer Emma och Joannah med sina familjer åxå hit!

Nu skall jag göra ett tredje försök med att väcka grabbarna.
Dom skall ut på arbete!

Ha det gött i "sommarvärmen"!
Mamma! Hjälmen på när mamma cyklar!

Söndag...en vilodag!

anton
Cessi lyckades få en superbrabild på Anton när han är busig.
När jag har bilden över hela skärmen är den så klar och tydlig.
Han är så söööt!!!
Matdags
Ulla! Så här blev mitt hår...
Här har jag åxå fastnat på bild... givetvis när jag äter...hm...
Är just hemkommen från kyrkan där jag tillsammans med S vart kyrkovärd.
Det var tolv personer i "publiken"... Förhoppningsvis hinner jag se teatern i morgon efter jobbet.
Skall vara på frillo och har stängningen.
Kaspers kaka
Detta här är min variant på äggfria mockarutor...den blev kanongod!!!

Annars då? Jag har vikt kläder och klippt gräset.
Sovit en liten stund på dagen(30min)
Köpt en Nicaguransk hängmatta!
Den är superfin och så stor att Kasper kan mysa med mej i den hela sommaren om han vill!
I morgon är det vattning som gäller fram till halv ett.
Då ska jag äta lunch för att sedan jobba vidare på frillo.

Lydia har vart på teater med Ida och Katja i dag. TACK  Katja!!!!!
Hon tyckte att den var rolig men hon orkade inte v´berätta om vad den handlade om.
Håll tummarna på att jag hinner se den i morgon!

Nix, nu ska jag gå ut och plantera lite i mina egna urnor...
Få se om vi får upp myggtältet i kväll...det går inte att vara ute alls på kvällarna här...

Ha en bra söndagkväll på er alla läsare av min blogg!!!
Jag kommer åxå att  sätta in lösen...
...vill inte att nån äcklig pedofil ser mina bilder!
ALLA som vill ha mitt lösen får det!
Föresten! Vad ska ni äta/göra till midsommar?

Hejsan!

Det har inte varit nån hejd på tempot  de senaste veckorna...
Den ena händelsen har avlöst den andra...
 ...och alla plantor som skall ut...
...huset som skall hållas i beboeligt skick...
...luncher...
...middagar...
...mm..
Jag kan ju tacka mina underbara döttrar för all hjälp jag fått av dom!!!
TACK! ♥Emma och ♥Joannah!!!
Dessutom är min käraste lillasyster här och jobbar!
TACK ♥Cessi!!!
Denna dagen skall vi fortsätta med planteringar i urnor och lite på kyrkan.

Jag och ♥Janne firar i dag 15 årig bröllopsdag!!!
Den firas som vanligt med arbete och åter arbete...
 
Jag känner verkligen att jag lever...
Det finns hur mkt som helst att göra...
Jag är inte ngn stor diggare av att plantera på kyrkan...
...då är det kuligare att plantera urnor...
...vi gör dom på löpande band!!!
 
Läste just att en nygammal godisaffär flyttar in i Ikanohuset.
Jag tror att det blir dödsstöten för huset...
Vad som behövts där är ju en affär typ Jula eller Claes Olsson!
Nån som håller med mej?
Nej, nu ska jag ta mina medarbetare med mej på kyrkan!!!
Ha det gött i "värmen"!

Suck!!!

Jag väntade ett telefonsamtal i går...
Tror ni att jag fick det?
Sist fick jag ringa upp och påminna...
Det ska jag INTE göra nu!
Händer det inget så blir det Skolverket!!!
Med buller och bång!

Prinsessan har kommit hem från skogsövernattningen nu.
Dom hade haft jätteroligt!
Fast nu sover hon...

Jag har jobbat på fm och håller på med städningen nu.
Det går lite trögt men ett rum är gjort i allafall...
Ska göra middagen nu för sen åker jag med Elli till stan.
Det fattas lite ätliga och icke ätliga produkter i mina skåp...

Köttfärssås och nånting till blir det.

Pontus har åkt till stan med moppen.
Alla 9:orna skall äta på stadt i kväll.
Jag hämtar han sen för han skulle lämna moppen i M-Lund hos en kompis.

Nu ringer telefonen...
Men det var INTE hon!!!!

Suck!!!

Mitt i all dysterhet så har det hänt en positiv sak i mitt liv!!!
Men det är inget jag skriver om, känns skönt att ha det i mitt hjärta bara!

Ha det göttigt ute i gråvädret!

Jag är ARG och LESSEN!!!



Har i dag fått ett telefonsamtal som jag väntat på sen i tisdags.
Jag hade verkligen laddat upp inför det.
Hör och häpna! Jag var saklig men bestämd!!!
Varför är det så svårt för en del pedagoger att inse att dom gör/har gjort fel?
Jag är som alla andra mammor väldigt mån om mina barn.
Alla vill vi ju att det ska gå bra för dom här i livet. Eller hur?!
Varför måste jag kämpa hela tiden för det?
Varför har ingen lyssnat på mej?
Varför ljuger en del?
Om de som är svaga alltid måste kämpa för att kunna ta sej fram och ingen vill hjälpa till förutom ens mamma...
Men mammans hjälp duger inte.
Under TRE år har jag tjatat och gnatat på skolan för mitt barns rätt!!!
Tja, egentligen i 6 år...
Vet ni att jag kommer nog att kontakta skolverket!!!!
(Jag vill inte gå in på detaljer men ni som känner mej vet vad det handlar om)
Jag älskar alla mina 6 barn högt och oändligt och vill finnas till för dom alltid!
Om nåt av mina barn får kämpa så kämpar även jag...
Jag är så väldigt lessen för att ingen förståelse finns!
Ingen empati!
Vi som har barn med olika handikapp måste nog alltid slåss för dom...
Ingen pedagog hinner se det fina hos barnen som är svaga.
Dom är bråkiga för att dom inte förstår.
Dom tror att dom är dumma i huvudet för att pedagogerna inte förstår...
Tror att jag kommer att bli tokig för det här om det inte ordnar upp sej...
Mitt hjärta vill brista när jag ser mitt barn lessen...
Tack för att ni "lyssnar"
Sov gott!
Vet ej om jag kommer att göra det...

Söndag

Knoppen
Efter ett treårigt långt flaggstångutanknoppliv så har vi nu fått en riktigt fin guldglänsande knopp på våran stång!
Nicke fick den stora äran att sätta dit den...
Peter,Janne,Jesper och Pontus hjälpte åxå till att fälla den samta att få den på plats igen...alltså stången!
Det kändes så väldans fint att änteligen ha den i ordentligt skick!
Men varför har det tagit tre år???

Myckna förberedelser har vi haft inför studenten.
På torsdag kom mamma och famme hit.
Tur var ju det att mamma är så bra på att baka...hon gjorde den supergoda tårtan sent på torsdagkväll.
TACK!!!! Mamma!!!!
Studenten
Studenten själv ville INTE vara med på bild...Så detta är den bild jag visar från hela tillställningen...
Tog en bild på Jesper och Johan(Ankkis son)...MEN just som jag tröck till så flanera en k*****g förbi...
Kanske skulle jag sätta in den bilden för en identifikation...hahaha!

Det var inte varmt i fredags utan det var HETT!!!!
Snabbt avverkade vi Tornedalsskolans borggård och for hemmåt.

Vi fixade mat och jag bakade frallor.
Sen började släkt och vänner komma.
Till Nickes stora förtrytelse kom Åkes lumparkompis Perre åxå hit...
Nicke hade åxå velat ha nån av sina lumparkompisar här...men det är en annan historia!
Det var jätte kul i allafall att träffa Perre iallafall!!!
Lillesyrran kom ju åxå hit ända från Gbg!!!
Och det känns åxå roligt!!!!
Släkt och vänner!!! Tack för att ni kom!!!
Senare på natta åkte jag ut för att kolla upp vars Pontus hade tatt vägen...
Han kom hem efter ett och var arg som ett bi när jag talte om för honom att utelivet är stängt för i natt...
Men han accpterade det i allafall och då kunde jag gå och lägga mej!
jag är ju nämligen en något prillig mamma som inte kan sova innan alla är hemmavid...

I går då, jo först jobbade jag och sen for vi till Happis med mamma och famme och Cessi och Prinsessan.
Jag köpte 9kronors vaser och blioomor från Ikea för 54 riksdaler så nu ska jag feng shuia i ett fönster.
På kvällen skjutsade jag och Cessi hem famme och där fick Cessi gå husesyn, hon har aldrig vart där förut nämligen.

I dag då? Jo, jag har planterat två små urnor till famme och satt ner en pionrot i rabatten.
Här på någe tag skall vi till stan igen...måste köpa en luftmadrass till Prinsessan för dom skall ut med skolan och campa.
Nu säger jag hejkon bejkon för jag fick just ett finare besök!
Ha det gött!

Solstink...

Men vilken värme vi har fått!
Ser ut genom fönstret nu och hoppas att dagen blir lite svalare...
Har en massa tvätt som skall vikas/tvättas/hängas ut...
Studentmenyn är klar!
Skall hämta bilden i morgon och handla det sista.
Mamma kommer i morgon och det skall bli riktigt roligt.
Ska även hämta svärmor i morgon, kanske tar jag med mamma då.
På fredag är det student och då kommer även lillasyster hem!
Jag har fått klart i min rabatt nu, vet inte om jag planterar några ettåringar i den, tycker att den är fin som den är.
Vi har börjat fixa till ute på gården i övrigt åxå nu.
Stenarna skall flyttas baki garaget och vedpallarna dit vars stenarana har vart.
Det kommer att bli så fint så.
Det största bekymret just nu är flaggstången...
Hur i hela Hissingen får vi ner den?
Vi skall dit med en ny knopp...
Janne och pojkarna skall  till Forsen och klippa gräs i dag.
Det kommer nog att ta hela dagen...suck!!!
Vill att gården skall bli finare till fredag...
Var på en liten fest i går.
På Butiken på landet.
Det blev trevligt men sent...
Eftersom jag var chaufför så har jag inte skallebank i dag.
I och för sej så tror jag inte att nån annan har det heller eftersom det inte var så stora mängder som flödade där.
Nix nu väntar boken (En deckare av Håkan Nesser) på min näsa...
Måste relaxa lite först innan jag startar...
Ha det gött i dag mina nära och kära!
Cessi! Två dagar kvar!!!!!

En sån dag!

Prinsessan
Här ser ni huvudpersonen själv! Hon lyssnar på Språkskolans barn när dom berättar nåt.
Vi var nämligen in i Nattpäronkontainern och hälsade på.

Stabben
Här är Annika, Elli och Malin i fullt ös!
TACK!!! För att ni fanns med och hjälpte till!!!!
Det var 21 barn som badade,åt korv, fikade och lekte idag.

I morse började jag med att fixa min altanrabatt och den blev så fiiin!!!
Sen har jag skottat fram botten på flaggstången...
...vi ska sätta dit en ny knopp...av en konstig anledning ramlade den av en midsommarafton för några år sen...
Men det är en annan historia det!
I morgon kommer Nicke och hjälper mej med den...hur det nu ska gå till?!
Alltså jag menar hur vi ska få dit den!

Sen har jag kört våran lilla Luleåtjej Johanna till bussen, hon har varit här och förgyllt våran helg!
Samtidigt var jag och Annika på en shoppingrunda...nej inte Ikea utan Ica Maxi!

I morgon skall jag jobba med Janne. Vi ska plantera häck!
När jag kommer hem från häckplanteringen så skall jag och kottarna så lite fröer.
Morot, dill, ärtor,sallat och rädisor.
Nu längtar jag mej nästan sjuk efter ungarna...alltså dom som vart på resande fot!
Dom kommer hem relativt sent i kväll, men i morgon får jag äntligen se dom igen...
Vet ej om Joannah kommer hit i morgon men förhoppningsvis imorgon eller på tisdag.

Jag ska bli bättre på att åka hem till min mamma och pappa nu!
För nu vet jag hur mkt man längtar efter sina barn och barnbarn...

Nix mina vänner! Nu kallar...ingen alls...jag är emsammen...alla andra är på fisketur och Peppe är i lägenheten...
Äsch! Jag går och bäddar sängen för troligtvis så är Kasper redo för den när han kommer hem!
Cessi! 5dagar!!!!
Ditte! Ingen prommis i dag men ändock steg så det räcker...
Ni andra! Tack för att ni finns och ha en skön natt!!!

2 juni

GRATTIS ÄLSKADE JESPER PÅ DIN 19ÅRS DAG!!!!!!

Jag minns hans födelse som om den vore i går!
Janne var jättenervös och bilen laddade INTE....
Han vågade inget säga till mej och jag ville inte visa han när värkarna kom...
Väl framme på bb gick Janne ut i matsalsrummet och pustade ut...
Han hann sitta där i ett par minuter innan barnborskan talade om för honom att om han ville se sitt barn födas så måste han komma direkt...
Han hann just och just...Jag har just nu en bulldeg på jäsning och efter bakeriet skall jag gå ut och plantera blommor i krukan som står utanför dörren.
Sen måste jag klippa till 130 st halv meter gånger halvmeter stora bitar av väven som Janne skall ha under barken där han planterat...
Ungarna var framme i går kväll vid pass 23,22...fick ett sms av Emma.
Solen skiner och det känns som en sommardag så det blir uteliv i dag.
Ha det gött mina vänner!
Annika! Vi far så vi är på badhuset kring halv ett.
Cessi! 8 dagar kvar....längtar!!!!

Fredag

Idag har jag stekt 7 fläskfileer som jag sedan kommer att marinera.
Vi ska tugga i oss det på ♥Jespers student.
Sen blir det Outinens goda potatisgratäng till och sallad givetvis.
Lite pajer och sånt blir det till kvällskvisten och så skall ♥Joannah göra herrgårdstårta.
I den vill jag ha rivet äpple och grädde...mums!
En av ♥Jespers fröknar när han gick i Karungi gjorde så på en skolavslutning och måste säga att den tårtan var svingod!!!!
Känns tomt nu när ♥flickorna fart i väg med sina familjer till Dalarna...snyft....
Fy vad jag saknar dom alltså!!!!!
Dom kommer hem så sent på söndagkväll så jag får se dom först på måndag....
Suck!!!!
Hoppas så innerligt att deras resa blir lyckad och rolig.
Men det blir det säkert åxå för jag har då aldrig haft tråkigt när jag har vart hos ♥I och ♥F.
Ska jobba på dagis i dag mellan halv ett och tre.
Sen bär det i väg till stan för att inhandla ♥Jespers present.
Han fyller 19 år i morgon!
I kväll är jag diskovakt på skolan så när jag kommer hem därifrån ska jag baka bullar.
♥Jesper vill ha bullar i morgon.
Jag gör nog en tårta åxå eller köper en...Välkommen på kalas ni som vill!
Har även fått ett vikariat vecka 29 till 32 på dagis och det tackar jag för!!!
Sen har jag även på gång ett mindre jobb men dock mycket betydelsefullt!!!
10 timmar i veckan är det.
Nu har jag fileerna i ugnen på efterstekning i tjugo minuter, sen ska dom få kallna innan jag skivar den och häller på marinaden.
♥Pontus tog moppen till skolan i dag och jag är som en hispig nervös kråkmamma....
Jag andas inte ut förrän han är hemma vid.
♥Lydias kalas i går var bra.
Vi gav henne en singstarskiva mend svenska hits och en My scene docka och en film(Göta kanal2).
Ni må tro hur det sjöngs här hemmavid i går...
Hon hade två av sin bästisar här i går och en av dom sovde över.
Vilken frukost dom fick i morse...tårta!
Nej nu måste väl jag försöka hitta ngt att stoppa i min mun för att tysta ner min hungriga mage...
Ringde just till ♥Emma och kollade läget, dom var i Luleå....
Jag är så van att ha dom runt omkring mej så detta kommer att bli en jobbig helg...
Tur att jag har ♥Malin!!!!
Jag minns när flickorna var små och for med bussen till sin ♥farbror B....
...så jag grät efter dom...Då tog jag och ♥Janne ♥Malin med oss och gjorde nånting.
Nu på söndag har ♥Lydia sitt kalas på badhuset och då är ♥Malin och ♥pojkarna med mej.
Jag tar även Annika och Wille med mej.
Vi får väl sitta och pimpla kaffe där.
Måste komma ihåg att köpa lite frukt till Annika när hon inte fikar.
Hon är så himla duktig! Själv tog utmaningen slut för min del redan i tisdags när jag helt ovetande om vad jag gjorde smaskade i mej Mariekex....
Vet inte riktigt vad jag skall ha på mej för nåt på ♥Jespers student...
Måste börja leta i garderoben i god tid!!!!
Vill inte genera ♥sonen med min "tattarklädsel"...
I går köpte jag i Kalix en liten studentgroda som spelar studentsången när man petar den på magen.
Just när jag kom in i huset så blev den lilla grodan klämd mellan fläskfileerna i kassen och började spela...
Jag drog upp groduslingen från kassen och tröck in den i min garderob så att inte ♥Jesper skulle  höra den...
Nu ska jag gå bärsärkagång i frysen!
Ha det gött mina vänner från norr till söder!

hits