Torsdag

I dag har jag verkligen jobbat!!!! På två ställen!!!
Längtar till lördagmorgon...
...Tänk att få vakna utan att väckaren skriker.
Janne har satt klockradion på en finsk kanal bara för att han blir så irriterad av att inte fatta ngt dom säger...och då kliver han upp och stänga av den fortare...Hahahahaha...det kallar jag för humor!
Hörde på regionala nyheterna att en man som tjuvjagat älg för några år sen nu fått ett fängelsestraff!!!!?
Miffot som körde på Sussis låda då?
Dom som robbade Ulla?
Lite galet är det väl här i livet!
Nej men tro det eller ej!!!!
Pontus behöver datorn!
Dags att ta farväl för i kväll då...
Jag skulle ändå gå på dass och klämma ut middagen...hihihih...
Ha det gött mina vänner!!!!

Vilken dag!

Och vilken dator....grrrr...får nu redigera om mitt inlägg!
Tänkte länka in en jättefin text som Carola sjunger men allt blev bara skit!
Den heter " Så länge jag lever"

presentan
I dag fyller min Janne år!
Av oss, familjen har han fått dessa "sementer"

Janne sa till mej att denna dagen är en tur dag...
...varför säger du så undrade jag då...
...för då fick vi komma hem med Pontus...(för 16 år sen...)

Jag är så tacksam för att jag har min familj (med allt vad det innebär ibland...)!
Jag skall nu börja med middagen och samtidigt göra en till tårta.
Lydias klass skall till Edsevö på måndag...
...dom kommer tillbaks på onsdag!
Det är ett sammarbete skolan har med skolan i finska Karungi och Edsevöskolan.
Kan bli väldigt kul om går in för det.
Måste snacka lite med Prinsessan så att hon förstår hur roligt dom kommer att få det.
Nu ska jag göra ett nytt försök med Carolas text...
Ha en jättefin dag allihopa!
Här finns det tårta för den som vill komma på en kvällsfikning!!!


Du ser mitt hjärta, du ser min längtan att få lägga ner mitt liv inför dig
Fri och förlåten jag sträcker mig framåt mot allt det som du har för mig
Och jag vet du är med mig varje morgon när jag vaknar upp
Och du står vid min sida och jag tänker aldrig nå´nsin ge upp

Så länge jag lever, så länge jag finns kvar på denna jord
Så länge mitt hjärta slår vill jag leva, leva för dig

Stormarna kommer och regnet det faller, men jag står här i din härlighet
Jag står på din klippa, jag står på ditt ord, jag står på alla löften du gett
Och jag vet du är med mig, när jag faller reser du mig upp
Och du står vid min sida och jag tänker aldrig nå´nsin ge upp

Så länge jag lever, så länge jag finns kvar på denna jord
Så länge mitt hjärta slår vill jag leva, leva för dig

Jaaaaa! Det gick!!!!

God morgon!

Helgen kom och for.
I går hade jag ett riktigt inspirationsstim!
Putsade alla fönster i kök/tvrum.
Strök alla gardiner och hängde upp dom.
Var på kalas. TACK Malin för allt!!! Tittar in en dag i veckan och betalar 247 grejorna!
Pantade alla tomburkar/flaskor som fanns i huset.
Vek ALLA rena kläder.
Badade bastu!
Satt och såg nästan hela Beck.
 Sitter nu och väntar på att klockan skall bli 9 så jag får gå till mitt andra jobb.
I dag sjakk jag efter jobbet när jag hämtat min lilla skolpojke...
...laga två par byxor...
...sanera till skalis...hann inte i går...
...göra tårtbotten för janne fyller år i morgon...
...städa badrummet!
SEN sätter jag mej ner och löser ett korsord och dricker en stooor kopp nybryggd java.
De ni!
Vi var lite sen till skolan i dag och när Kasper rusade in i klassrummet hojtade han:"F´låt att jag kommer för sent"
Hahahahaha...dessa ungar!
Det är ju inte bara att stanna hemma om man är trött när skolan börjat men nog är det bra nära...
Nåväl mina vänner!
Det var allt för denna gång!
Nu ska jag besöka toan för min morgontoalett!!!
Ha en trivsam dag och var rädd om varandra!!!!!

Hejsan hoppsan!

Götter
Så här myckna gotta hade vi i går efter bastu/grillträffen nere i Seittu.
Annika och Emma bidrog med allt...förutom det bakta som jag gjorde själv.
Först på morgonen åkte jag,Joannah,Algot och Elli till stan och utförde en del ärenden.
Hampus viktiga 8 årspresenter blev köpta!!!
När vi kom hem hade janne klart lunchen och därefter for vi till Sussi på meandiparty.
Där spenderade jag lite peningar på Kasper.
Han fick ett par fina mosterbyxor och två tröjor.
När vi kom hem mådde Kasper lite dåligt....
Han tyckte att vi skulle bädda ner oss i sängen och se en film...och det gjorde vi!
Efter två filmer fick jag kliva upp och baka blåbärskaka...
Jag gjorde även paj och potatisgratäng!
Sen for vi ner till Seittu!
När vi var färdiggrillade fick Annika ett sms från söstra.
Hon var i Sthlm och skulle vara ganska långt framme i publiken på "Sommarkrysset".
Då gick vi upp och kollade men inte vinkade hon till oss inte...hm...

På dagens schema förutom kalaset på 247 så har jag tänkt sanera till Skalis och byta gardiner.
Gräsmattan vill åxå bli klippt och de rena kläderna vikta.
Tänkte sitta en stund framför tv:n och inhämta inspiration från friidrottarna...

Ha en bra dag kära vänner!

GRATTIS HAMPUS PÅ 8-ÅRSDAGEN!!!!Vi kommer på eftermiddagen!!!

God afton i stugorna!

kaka
I dag fick jag mina två hinkar blåbär.
Efter att jag förpackat dessa så gjorde jag en blåbärskaka.
Utan mjölk och utan ägg.
Svingott var det!

Har som sagt var jobbat i dag.
For hem på min rast för att ta in tvätt,hänga ut tvätt och fylla maskinen med tvätt...
Sen tog jag in posten, som endast bestod av ett brev från A-kassan och som jag dessutom inte ännu har läst...
Fyllde och tömde diskmaskinen hann jag åxå med plus att jag laddade över sista skivan på min iPod.

På jobbet fanns ju en viss unge herr Pesula/Isaksson...just det...Anton!
Ni må tro vad han har vart nöjd med att ha mommo på dagis.

Nu tänker jag försöka få alla mina ungar som är under 16 år i säng!!!!
Måste bara komma i håg att packa badpåsen till Kasper...
Dom ska ju på badet  i morgon och då även få en försmak på Tornedalsskolans äckliga föda...
Thailändsk gryta står det på menyn....men det blir väl "fläsksoppa" som Kasper kallar den för.
Nå väl, Kommunen får skylla sej själv och det blir mkt matrester att slänga eftersom det sparas in på även maten i vår kommun.

Nej, nu ska här plockas upp lite för i morgon hinner jag inte det eftersom jag är på mitt andra jobb och efter det måste jag till arbetsförmedlingen....
Ha en skön kväll mina vänner!
Cessi! Hur gick det?
Annika! Det blir Seittusbastun!
Elli! Uppdatera nu för fan!

Godmorgon!

Så är det onsdag igen...
Jag gillar inte onsdagar!
Det är så långt till helgen...
Men denna dag är ändå lite rolig.
I dag hämtar jag inte bara min lilla kotte utan även Emmas två.
Få se vad Anton säger när mommo kommer!

Gårdagen gick i flitens tecken!
Först jobbade jag på mitt andra jobb.
Väl hemmavid så avverkades en massa tvätt som nu väntar på min suveräna vikning...
Gräsmattan blev färdigklippt...
Upplockning i köket!
Papper och glas fördes till återvinningen.
Prommenad med Tara,Joannah,Algot,Emma;Anton;Nicke och Apache.
Jag gjorde bulldeg och Joannah bakade...TACK ungen min!
Sist men inte minst: Jag såg HELA "Morden i midsommer"...
Fast denna gång var den så förutsägbar så jag listade ut vem mördaren var redan efter 40minuter...

I dag blir det nog inte så många knop gjorda med hemarbete.
Lilla Anton kommer att se till att vi som är här hemmavid ägnar oss helt till honom...
Och självklart blir det så åxå!
Han är mkt svår att motstå!

Lilla Algotti och Joannah kom med bussen igår.
Så dom tog med sej min lilla ettagluttare från skolan.
Han hade ju vart på cirkus som förvånansvärt nog inte var så värst tråkig ändå...
Kasper hade även räknat till sidan 12 i matteboken.
Han är så ivrig att visa mej det i dag när jag cyklar ner med han till skolan.
Jag åt två bullar och drack en kopp kaffe i morse...mumsfilibabba!!!
Men som brukligt är här hemmavid så ska den ut nu!!!!
Därför säger jag nu att ni ska ha en bra dag!

Första skoldagen

Kasper
Så här förväntansfull såg Kasper ut i morse när han var startklar inför skolan.
Besvikelsen var stor när han kom hem...
...Ingen mattebok och inga läxor...

I morgon skall dom på cirkus.
Jag gillar det inte eftersom det är så många ungar där och jag är en äkta hönsmamma!!!!
Kasper själv avskyr dylika tillställningar men tänker fara dit ändå och jag ser det som positivt att han nu vill det.
Spännande att höra i morgon hur roligt/tråkigt det vart...

Jag har jobbat till halv tre idag.
Väl hemmavid joxade jag med tvätten samt lagade middag.
Det blev kyckling och ris och sallad...gottigottgott!!!
Därefter tog jag med mej Tara på en liten prommis...fasen vad svettigt det var.
Min kondis är lika med noll!
Sen tog jag ett ryck med gräsklipparen men orkade inte hela gräsmattan...
...Kändes som att jag spatserade rakt in i väggen.
Orken tog helt och hållet slut!
I morgon åker Jesper till Luleå med Sara och Elli.
Sara skall flyga till Lotta och Aki.
Jag tycker att hon gör det så bra eftersom hon är mer flygrädd än vad jag är...
Nu är jag färdig för sängen efter att ha sovit framför tv:n en timme...
I morgon jobbar jag på mitt andra jobb.
Ha en bra natt och dröm sköna drömmar!!!

Terve! Med tillägg!

I går slog åskhelvetet ut vår internet...Telia...suck!
Jag är ju internetberoende!
Nåväl, är nu hemma i Pello och lånar ma och pas dator.
I går fyllde min lillebror år och jag tänkte ju göra nåt fint åt han på bloggen men det gick ju inte.
Är det ngn annan Teliainternettare i närheten som inte får det att funka?
För tänk om det bvara är våran????
I går var det ju ett kort och intesivt åskoväder men Jesper drog ut allt innan det brakade loss.
Vi har målat öppna spisarna i dag och takena på vindan plus att köksskåparna fått sej en omgång till.
Nu vill jag åka hem och förbereda kläpparna på skolstarten som ju är i morgon!
Yog en bild på min tvättstuga i går som jag tänkte lägga in så ni skulle få se men det blev inget av det!
Tyvärr så har tvätthögen ökat....
I morgon skall jag jobba på dagis mellan halv 8 och halv tre.
På tisdag är jag på andra jobbet sen åker vi till Luleå.
Ha det göttigast!!!!
Om ni funderar varför jag inte kommenterar så ids jag inte göra det från Pellos långsammaste internet...

Här kommer ett tillägg med foton eftersom allt funkade när vi kom hem!!!
Håll till godo!

Eriks fika
Här är fikat som vi gjoprde för lillbrorsans skull...men vad det var gott!!!!

Före
Makron på kameran fångade ett äpple från ett av våra äppelträd! Snyggt va!?

Pello
Vi har två såna här öppna spisar i vårt hus i Pello, en är nere och en på vindan.
Så här såg det ut innan Janne målade dom!

Pello
Å så här efteråt! jag tycker det blev alldeles utmärkt!

fredagkväll

Testbild
Ett litet smakprov på vad man kan göra med vår nya kamera.
Coolt va!?
Ungarnas teateruppvisning var jättebra.
ida och johanna
Här ser vi Ida och Johanna som sjunger för fullt.

Lydia
Min Lydia som jag inte först kände igen....
Visst passar hon i kort hår?
Åtminstone i denna frisyr.
Tog många bilder mer än dom här men det tar så långe att ladda över dom i kväll så det får vänta.
Vi har ätit kyckling och ris till middag och kaffe med Twix till efterrätt...raaaap!!!!!
Ska eventuellt knalla över till Anki på ett glas vin lite senare.
Hon har vart borta hela sommaren så vi har mkt att babbla om.
I går badade jag,Janne och Kasper bastu.
Vi brukar sitta på laven och leka en lek för att träna lite på alfabetet.
Man går från A till Ö och säger typ ngt som man tycker om att äta.
När vi lekt klart så säger Kasper att han hade velat ha bokstaven U...
Varför det undrade vi då.
För då skulle jag ha sagt Ulf...morbror Ulf!
"Men han kan man väl inte äta" sa jag då.
"Nej, kanske inte" svarade sonen då, "men jag tycker om honom och vill att han skall vara med oss och inte i himlen".
Både jag och Janne fick svälja...
Ha en bra kväll nu och ta hand om varnadra!

Inbjudan!!!

I KVÄLL KLOCKAN 18.00 HAR TEATERGÄNGET FÖRESTÄLLNING PÅ SALOONEN!
DOM SPELAR EN FARS SOM VERKAR BLI JÄTTEROLIG!
KOM DIT OCH SE ÄVEN OM NI INTE HAR BARNEN MED PÅ LÄGRET!

Gotte
Så här kul har vi med Algot när han slamsar...
Jag tror att det är en blivande skådis!
Joannah och Algot hämtade vi i går för dom skall minsann se lillasyster/moster spela teater!!!

mat
Så här smaskigt åt vi till middag i går! Jag fotade Pontus tallrik och han hade inte ännu
tagit av den smaskiga såsen...

Tvätt
Ni som pratar om tvätt...
Kolla in min tvätthög!
Denna hög bör reducerats till noll under helgen...

I går hämtade jag vår nya kamera.
Men så bra den är!!!
Instruktionsboken är på svenska och menyn i kameran likaså.
Nu i helgen skall jag verkligen gå igenom den för att hitta alla finesser.
Köpte även en ny bärbar telefon eftersom våran havererat efter x antal år...
Den var billig! 399:- på Elvaruhuset.
Vi är inte helt överens om ringsignalen så den lär nog bytas flera ggr om.
I går var skådisarna i huset sugen på efterrätt så vi gjorde en blåbärspaj...
...Och den skall jag ta en liten bit av nu!
Kanske lilla Algot gör mommo sällskap...
Ska jobba i dag men Kasper får vara ledig.
Joannah är ju här!!!!
Nu hinner han se på sitt favvoprogram...Svampbob fyrkant!
Ha en bra fredag!!!
Hoppas att vi ses i kväll.....på teatern!

Te och grodor

I gårkväll åkte vi till Resinarna med ungarna så dom kunde fånga lite smågrodor.
Men jisses vad det fanns många!
Lydia och Johanna räknade sina när dom kom hem och fick ihop till 50st!!!!
Lika många fick Kasper och Vicktor.
Till bloggens djurvänner kan jag säga att samtliga äro utsläppta!
Nåväl, jag förde hem flickorna eftersom Johanna är allergisk mot djur.
Flickorna skulle koka te och kvällsmysa.
Jag for tillbaks till Tossa och drack kaffe.
När vi sedan kom hem så hade flickorna brännt sej på tevattnet...
Lydias fötter var alldeles röda och svullna och Johanna hade två riktigt stora brännblåsor på sin armbåge.
Vi fick åka till Elli och Åke för att hämta kompresser och gasbinda.
Vad dom fick gråta mina flickor!
Jag klämde ut rejält med Inotyol under kompresserna för att lindra det onda och sen la jag om med gasbinda.
En halv Panodil och några vingummin senare sov dom så sött.
Vet ej om jag åker in i dag till distriktet för att visa upp och så att dom kan förbanda dom på nytt.
Vill inte att det skall bli infekterat eller så.
Nån badning i dag blir inte tal om!
Tänkte på dej Ulla! Detta var ju lindrigt och ändå blev jag skärrad...

I dag börjar jag jobba klockan ett.
Skönt med en ledig förmiddag!
Pontus skall in till stan i dag och prata med syon på T-skolan inför skolstarten.
Det var redan klockan ett så jag måste ringa och se om jag kan ändra på tiden.
Annars får Peppe åka in med han.

Annars då? Jo, igår fortsatte festen!
Det fanns ju tårta kvar!
Delar ur familjen Täikkö och Hela familjen Pesula/Isaksson kom och fikade upp resten.
Det var jättekul!
Lilla emil satt verkligen och njöt! Han åt två tårtbitar och ett hemligt antal kex.

På tal om Emil så fick jag en puss på munnen av ett barn på dagis i går!!!!
När han skulle hem med sin mamma vände han tvärt om och sprang till mej och gav en riktig smällpuss på munnen!
Gissa om mitt hjärta blev varmt!!!!

Jag börjar misstro att jag får några skattepengar...
Nu har jag snart väntat i två veckor!
Dom behövs verkligen eftersom kylen gapar tomt....
Kanske jag borde fylla i lite lappar så att jag får nån lön alls för det jag jobbat...
Jag har jobbat sen skolan slutade inför sommarlovet...
Fasen, nu regnar det! Min tvätt då?
Tvättstugan är full med smutstvätt...suck!
Enda trösten är väl att dom ingenstans far...
Nej mina vänner!
Nu skall frukosten ut och sen ska jag väcka upp skådespelerskorna.
Tack och lov så har dom sovit riktigt bra i natt trots sina skador.
Jag bäddade åt dom i tv-rummet.

Ha en riktigt bra dag och håll tummarna på att jag får mina pengar i dag!
Sköt om varandra!
Agnes! Stort grattis till dej!!!
Elli! Tack!

Terve!

I går hade vi stort kalas för min stora son!
Först åkte vi till stan för att hämta tårta och handla kläder till födelsedagsbarnet.
Då hände detta:
Jag sprang in på vårdcentralen för att kissa på deras toa.
Sen vidare till apoteket för att hämta Panodil och plåster.
Därefter spramg jag till bilen och lörde till Nya Konditoriet föratt hämta tårtan.
När jag stod där vid disken för att betal hör jag en röst bakom mej....
..."ska du inte ta och dra ner din kjol".......!!!!?
När jag skuttat in på vårdcentralens toa för att göra min behov så drog jag upp kjolen...
...ville inte att den skulle få några äckliga baciller fråm golvet...
...med den på följden att kjolen stannade uppe där bak!!!!!
Tänk er hur många som sett min bak i stan i går!!!!!!
Fattar ni hur jag skämdes??????
Ungarna i bilen sa inget eftersom dom inte hade sett ngt...
Nu har ju jag som tur är en tvilling syster som jag ska använda i detta fall!
Om nån frågar mej så säger jag bara med oförstående blick att det nog har vart Elli dom sett!!!!

Hoppas vi får fint väder i helg så att vi kan vara ute här hemmavid åxå.
Käner mej så in i nordens trött!!!
Men pengarna behövs så det är bara att kämpa vidare.
Nu ska jag väcka tjejerna som ska på teaterlägret och sen även lillkotten som skall på frillo.

Min kamera har kommit nu men jag hämtar inte ut den förrän jag fått mina skattepengar och dom kommer på torsdag eller fredag.
Nu väntar dasset på ett besök.
Ha en bra dag och var rädd om varandra!

Grattis Pontus!

Pontus
I dag fyller mitt stora hjärtebarn ♥Pontus 16 år!!!
Min stilige,stora och snälla grabb!

Eftersom jag börjar jobba klockan 12 så hinner vi till stan.
Jag skall hämta hanst tårta och så ska han få köpa kläder.

I går kväll gjorde jag en äggfri tårtbotten till våra allergiska barn.
Städningen gjordes i förrgår och tur var ju det eftersom vi fick ett oväntat men kärt besök.
Våran kompis Micke M från Sthlm kom och överraskade oss.
Tyvärr så kunde han inte stanna mer än en natt för han hade många att beöka.
I går hade även Pontus migrän.
Fy så dålig han var.
Jag var ju på jobbet men Emma fanns här och hjälpte honom.
TACK Emma!
Joannah och Algot kom åxå hit i går.
Kasper fick komma hem tidigt och i dag är han ledig.
Joannah fixade middagen till allihopa.
TACK joannah!!!!
När jag får mina skattepengar så skall jag köpa kameran och Riktiga Off road foppisar till Pontus och Janne.
Jag har väntat på dom sen förra veckan...
Är det nån av er läsare som fått dom ännu?
Nåväl, i kväll har vi 16 års kalas och ni som vill komma är mkt välkommen!!!
Nu skall jag på toan och och göra nåt åt frukosten...
HjärtaHa en bra dag och var rädd om varandra!

Kärlek

Jag älskar min man jättemycket!
Visst är ju livet upp och ner för alla.
Men finns det kärlek i grunden så klarar man allt!!

När löven faller av och kvar är vi
Ett litet frö får dö och bli till liv
När regnet faller ner utför min kind
Du torkar alla tårar med din vind
Då ser jag din kärlek mot mig
Då känner jag livet ifrån dig
Om regnet faller ner utför min kind
Då vet du att jag älskar

Som himlen runt vår jord ditt ord består
Och leder mig på vägen som jag går
Som ljuset ifrån skymning gör mig väl
Så styrker du det svaga i min själ
Så ser jag din kärlek från dig
Så känner jag livet inom mig
Som himlen runt vår jord ditt ord består
Då vet jag att du älskar

(Störst av allt är kärleken)
Störst av allt är kärleken
(Går igenom döden för mig)
Går igenom döden för mig
(Renar mig om igen)
Renar mig om igen
Då vet jag att du älskar

Du älskar mig
Oooohohohh
Ooohooh
Jag ger dig allt jag lämnar aldrig dig
Nu ser jag din kärlek mot mig
Nu känner jag livet ifrån dig
När löven faller av och kvar är vi
Då vet jag att du älskar
Nu ser jag din kärlek mot mig
Nu känner jag livet ifrån dig
När regnet faller ner utför min kind
Då vet du att jag älskar


Så det så!
Godnatt mina vänner!!!
Det skall jag åxå ha!

Tänker

Levande ljus

På min morbror.

Tack snälla du för att du funnits i vårt liv!
Hoppas du visste hur mkt du betydde för oss!
Saknar dej så mycket.
Ha det så bra där du är och krama mormor från mej!


Hej hopp!

I dag börjar min sista arbetsvecka...tror jag...
Har i går fengshuiat rejält i hemmet och det känns så bra!
Annika! Nu är det läge att komma och titta eftersom det är städat åxå...
Jesper kommer äntligen hem i dag.
Janne och Pontus har åkt till Kallax för att hämta hem grabben.
Kvart över tio landar han.
Jag har därför bakat bullar tillsammans med Kasper för att det ska lukta riktigt gott när han kommer hem!!
bak
Här ser ni flitens lampa lysa...
Kanelbullar blev det!
Andra plåten av tre är just nu i ugnen.
kasper
Så här mjölig blev min lilla bagare....men duktig var han! OCH renlig!!!
Efteråt
Så här såg bordet ut efteråt...Hahahaha!!!! Ni trodde förståss att jag skulle visa en bild på färdiga bullar...
Nej, nej!!! Dom skall upplevas "inlive"....

Kasper sa detta till mej under bakets gång: "Visst är det bra att du har mej mamma! Annars hade du fått baka allting själv"...
Han har gjort en bautabulle till Algot som han skall få när han kommer hem.
Jestanes vad varmt jag har i huset nu...
Ugnen på och det är plusgrader ute...suck!!!
Tror att jag måste halsa en vischyvatten innan jag dör av törst...
Vi har vart på kalas i dag åxå föresten!
Mervi fyller år i dag.
Jag och Kasper gick dit medan degen jäste och Janne tittade in före dom for till Luleå.
Vi fick jättegod jordgubbstårta och kaffe.
Bullar
Okej då!
Här är en av plåtarna och om ni tittar riktigt noga så ser ni Algots bautabulle...
Nu skall jag röja undan lite och sätta mej tillbords med...
ett alldeles olöst korsord!
Vill vänta på att min familj kommer hem innan jag kryper till kojs.
Har ju lite sovmorgon i morgon...
...Börjar inte förräns klockan halv sju!
Ha det gött mina vänner!!!

Överraskningspaket

När jag kom hem från jobbet i fredags hade jag ett paket i brevlådan.
Jag öppnade nyfiket det och undrade samtidigt vad det var jag hade beställt för ngt.
Döm om min förvåning när jag fick se innehållet!
Camilla Läckbergs senaste bok "Tyskungen"!!!!!
Jag har ju ställt mej i kö för att låna den från bibblan...
...och nu var det min tur och då skickade dom boken på posten.
I fredags kunde jag inte börja läsa den eftersom jag var för trött,
men i går morse startade jag!
Ett uppehåll hade jag när Anton var hos oss.
Jag läste på väg till Pello och på väg därifrån.
Kunde inte släppa boken så jag fortsatte här hemmavid.
Två koppar kaffe och så var boken färdigläst!
Kvart i ett på natta!!!
Nu känns det bara tomt...
Jag hade innan boken kom börjat läsa en som jag lånat av Emma och den ska jag fortsätta med i kväll!

Ska till kyrkan och värda klockan 11.
Innan dess skall jag fortsätta mitt Fengshuiande så att det är någorlunda klart när Jesper kommer hem i morgon.
Jag och Pontus åker till Luleå och hämtar.
Tror att planet landar kring tio på kvällen.

Sista jobbveckan har jag åxå framför mej.
Tänkte faktiskt färga håret men jag väntar till helgen.
Annars kanske ungarna på dagis inte vill stanna med mej...:=)

I Pello i gårkväll bjöds vi på ett rejält fikabord!
Mamma hade bakat förståss.
Hon har även experimentera med att baka ägg och mjölkfira wienerbröd.
En god vän till mamma har ett barnbarn som är väldigt allergisk så mamma gjorde ett testbak och grabben godkände dom så nu kan mamma baka dom till kasper och Anton åxå!
Det är bra att ha en mamma som kan och gillar att baka!!!
Jag är inte så vidare värst bra på livsmedelshantering i form av bakning och matlagning...
...Men äta kan jag!!!!!
Har i dag bestämt mej för att försöka viktväkta på egen hand.
Hitintills har det gått bra...då är ju klockan dock inte så mycket heller...

På Måndag kommer Peppe hem och på torsdag kommer Joannah!!!
Vilken kanonvecka det kommer att bli!!!
Förstår ni hur tomt livet känns när ens barn är borta så länge!!!

Nix pix, mina vänner!
Nu ska här saneras och flyttas möbler!
För er som inte ids komma och se hur det ser ut när jag är färdig tänker jag INTE sätta ut bilder...
Nej nej...ni förstår ju att det måste ses "inlive"!!!!
Ha en bra söndag och var rädd om er!!!

Godmorgon!

En sak är då verkligen typiskt!!!!
Att när man får sova ut på morgonen så vaknar man tidigt...
5 i 6.....grrrrrrr!!!!
Att jag dessutom är pigg som en pommac gör absolut inte saken bättre!!!
För det betyder att jag är i säng kring 9 i kväll!!!!

I dag skall Emma och Nicke på begravning och då skall vi ha lilla Anton här!
Mkt spännande skall det bli i alla fall!
Han är så glad och busig så det kommer att gå alldeles utmärkt.
Men han får inte sova hela tiden för blir det ju inget kul.
Nåväl efter Antonvakteriet åker vi till Pello.
Jag vill föra orgeln och kylskåpet på en gång så det blir gjort samtidigt som jag åxå vill träffa min bror och hans pojkar.

I går efter jobbet åkte jag med Kasper,Lydia och Ponte till Happis.
Vi gick på Ikea för Ponte skulle ha ett bord till tv:n.
Sen sprang jag in på Prillan och handlade lite förnödenheter och där träffade jag en massa vänner och bekanta.
Hem i gen och kocka!
Grannen kom på middag så vi gjorde xtra gott!
Potatisgratäng, helgrillad fläskfile och Avacadoröra.
Värmde baguetter i ugnen.
Vi drack ett glas vin till...ja inte ungarna förståss, dom fick läsk!
Halv tio hade jag sovit ett tag i fåtöljen så jag dreva ungarna i säng och hoppade i strax efter själv åxå.
Hann med en svänga till Karin åxå.
Lydia bytte till kaninen och behövde lite hö.
Och vet hur många pyttesmåa grodungar dom hade på gården?
Det kryllade av dom!
Kasper vill dit och hämta hem nån groda och det ska han få åxå men inte i dag utan i morgon!
Nix mina vänner!
Kaffet är klart och Janne har läst klart sporten i Nsd...
...Det betyder att vi kan morgonfika och läsa tidningen tillsammans som vi brukar.
Ha en bra dag!

I dag...

...Trodde jag att det var fredag...
Jag blev mkt snopen när jag sagt "trevlig helg" till flera...
Dagen blev ändå bra för att...
ulla
Min skolkompis som nu bor på annan ort kom förbi med sin son och mamma.
Det var jätteroligt!!!
Vi satt och pratade och fikade och skrattade.
Elsa
Här är en fin bild på en fin mamma!
Det är Ullas mamma!

I morgon är det äntligen fredag!!!
Tänk att få sova ut två morgnar i allafall...

Nu ska jag fortsätta min rensning av hemmet!
När Peppe kommer hem så blir han nog glatt överraskad!!!

Peppe! Nu har du vart borta så länge! Längtar till att du kommer hem igen!!!
Puss min stora pojke!!!

Ha det så gött resten av dagen/kvällen!!!!

Godkväll i stugorna!

dino
Här kommer en riktigt härlig sommarbild...
Kaspers dinosaurier har en liten träff på sandbankarna.
Joannah efterlyste en kul bild och här får hon den!
Håll till godo!
Vet ni att jag är nästan rädd för att jag börjar bli senil.
I dag har jag gjort en dubbel-super.dundertabbe!!!!
Kan bara säga: FÖRLÅT Linda och Joannah!!!!!!!!!
För er som nu tror att det blir ett familjedrama kan jag lugnt säga att det blir det inte!
Jag sitter här vid datorn och sippar på en iskall cider...
...vaddå jobba klockan 6 i morgonbitti....
Hahahaha!
Tur att det inte är en plastflaska...
...När jag dricker läsk ur en sådan så blir den absolut platt!!!!
Joannah tycker att det ser helsjukt ut.
Vi är många i familjen som dricker ur platta flaskor.
Det är bar Janne och Joannah som sippar lite fisigt ur dom.
Till helgen skall vi till Pello en sväng.
Jag skall föra Mormors orgel till våran stuga.
Håller på att fengshuia huset för fullt!
Emma hjälper mej och hon är stenhård!
SUPER TACK!!!! Min älskade lilla "snart trebarnsmorsunge"!
En hel sopsäck av skitgrejor som jag samlat på mej...
I morgon fortsätter vi det hårda arbetet.
Hör ni mina vänner! HUR MÅNGA av er har tatt foto och pratat med Ingvar Kamprad?
Vi är uppfödda med IKEA möbler så det känns som om mannen är en släkt till oss...
Nix nu ropar min lilla kottis Kasper.
Ha det gött!

hits