Söndag

Stj?rnorna
Här är jag med jordens bästa Erika!!!!
Hon har en supertrevlig/rolig man och tre söta och väluppfostrade flickor.
Vi får alltid skratta när vi träffas!!!
Såna vänner är väldigt viktiga!!!!
Så då förstår du Nina varför jag städade t om tvättstugan...
...Jag fick nästan tvinga in dom dit och se...
SötproppsSofie sjöng en vårsång från Saltkråkan, men vad hon är SÖÖÖÖT!!!!!!
Catta och Wille var åxå här idag och det kändes så skönt i mitt hjärta att se den pojken!
Ni vet väl att vi som är med i Hjärtebarnsföreningen ÄR speciella...
...Stora som små!!!
I veckan har det pluggats...
Ulla! Det är pyttesmåa blomplantor som vi skolar om i större krukor, jag ska ta en bild på det i morgon så ska du få se!
Nästan 17tusen är gjorda...
Nu har vi plugguppehåll i två veckor.
Det känns som semester...
I dag fyller min Joannah hela 26 år!!!!
GRATTIS!!!
Vi har faktiskt vart till Nedre Keräsjoki och firat henne.
När Kasper hade fikat klart blev han trött och skulle hem...
Har även tjänstgjort i kyrkan i dag...
Nina! Amen!!!!
Ja just det föresten! Erika och Roger kom med en ny dator till oss!
Skärmen är alldeles platt och nästan föööör stor!
Det är den jag skriver på nu!!!
Men det ser ni väl!?

I går var vi hos Elli och Åke.
Det kändes så härligt i mitt hjärta att se att Åke mådde bättre!
Nåväl, där ifrån fick vi låna 4 Beckfilmer.
Vi började kolla på "Skarpt läge" i går MEN just som det började hända nåt ropade Kasper....
...Han ville att jag skulle komma till sängen för det blev så väldans spännande i Scoobidoo så han blev lite skrajsen!
Självklart gick jag och la mej med honom...och såklart så somnade jag!!!!
Men jag kollade klart filmen i morse.
Nu ska ci kolla på "Flickan i jordkällaren"
Ha det gött nu mina vänner!!!

Lördagmorgon

I dag skall jag plugga bort resten av plantorna.
Sen skall jag städa lite inomhus...får kärt besök i morgon.
Tvättstugan är åxå överbelastad med skitiga plagg...
Men solen skiner och humöret blir därefter!
Ser åxå att vi har två bloggare som fyller år i dag!
GRATTIS Nina och Sofia! Hoppas dagen blir bra!
I morgon fyller min ♥Joannah år.
Var i går och köpte present till henne.
♥Lydia visste minsann vad ♥storasyster skulle vilja ha!
Köpte åxå en ny jacka till ♥Lydia och en ny keps.
Både ♥Kasper och ♥Lydia fick varsitt par falska foppisar från Handelsporetn åxå.
♥Lydia valde rosa och ♥Kasper valde oranga.
Nästa kalas förutom ♥Joannahs är ju ♥Antons!!!!
Födelsedagarna avlöser varnadra tätt nu.
♥Pappa fylller år dan efter ♥Anton.
♥Pontus vill sälja sin mobil till mej!
Tror nästan att jag slår till...
Nej nu måste frukosten ut...
Ha en bra dag mina vänner!
Nina! Hur gör du Ebbavänliga mockarutor?

Fredag



20 kr rikareNyklippt snygging

Jag klippte Kasper i går! Se så fin han blev!
Men vilket skrikande det var...suck!!! Jag frågade honom vad som var värst...att gå till tandläökaren eller klippa håret...
Hans svar var givetvis att gå till tandläkaren...men ändå vrålade han...
Snacka om håröm...
Andra bilden visar hur Kasper somnat med sin lön i handen...
Han hjälpte till så mkt i v-huset att det faktiskt tarvade till en utbetalning...
I går morse vaknade jag med jordens migrän!
Jag fick inget gjort här hemmavid före klockan 2!!!
Fy så hemskt det är.
Jag har inga migräntabletter men brukar få en Immigran då och då av söstra min.
Men tror ni att jag hade nån i går?
Nix pix, det var bara att försöka hålla fast skallen mellan vomeringarna...
Hann i allafall plugga en del på eftermiddagen...
I dag skall jag jobba på dagis, det skall bli kul!
Hade fint besök  i går åxå. Elli, Sara och Tony.
Den senare har jag inte sett sen han sjöng i Karungi tror jag...
Alltså när vi hade "Allsång på stranden"
Till middag i dag har jag lovat pyttipanna...
Har inte kunnat göra det på hela veckan p ga av jordiga fingrar...hur jag än har tvättat dom så finns det kvar lite...
Men eftersom jag inte behöver gräva i jord i dag så finns ju hoppet om en jordfri middag...
Nåväl mina vänner! Det börjar dra ihop sej för att bege sej till arbetet.
Men ha det gött!
Anna! Min kjol är ännu hos Malin, skall hämta den i dag på em.

Tisdagsrapporten!

Jaha, så har en ny dag snart gått till ända!

Såg att vi har en kändis i byn...nån som var med i HB...
...men på ett främmande språkreportage.
Hoppas att vi svensktalande åxå får läsa den artikeln.

I dag har vi vart  på ett uppföljningsmöte på utvecklingssamtalet med ♥Pontus.
Det verkar gå väldigt bra.
Han är i kapp i både svenskan och engelskan.
Hoppas bara att det håller i sej och att det går vägen i matten åxå!
Den 8 maj är nästa möte...jag vill så gärna att det skall gå bra för min ♥pojke och det enda sättet att kolla upp det är ju att ha dessa korta träffar ungefär varannan vecka.
Då ser ju han åxå att vi har koll!

I dag har jag vart så flitig i växthuset!
Har skolat pluggisar heeeela dagen...tillslut fick jag nog och gick in för att röja upp samt göra middagen.
För att vara riktigt exakt så blev det ca 4900pluggisar....

Det blev mjölkstuvade makaroner och köttfärs för oss ickevegetarianer...
...för ♥vegetarianen blev det en potatis/morötter/lök och buljon låda som jag hade i ugnen.
Raaaap! Men så mätt jag är!!! Tror att jag måste lägga mej raklång i fem minuter...

NEJ det går inte! Dels så hann ♥Janne före mej och så måste jag vika kläder i tvättstugan...

♥Pontus har åkt ut på byn med sina "moppefriends"
Jag brukar ringa han på mobilen med jämna mellanrum bara för att kolla vad han gör och var han är...

Nu kom ♥Emma och ♥Anton så då avslutar jag mitt virriga babbel här...
Ha det gött mina vänner!!!

Hejsan!

image224
Ser ni vilket coolt tryck ena sonen har på sin tröja!
Jag fick inte fota ansiktet eller baksidan på tröjan...
...så ni som är intresserade får komma hit och titta!

I dag har Lydia och Kasper tagit ett stort beslut!!!
Nämligen att om dom INTE äter chips eller godis så HÖJS månadspengen med 50:-
Lydia har mått så dåligt eftersom hon tjuvätit en massa under helgen.
Fika och glass går bra MEN inte varje dag.
Tycker ni att jag är för hård?
Janne tyckte det...
...han ansåg att en liten chokladbit då och då kan inte skada MEN jag kräver allt eller inget i detta fall!
Ingen mår bra av att konsumera så mkt gotta!!!
Jag tror att dom kommer att tacka mej när dom blir vuxna.

I morgon är det dags för ett nytt utvecklingssamtal på M-skolan...
...Ska verkligen bli spännande!!!
Jag har bytt till Skalis nu på morgonen och jag fick bli så förvånad över mej själv...
...Jag orkade INTE bära akvariet med alla stenar till badrummet själv?!
Det har jag ALLTID kunnat...vilken vekling jag blivit!

Föresten! "Förortsungar" var verkligen bra! Se den om ni kan!

Emma och Lydia sitter och spelar Junior TP, jag tror jag ansluter mej till dom.
Kasper och Vicktor leker i rummet så snällt just nu!

Mina vänner! Ha en bra dag i era hjärtan!

Söndag

♥Mina vänner!
I dag är jag jättelessen.
Jag kommer att fortsätta att vara det väldigt länge.
Men det är ingenting som jag vill prata om!
Det är nog svårt ändå.
Av hänsyn och respekt till två mycket ♥älskade personer♥
Hoppas ni förstår!
Det är därför ni är ♥mina vänner!


I dag har vi fått en hel del gjort ute på gården.
♥Emma har dragit igång en massa projekt och ♥Janne har gjort som hon sagt...
TACK ♥Emmagumman för det!!!
Jag har städat altanen och rensat en hängränna.
♥Peppe gjorde lunchen när vi andra var ute och arbetade.
TACK ♥Min älskade son!!!!

♥Kasper har haft ♥Wille här och dom har INTE vart i leran...MEN i diket!!!!
Dom två grabbarna är en "farlig" kombination på våren...:-)
♥Annika! Jag hann inte dit med kameran...

Nåväl, när så jag skulle in och laga lite middagsmat så fann jag kylen tom.....
Jag tog med mej mina två yngsta ♥kottar och for till Konsum!!!!!
Inte Ica Maxi....(för jag skulle ha både senap och schampo från Konsum)!
♥Kidsen ville äta på Frasses och det fick dom givetvis.
Köpte en Dvd film åxå..."Förortsungar", som dom skall kolla på nu när dom går och lägger sej.

Nu ska jag lägga mina två yngsta!
Sen skall jag ta ett glas vitt vin med min ♥Janne!
♥Ha en bra vecka mina vänner och ta vara på varandra riktigt hårt♥!!!

Tidigt på söndagmorgon.

Här sitter jag vid datorn denna okristliga tid!
♥Lydia väckte mej för hon mådde illa...
...kan det vara chipspåsen som du åt i går...?
Nåväl, hon ligger nu på tv-rums soffan med en hink brevid sej.
Är det magsjuka så är det, är det inte det så är det bra.

I går for vi till nedre Keräsjoli för att grilla.
Jag började steka köttet till ungarna eftersom grillteamet hade uppenbarliga svårigheter med att få varmt i grillen...
Men alla fick då mat i allafall och god mat var det!
Potatisgratäng,sallad,kall vitlökssås och kött/korv.

Just precis när jag skulle äta( satt framför tv:n så jag får väl skylla mej själv)...
...började Fear Factory....
...som jag aldrig har sett och som jag aldrig mer kommer att se...
...I detta avsnitt skulle några manliga och kvinnliga modeller tävla om 500 tusen kronor i extrema tävlingar som att med sin mun flytta larver och skalbaggar från en kletig käpp till en bunke på en våg, där skulle man se vem som tatt mest äckel päckel i vikt...
Måste jag säga att det var det mest osmakliga tvprogram jag sett?
Och matlusten den var borta med vinden...

I går bakade jag bullar igen! Ni vet ju att våran ♥Anton är såååå begiven på mommos bullar...
Det går en påsen om dan...
Sanningen är väl att Anton får några smulor från EN bulle medan vi andra glufsar i oss resten...

Jag städade åxå ♥Pontus rum...jag vet att han kan göra det själv men jag passade på att smuggla in en resservsäng under hans säng...

Till er som nu sover kan jag meddela att det är minus 6 grader utomhus!!!

♥Elli var med ett gäng i går till Luleå för att titta/höra på en pjäs om Mozart...
...Jag ringde henne på mobilen i går kväll och frågade hur den varit...
...SKITDÅLIG!!! sa hon, "Jag höll på somna i första aktern"!
Hon sa åxå att om jag varit där hade jag åkt hem igen efter tio minuter...
Kan så stämma för jag är inte nån äkta kulturmänniska!
Jag älskar att gå på teatrar som mina barn eller vänner är med i.
Konsert i kyrkan med ABf kören som sjunger julsånger är åxå en höjdare!
Markus Fagervall...Tomas Ledin...jo nejm it!
MEN att sitta och se operor och tråkiga pjäser är inget för mej!!!

Nu steg ♥Janne åxå upp!!! Svårt att somna om när man blir väckt i bland!
Själv ska jag nog sätta mej i fåtöljen under en stickig filt(hittade ingen annan)
och läsa Leena Lehtonens senaste bok.
Ni som inte läst hennes böcker ska göra det, dom är faktiskt väldigt bra!

Ha nu en riktigt trevlig söndag!
Jag hade tänkt åka till Pello men om det är maggis ♥Prinsessan har så är det bästa att hålla sej hemmavid!

Cessi! Nya nyheter, ring!

Ankis utmaning...

Tio första
Första bästa kompis:
Grannen Eva
Första bil: En vit Amazon
Första kärlek: Hahaha, tror att jag var fem år...
Första husdjur:Tam råtta
Första semester: Med mamma och pappa och syskonen till mormor i Rajastrand. Vi åkte med tåg.
Första jobb: På dagis inne i stan
Första köpta skiva: Bonanza/High Chaparall - en singelskiva
Första riktiga kärlek: Det var ju den när jag var fem år...
Första piercing: Hål i öronen när jag var ca 16år
Första konsert: Kal P Dal i Happis
Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: En mun Bayliss...urk! Gav bort flaskan i går...
Senaste bilfärd: I går när jag var med Pontus och Johan till Tornio
Senaste filmen du såg: "Hemlighuset" med Stefan och Christer på DVD i går kväll"
Senaste ringda telefonsamtal: Till min mamma
Senaste bubbelbadet: När vi var i Piteå för ett tag sen...jag hann bubbla en stund innan Kasper blev sjuk...
Senaste spelade cd: Hammerfall
Senaste kyss: Av min man så klart!
Senaste gången du grät: I går...
Senaste måltiden: Skollunchen i går..."fiskköttbullar... URK!!!!
Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar:
Nej
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja
Fastnat med blicken i någons urringning: Nej
Fått ditt hjärta krossat: Ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej
Haft ett one night stand: Nej
Busringt till någon: Ja när vi var små. Då ringde vi till byns växel...

Sex saker du gjort idag
1. Druckit en kopp kaffe
2. Lyssnat på radion, Emma är med i "Ring så spelar vi"
3. Pussat  Kasper
4. Skivat ett påron
5. Nollställt stegmätaren
6. Läst tidningarna


Fem favoritsaker utan rangordning
1. Gångstavarna
2. Tv:n
3. datorn
4. digitalkameran
5. i Poden
Fyra personer du kan berätta allt för
Gud

Tre val
Blått eller rött?
Blått
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör
1. Jag vill inte dö!
2. Få leva ett bra liv.
En sak du ångrar
Att jag gick med på arbetsförmedlingen och försäkringskassans vansinniga samarbete vad gäller mej...

Det var allt

Jag utmanar Elli, Joannah och Mamma

Cessi!!!

v?renv?
Du får hålla tillgodo med svanar...tranorna var för långt borta...
Gör ett nytt försök i morgon!

Bra jobbat pojken min!!! & Tack Gud!!!

Lavjo
Min älskade ♥Pojkspoling har kommit in preliminärt på Fordonslinjen i Haparanda!!!
Kan ni förstå hur lycklig jag är!!!
För ♥Pontus skull!!!
Jag  blev så glad så tårarna började rinna.
Det kommer att bli ett hårt pluggande nu till slutbetyget sätts.
♥Mamma och ♥Pappa!!! Är ni lika lyckliga som jag?
♥Emma och ♥Joannah?
♥Elli och ♥Åke?
♥Cessi och Erik?
♥Mina vänner?
Känner ni som jag att vi vunnit en högvinst i dag?

I kväll skulle jag gått på en kurs inom kyrkan men jag fick sån huvudvärk när jag kom hem från jobbet i dag.
Det är inte bra ännu heller utan jag har fått ta både Panodil och Pronaxen och ett hett bad...
Är livrädd att det skall bli migrän så därför stannade jag hemmavid.
Annars hade jag köpt nåt riktigt gott på hemvägen för att fira.

Jag känner mej så lycklig just nu och ville bara dela med mej av glädjen till er!
♥KRAM♥

Vilken dag!!!!

image239
Kolla in vilka snygga hjälmknuttar!!!!
I dag har jag haft verkligt bra flyt...inte bara jag föresten!
Först på morgonen hann jag skola 30 st brätten innan  jag duschade och lunchade och for i väg på arbetet.
Sen fick jag jobba över lite, vilket åxå är plus för mej eftersom det ger klirr i kassan och att det känns jättebra att vara behövd!
Sen när jag kom hem hade ♥Ponte sålt en skoter, så garaget börjar vara intagligt igen...
Därefter hittade vi ♥Kaspers byxor och jacka från i fjol och dom passade!!!
♥Emma kom med ett par skor som passade ♥Lydia perfekt!
♥Anton tog flera steg mot ♥Lydia när hon lockade honom med en bulle...
Och tillslut: ♥Bamse vann!!!! Om det får ni läsa vidare hos ♥Bettan!!!( min adoptivdotter...)
J♥anne har åkt i väg till stan och kolla macken samtidigt som ♥Ponte for med och panta tomflaskor/burkar.
♥Lydia hängde åxå med för ♥Emma S skulle hem.
Jag tänker överraska ♥Lydia med att fixa klart på hennes rum!
♥Kasper fick ett litet beak...han vill till ♥Wille men jag ska fixa ♥Prinsessan rum...
♥Joannah kom med mina nycklar i går...dom som blev kvar på Stadion...
TACK!!!

Nu är det bara en sak kvar som kan få denna dag att bli en av dom bästa!
Men av både hänsyn och respekt så håller jag det för mej själv!!!

♥Ha en fortsatt bra kväll!♥



Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting...

image238
Så här slut var min lilla ♥Kasper när vi kommit hem från ♥Peters kalas...
...Men det var det bästa kalaset han nånsinn varit på...och han hoppades att ♥Peters nästa kalas skulle vara på samma ställe!!!

image236
♥Kasper och ♥Wille sitter ner...Vet inte om dom fick i sej nån mat ens...dom hipp hoppade och breakdansade
så det stod härliga till..en och annan klapp på rumpan delades åxå ut till tjejerna...

image235
Bara så att ni som inte var med ska veta så var ju kalaset drogfritt...åtminstone trodde vissa det...

image234
Här ser ni en som visade att man minsan visst kan ha roligt utan sprit...

image233
Födelsedagsbarnet himself!!! TACK ♥♥Peter och ni andra för en rolig fest med mkt mat och dramatik!!!

Jag går inte in närmare på festen utan vi som var där hade jättekul och ni som inte var där får väl skylla er själva...

I går for jag och Lydia till Nedre Keräsjoki för att tillsammans med ♥Joannah och ♥Peter fortsätta till festllokalen
för vidare sanering av stället.
Vi hade några svettiga timmar men tog oss tid för en vrålfika!!! Tur att ♥Lydia var med som kunde underhålla sin systerson lite.
♥Lydia fick med sej lite chips och läsk för att hon vart så duktig.

Sen efter det åkte jag och ♥Prinsessan till Stádium och köpte cykelhjälmar...
...Därefter vidare till Ikea för att smaska lite korv och köpa en bordsskiva med lösa ben till ♥Lydias dator som hon fått av ♥Åke och ♥Elli.
NÄR VI STÅR I KASSAN BÖRJAR JAG UNDRA VART JAG LAGT BILNYCKLARNA.......
ÅÅÅÅ, SHIT!!! GLÖMDE DOM PÅ STADIUM....
Snabbt ut från Ikea. Jag lämnade ♥Lydia med grejorna...
...själv sprang jag som en dåre bakom Ikanohuset för att kolla om nån personal var kvar...
MEN DET VAR DET INTE!!!!
Fasen vad en del har bråttomt hem från jobbet va?!
Jag fick helt sonika bita i det väldigt syrliga äpplet ...
...Jag gjorde som ET...jag ringde hem!
♥Lydia var så frustrerad av att INTE komma in i bilen för där låg ju chipsen och läsken...
♥Peppe kom med reservnycklarna och vi åkte hem!
♥Kasper blev jätteglad över sin nya cykelhjälm, den är gul med en groteskt döskalle på.
I dag skall jag inte göra ingenting utan jag ska först ringa Stadium och sen gå ner till växthuset och skola plantor.

♥♥♥Ha en bra dag nu mina vänner!!!!
Ni som kan: Njut av värmen idag för i morrn har dom hotat med kyla!!!

Härliga Fredag!!!

I dag har jag träffat en människa som jag inte sett på över trettio år!!!
Vet ni vad jag fick se?
Jo, samma raka härliga tjej som för trettio år sen!!!
Hon var sej lik tyckte jag men det tyckte inte Elli.
Vi fick träffa både mannen och yngste sonen som för övrigt kommer krossa många flickhjärtan...om han inte redan gör det...
Nu ska vi inte låta det gå trettio år till vi ses nästa gång i allafall.
TACK Ulla med familj för att ni tog er tid att komma förbi!!!
I morgon fyller som sagt var svärsonen år.
Då blir det fest!
Ska bli riktigt roligt omän jag är chaffis...tror jag...Hahahaha...om jag får tråkigt åker jag väl hem!!!
Nu väntar vi på att Janne och Nicke grillar klart köttet så att vi får börja mumsla.
Har en potatisgratäng i ugnen och småplockstillbehör färdigt i skålar på bordet.
Magarna kurrar...
Jag kanske bjuder Emma på ett glas gott rött vin...
Ha en riktigt fin och skön fredagkväll!!!

Torsdagmorgon

Rekord
Ser ni vad ♥Kasper och ♥Vicktor har vart kreativa i går!
Den minsta snögubben är ♥Oliver...
Grabbsen var ute i över tre timmar i går.
Resultatet blev väldans fint.
♥Janne sa att vi måste plocka in mössorna innan hundarna kommer åt och pinka på dom...
I går skulle jag så stort byta gardiner...
...en fattades...
...tror att ♥Elli lånat den för x antal år sen...
Nu tror både hon och jag att den hamnat på fritids...
...som pyssel....
Nåväl, om det nu är så så är det!
I dag kommer en kompis till mej och ♥Elli som jag tror vi inte har träffat på över trettio år!!!!
Häftigt va!?
Hon hittade helt sonika ♥Elli på bloggen för ett tag sen, där jag hittade henne.
Har försökt få tag på en ny cykel till ♥Lydia men fariken vad dyra dom är!!!
Jag ger INTE 3900kr för en cykel!!!
Nu har vi hittat en jättefin en på Blocket men den var kanske bortlovad...
...vi skulle ringa efter klockan fem!
Håll era tummar på att den finns kvar då!!!
Jag vill ha fint på mitt sätt och det betyder absolut inte att allt måste vara nytt!
Mina bästa kläder är t ex från "Tositori"
Pianot vi köpte på Blocket fungerar alldeles utmärkt!
Vet ni vem som skall sjunga in "Liikavaara Frans" på Frilloskivan?
Ja, ni gissade alldeles rätt! Min ♥Prinsessa och hennes kompis ♥Emma!
Coolt va!
Sen skall min ♥Prinsessa även spela trumpet när ♥Henny sjunger Ring Ring.
Hoppas att det går bra, och att inte nervositeten tar över.
Nej mina läsare och tjuvläsare och Tut! Nu ska jag ta en liten prommis ute i vårsolen.
Ha det prima där ute i livet!

Efter stormen...

DinoHm..
Men vilken snöstorm vi fick i går och i natt!!!
Men det sägs ju att det måste komma ny snö som tar bort den gamla...
Bilderna ovan visar en dinosaurie som "fastant" i cd-stället i bokhyllan...
...och min lilla ♥Plommongurka i sin nya t-shirt som han fått av famme och som jag strök på ett tryck!
I går var vi till Pello, det var som vanligt roligt.
♥Pappa och ♥Mamma berättade om ett speciellt telefonsamtal...
...kan inte skriva det här...
Men vi fick då skratta så att det känns i magmusklerna i dag.
TACK ♥Ma och ♥Pa!!!!
Hann även gå en fyndrunda på GK och samtidigt tacka ♥Margareta för allt hon gjorde för oss och ♥Pappa när han blev sjuk sist.
Jag köpte en ny vaxduk...så nu måste jag byta köksgardiner...
Vi åkte finska vägen hem för ♥Janne skulle kolla macken.
Vi åt på "Frissan" och sen for vi till Nedre Keräsjoki och fikade.
Det skall verkligen bli roligt med lite fest i helg!
Fast jag är nog chaufför...tycker att ♥Janne kör som en biltjuv...
...jag är så himla åkrädd!!!!!
Sen tänkte jag faktiskt att jag skulle hjälpa till lite och då måste man ju vara alert!!!
Eller i klartext då: Jag behöver minsann inte dricka alkohol för att ha trevligt...
Hahahaha!!!
Jaha, nu ringde ♥Henny då äntligen till ♥Lydia!
Dom skall till stan och shoppa runt lite.
Nu skall jag kolla in hur snabbt jag kan städa upp här...
Ha det bra mina vänner där ute framför era datorer!!!!
♥Annika! Vi måste ha en dejt snart!

Mellan två jobb...


P?sk
Nu chockar jag ♥Malin med denna bild!!!!!
Hahahahaha...kan trösta dej med att han INTE satte nåt i sin mun!!!!
OCH att händerna tvättades nogsamt efter de två sekunder som han fick hålla i den...

I dag skall jag till Af...varför vet jag inte...
...Kanske för att höja deras statistik bland besökare...
Är man mellan två jobb som jag är så är man tvungen att ödmjukt rätta sej efter borgarnas senaste påhitt...
ALDRIG ihela mitt liv att dom får mej att börja veckopendla!!!!
Hur har dom tänkt att man ska ha sitt familjeliv då?
Dit jag far kommer ungarna med! Så det så!
OCH ungarna flyttar man inte på hur som helst!
♥Janne har ju sin firma här och den går inte heller att flytta så där utan vidare.
Nej, ni som röstat på borgarna måste ju ångra er nåt fruktansvärt?!

I går skulle vi ha fart till Pello men det sket sej.
♥Janne var tvungen att jobba i stan.
Vi ska dit i dag istället sen jag kommer från Af.
 I går for vi, ett trivsamt gäng till Fiskeholmen och grillade.
Saknade faktiskt söstra ♥Anki, ni vet hon som vandrar över havet varje påsk!!!!
Då menar jag givetvis på isen...
Efter grillningen gick jag och ♥Lydia på en riktigt långprommis i en och en halv timme...
...på isen...♥Prinsessan har fått färg i sitt ansiket men inte  jag!

Nu på lördag är det ju fest igen!!!!
Min ♥svärson fyller jämt och skall firas förståss!
Festen skall vara i Keräsjoki gamla skola...vete fåglarna vars den är...
...men det är väl bara att köra tills vi ser ballongerna!

Nix, mina läsare och tjuvläsare! Nu ska ni ha det så gött!
Själv ska jag kontakta Af....

Påskadagen


P?skgumma
Här ser ni min vackra ♥Prinsessa utklädd till påskgumma!!!
I bakgrunder kryper lilla ♥Anton sin väg.
På torsdag när jag kom hemfrån jobbet var jag så trött att jag inte orkade göra nåt!!!
Och det gjorde jag inte heller...
Långfredan var det bara att kämpa...
Jag gjorde två stycken ananaspajer och en lammstek...
...sen var min ork slut!
♥Janne hämtade famme på em och trots att jag hade feber och ont i skallen så hade vi en fin kväll.
Nåja, halva gänget for till grannen och jag stannade hemma med ♥Kasper, ♥Lydia och ♥Pontus.
Vi låg i soffan och kollade på farsen som gick i 4:an!
Var det nån av er som såg den?
Vi tyckte den var svinkul! Vi fick skratta högt många ggr.
I går mådde jag prima!
Var på en långprommis med ♥Emma och ♥Anton på förmiddagen.
Sen grillade vi ute.
Därefter tog jag en långprommis  med grannen.
Vilken härlig dag det var i går!!!!
När klockan var 21,00 var jag färdig för sängen...zzzzzzz...
Föresten klippte ♥Janne av mitt hår igår efter att jag duschat, 15 cm!
Det känns väldigt bra nu!
I dag ska jag till kyrkan klockan 11, är kyrkovärd!
Hoppas bara att det inte blir så långdraget i dag för jag ska sen till stan med fammo och Elli!
I morron far vi till Pello!
Nåväl mina vänner!
Ha de gött !

Skärtorsdag

image216
♥Kasper har tagit kort på sej själv när han var liten...
Jag tycker att det blev en mkt lyckad bild.

Sitter på jobbet och bloggar...
Jag kan göra det nu för barnet talade om för mej alldeles nyss att : "Nu är det din tur på datorn fröken"

Jag hoppas kunna prommenera varje dag och även ev ta en skidtur varje dag nu under påsk.
Känner mej just nu som en riktigt fläskig valross eller nåt liknande.
Men som ♥Pontus och hans kusin ♥Jens sa för många år sen: Vi vill inte ha magra och snipiga mammor,
för dom är alltid så arga"
Vad dom inte visste var ju att även rultiga mammor kan vara snipiga...Hahahaha...

Ringde nyss hem och påminde ungarna om att dom MÅSTE ha sina rum färdigstädade när jag kommer hem...

Frågade ♥Pontus mentor i går om betygen.
Jag ville veta om målen på skolan är frökens, skolans eller elevens...
Hon sa att alla måste kunna samma sak för att få godkänt, även de elever som har det svårt.
Efteråt fick jag höra att skolan har individuella mål för alla elever...?
Är det nån av er läsare som vet nåt om det?

TREVLIG PÅSK PÅ ER ALLA ♥LÄSARE OCH ♥TJUVLÄSARE!!!

Utvecklingssamtalet ! Med en liten uppdatering...

Jag tyckte att det gick riktigt bra!
Pontus mentor var väldigt saklig och skrev upp allt som sades.
Jag påpekade att jag redan i 7:n påtalat min sons svårigheter
med skolarbetet och att det konstigt nog inte hörsammats.
Jag har erbjudit mina tjänster i snart tre år men ingen har behövt dom...
Jag sa att jag vill ha flera möten nu under våren för att se vartåt det barkar.
Det gick hon givetvis med på, vi bokade in nästa möte redan i dag.
Jag sa åxåx att jag kommer att gå i taket om inte sonen får godkänt nu när han går ut 9:an...
Tror ni att dagens skola är till för dom svaga?
Det tror inte jag!!
Nu ska man läsa sej till allt...ingen värdes'tter en praktiker såvida han inte har MVG i alla teoretiska
ämnen!!!
Tack gode Gud för att sonen är den goaste och snällaste som finns!!!
Nu kom Joannah och Algot med Peter så nu slutar jag!
Ha det gött mina vänner!!!

Nu kan ni som är intresserade se bilderna från vårt årsmöte i Piteå.
Gå in på ♥Hjärtebarnsföreningens hemsida!
Klicka på Norr!
Klicka på Träffar och Möten!
Klicka på Årsmötet 2007!

Trött...

Det är vad jag är men...
Om jag lägger mej nu så vaknar jag klockan 3...
Måste kämpa i minst en timme till...
Har städat ♥Kaspers rum och tv rummet/köket.
♥Prinsessan har städat sitt eget och på torsdag dammsuger vi.
Hallarna och de andra rummen tar jag i morgon.
Jannes morsa kommer hit under påsken och då vill jag ha fint.
I morgon är det utv samtal med ♥Pontus...
...Jag bävar!!!
MEN nu har jag faktiskt tänkt till lite...
Jag kommer att lugnt men bestämt bli så in h*vets förb*
på dessa ryggradslösa pedagoger som inte bryr sej det minsta om
barn som inte har det så lätt i skolan...
Tackochlov så är min son en jättesnäll och trevlig kille men som tyvärr
har det fruktansvärt jobbigt i skolan.
Jag och ♥Janne har redan i 7:an talat om det för dom och samtidigt sagt
att vi ställer upp till 100% på honom, med extra läxor osv...
MEN tror ni att dom hörsammat oss? Nix pix!!!
Jag går i taket om han får inte godkända betyg!!!
I morgon skall jag ta det, har fått lite råd från Majsan och Anna-maria.
Vad roligt att ♥Lotta skall till Gbg och få träffa en av sina favoritmostrar!!!
Nej men nu är det så att jag faktiskt tror att Ture Sventon ropar...
Ha en skön natt mina vänner!!!

Hejsan!

image217
Här är en bild på: dinoungar som hälsar på i en storebrors hem!

image215
Prinsessan kommer i mål! Vi var på skidtävling i går.

image214
Glada pristagare från årets skidtävling i Mattila!

Hör ni mina vänner! Visst har jag fått fint i min blogg?!
Jag gillar den så mkt att jag redan vart in och kollat minst 150ggr...
TACK Sussi!!!

I dag har jag vart till Kalix bm med två av mina pojkar.
Pontus fick 2 nya medeciner...nu har han 4 olika att ta varje dag...
...inte roligt! Men nödvändigt eftersom undersökningarna tydde
på att astman är boven i dramat!!!
Kasper fick sin knöl på halsen undersökt och det visade sej att det är en
helt vanlig körtel som tydligen blir större vid förkyldningar.

Har jobbat på dagis i dag och det var som vanligt roligt!!!
Fick besök av min vän Håkan på jobbet åxå så den sista timmen gick fort!

Lydia är med Camilla och Emma i Korpikylä och hälsar på Emmas morfar.
Undrar just när hon har tänkt komma hem...?
Jag har tänkt köra en verklig hård grej med mej själv nu!!!!
Nämligen försöka gå ner tio kilo till sommaren...
...Tror ni jag klarar det med min svaga karaktär?
Just nu sitter jag ju och är svinsugen på en glass...
Alltså jag måste nu aktivera mej så att jag glömmer glassen...
...Men hur???????
Ha en fortsatt trevlig kväll mina vänner!!!

Linda! Stackars dej!!! Hoppas verkligen att du åtminstone slipper smärtan!
Hör av dej om du behöver hjälp med nåt!

hits