Städdag

Jag vet inte vad som hänt med min hjärna...
Städar en tisdag????
Det började med att jag skulle byta skåp/låda till alla faten så att ungarna skulle nå bättre.
Nu har jag städat igenom NÄSTAN alla skåp!
Men vad jag fick slänga mkt gammalt...
Jaha och sen var det dammtorkning och dammsugning och tvätt av kläder...mm...
Just nu så tar jag mej en liten paus.

Var på Ikea i går och Kasper köpte TRE förpackningar med Julpumlor av alla de slag.
Han fullkomligt älskar dom!
MEN jag har noga talat om för han att trådarna sätts inte på dom förrän granen skall kläs...
"Men mamma det är ju nästan tre månader dit!!!!"

Ikea
Grabbarna blev sittandes i ett hörn där tv:n var på och det visades barnprogram...
Lite gulligt var det faktiskt!

Jag har hängt upp kläder i bastun och för att inte få den unkna lukten så öppnade jag det lilla bastufönstret...
...Hux plux flög en liten hysterisk fågel omkring i köket.
Efter att jag fart runt som ett torrt skinn och stängt alla dörrar så öppnade jag altandörren och viftad ut den.
Tror att den blev lika lycklig som jag!

Denn snodde jag från Eira:

1. Vad är du tacksam för idag? Att jag vaknat med energi...
2. Person jag beundrar? Mina föräldrar!
3. Vilken egenskap tycker du om hos dig? Min enorma empati.
4. Vilken låt får dig alltid att bli lite gråtmild? Tears in heaven.
5. Stjärntecken? Vågen
6. Vad köpte du senast till dig själv? En röd Nike tröja med huva.
7. Hit vill jag gärna åka på semester? Vilhelmina eller Stockholm
8. Beskriv dina familjemedlemmar med ett ord (tex Putte-äventyrslysten) Janne - social,  Emma - försiktig, Joannh - mammig, Jesper - humoristisk, Pontus - motorgalen, Lydia - läslus, Kasper - mysig
9. Egenskap du beundrar hos din man/sambo/partner/hustru/särbo? Lagar jättegod mat och så älskar han mej!

Få se hur många av er som hakar på!!!

Jag och Janne har nu kanske bestämt oss för vilka köksluckor vi vill ha.
Hoppas bara att min käre man gör slag i saken åxå snart!
Ser så framemot ett "nytt" kök!
Nix, om en timma ska jag gå ner till skolan och hämta hem min minsta älskling så det är bästa jag fortsätter valsen med dammsugaren.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: ai

jag tycker bäst OM, att man INTE ha någon BESTÄMDA DAGAR, när man städar, man tar, NÄR MAN HAR LUST...
Julplumlor, det gilla jag MED!

2007-10-02 @ 13:55:43
Postat av: Katja

Det låter otäkt med såna allergi anfall! Vad roligt med nytt i köket!

2007-10-02 @ 16:17:48
Postat av: Vivi

Ojojoj, lite energi hitåt tack!! =) Fanns de mkt kuligt juligt på IKEA?? Tänkte om man ska längta lite el mkt dit =)

Postat av: Fia

köpte ett enda ynka paket pumlor... var så less när jag kom till julpyntet... Synd vi inte hann ses den här gången heller.

2007-10-02 @ 16:48:32
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Saara-Maria

Hellou :)

2007-10-02 @ 17:09:04
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: Fia

jo imorse skulle åka igår eller idag...

2007-10-02 @ 17:50:45
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Ulle

Önskar att jag hade din energi. Mina köksskåpsstädning är inte ens påbörjad.

2007-10-02 @ 21:09:25
Postat av: Bettan

Kul med nytt kök! Jag vill också ha.
Härligt med nytt julgranspynt.
Snor den där av dig!
Kram

2007-10-03 @ 00:19:38
Postat av: Eira

Härlig IKEA-bild!!! *ler* Och du har rätt ang. fråga nummer ett, undrar om man skulle ta den varje dag i bloggen? *klurar*

2007-10-03 @ 06:58:53
Postat av: Ulla

Härligt med din energi! Städat skåp har jag inte gjort på länge länge...

2007-10-03 @ 07:14:46
Postat av: joannah

typisk bild på grabbarna!

2007-10-03 @ 10:57:10

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)