Jag är ARG och LESSEN!!!



Har i dag fått ett telefonsamtal som jag väntat på sen i tisdags.
Jag hade verkligen laddat upp inför det.
Hör och häpna! Jag var saklig men bestämd!!!
Varför är det så svårt för en del pedagoger att inse att dom gör/har gjort fel?
Jag är som alla andra mammor väldigt mån om mina barn.
Alla vill vi ju att det ska gå bra för dom här i livet. Eller hur?!
Varför måste jag kämpa hela tiden för det?
Varför har ingen lyssnat på mej?
Varför ljuger en del?
Om de som är svaga alltid måste kämpa för att kunna ta sej fram och ingen vill hjälpa till förutom ens mamma...
Men mammans hjälp duger inte.
Under TRE år har jag tjatat och gnatat på skolan för mitt barns rätt!!!
Tja, egentligen i 6 år...
Vet ni att jag kommer nog att kontakta skolverket!!!!
(Jag vill inte gå in på detaljer men ni som känner mej vet vad det handlar om)
Jag älskar alla mina 6 barn högt och oändligt och vill finnas till för dom alltid!
Om nåt av mina barn får kämpa så kämpar även jag...
Jag är så väldigt lessen för att ingen förståelse finns!
Ingen empati!
Vi som har barn med olika handikapp måste nog alltid slåss för dom...
Ingen pedagog hinner se det fina hos barnen som är svaga.
Dom är bråkiga för att dom inte förstår.
Dom tror att dom är dumma i huvudet för att pedagogerna inte förstår...
Tror att jag kommer att bli tokig för det här om det inte ordnar upp sej...
Mitt hjärta vill brista när jag ser mitt barn lessen...
Tack för att ni "lyssnar"
Sov gott!
Vet ej om jag kommer att göra det...

Kommentarer
Postat av: Bettan

Vet ju inte exakt vad det handlar om men på ett ungefär och jag tycker det är förfärligt hur saker och ting sköts när det gäller pedagoger och specialhjälp i skolan. Min systerson med ADHD får också kämpa som själva den för att få den hjälp han behöver och man blir lika arg varje gång han inte får det. Stå på dig Kajsa! Våra barn är det viktigaste som finns, de är ju framtiden!
Dina barn har verkligen tur som har en så stark och härlig mor! Styrkekram till dig!

2007-06-11 @ 00:39:57
Postat av: sussi

(((STORA VARMA TRÖSTEKRAMAR)))
Finns här om du behöver prata av dig...

2007-06-11 @ 08:02:30
Postat av: Ulla

jag har skickat mailsvar nu.

2007-06-11 @ 08:10:38
Postat av: Anki

Givetvis ska du kontakta skolverket om inte annat hjälper.
Kram

Postat av: Anna-Lena

Jag vet ju inte vad det handlar om, men HOPPAS det löser sig.

2007-06-11 @ 09:01:58
Postat av: Linda

Många styrkekramar till dig!

2007-06-11 @ 10:14:23
Postat av: MorsanBaloo

Tycker absolut du ska kontakta skolverket om ditt barn inte får den hjälp (utan bara skäll) han behöver.
Stå på dig Kajsa! *sagt med inlvelse och uppmuntran*

2007-06-11 @ 10:57:54
Postat av: malin

det tycker jag absolut att du ska göra!!! Tveka inte!!!

2007-06-11 @ 11:14:36
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: elli

Jag citerar återigen min yngsta: en skataär en skata och en idiot är en idiot. Empati är viktigt.

2007-06-11 @ 15:55:50
Postat av: Mamma

Rättvisan kommer att segra synd att jag inte fått var apedagog för den det gäller.

2007-06-11 @ 18:18:56
Postat av: anna

huvva, låter inte kul!
varma styrkekramar!!!

2007-06-11 @ 18:49:26
Postat av: Annika

Kram!!
Hör av dig när du har tillfälle att prata!!
OCH! Tack för idag och Tack för att du är min vän!!

2007-06-11 @ 18:58:12
Postat av: Lotta

Dina barn har en underbar mamma som alltid stöttar, du är guld värd.. :)

2007-06-11 @ 20:38:34
Postat av: kerstin

ta hand om de dina.

2007-06-12 @ 10:12:43
Postat av: Fia

självklart käpar man för allt man är värd och självklart skall du kontakta skolverket när ingenting annat hittills hjälpt!
Känner igen det där...
du vet ju.
Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa!
KRAMAR

2007-06-12 @ 11:36:24
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: catharina

Visst är det jobbigt att man alltid måste kämpa för att få förståelse, det skulle vara så skönt om alla andra åxå förstod, så som vi gör när det gäller våra barns handikapp. Vi skall upprätta handlingsplan för Wille på fredag, ringer dig innan...

2007-06-13 @ 09:27:31

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)