Godmorgon!

inhalering
Min Pontus var bara 4 år drygt när han fick konstaterat  att han hade astma.
Jag minns hur fruktansvärt det var på nätterna när han vaknade och mådde dåligt.
Vi fick ge han medecin så att han kunde andas.
När jag sen ser hur lilla Algot ( se bilden) får inhalera och hur duktig han är på det så hoppas jag att verkligen att
han slipper det lidande som Pontus vart med om.
Alla gånger vi åkt in akut med honom och hur läkarna har behandlat honom/oss...
Astma kan man inte hitta på!
Det är aldrig roligt att tvingas ge sitt barn medecin flera gånger om dagen.
En del läkare anser att det är den hysteriska mamman som hittar på...
Jag brukar kräva att dom läser journalerna och lyssnar på honom.
Flertalet gör det men det finns de som bara tittar...
Oftast har det slutat med att vi fått åka till Kalix...
Trots min sons svåra astma så kan han leva ett relativt bra liv.
När han var lien orkade han inte hänga med på cykel vilket ledde till hans stora intresse för motorcross.
Han fick sin första när han var 6 år.
När han var 9 fick han sin andra...på den bröt han sedemera sitt ben på...
Nu har mitt första barnbarn Vicktor åxå det intresset.
Många gånger sitter jag med rädslan i halsen när han dundrar förbi på ängen...
Jag har aldrig kört moppe...
Kan knappt hålla balansen på en vanlig cykel...hihihihi...
Tänker genast på mamma när hon cyklade genom byn och fick se lösa kor...
...och hamnade i diket!

I går var jag på teater!
Måste ju säga att ni som inte sett den har missat mycket!
Irene!!! Vilken fantastisk aktör du är!
Jag fick skratta så tårarna rann!
Det kändes befriande att få sitta(stå...jag filmade den) och titta utan att behöva vara nervös för sin egen insats...

Vad säger ni bloggisar om att Kemi vill ha ett kärnkraftverk?
Jag tycker att det är fasansfullt!
Finns det ingenting man kan göra för att stoppa det?

I dag skall jag ta itu med lite städning här hemmavid.
Kanske hinner jag med veckans handling åxå...
Min älskade lillesyrra skall till Pello i dag...snyft!
Men hon hinner hit en sväng till före hon åker söderut igen!

Var till Seskarö i går med plantor...sent...kom hem strax efter tolv.
Trodde jag skulle somna efter vägen, fy fariken så trött jag var!

Vet inte riktigt vad vi skall göra på midsommar.
Antagligen så grillar vi nåt gott här hemmavid och efter det så åker vi endera till Kukkola eller så går vi över till grannen.
Förhoppningsvis kommer Emma och Joannah med sina familjer åxå hit!

Nu skall jag göra ett tredje försök med att väcka grabbarna.
Dom skall ut på arbete!

Ha det gött i "sommarvärmen"!
Mamma! Hjälmen på när mamma cyklar!

Kommentarer
Postat av: Anki

Visst var min mamma bra på teatern?? Hahaha man fick skratta så gott:-D
Alla andra var ju också riktiga "stjärnor".

Postat av: Mamma

Korna kan komma på en fast man har hjälm.Idag ser jag inga kor på ängen.

2007-06-19 @ 10:03:29
Postat av: Ulla

Fy för astma! Och fy för dumma läkare!

2007-06-19 @ 10:04:14
Postat av: Bettan

Ja, det är inte roligt med astma och allergier men det är tur att både Pontus och Algot har rejäla mammor som tar hand om dem så väl!
Ni behöver ingen sommarjobbare till plantering när ni är Kalix? Tänkte på min systerdotters pojkvän som är snart 18 och än så länge utan sommarjobb.
Kram

2007-06-19 @ 11:36:52
Postat av: Catharina

Vi försökte ringa i går, skulle kommit över, var till S, men du var inte hemma

2007-06-19 @ 13:12:12
Postat av: Ulle

Inte roligt med astma och mediciner :o(
Samtidigt är medicinerna en välsignelse när de behövs och används på rätt sätt.

2007-06-19 @ 17:14:11
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: Katja

Ida hon tycker att denna Algot är få fantastiskt duktig när han kan både klappa händerna och vinka fastän han inte är ett helt år än!! Detta har hon berättat åt mig flera gånger. Jag håller med om teatern ,Jätte bra!!

2007-06-19 @ 18:03:09
Postat av: Erik

Jag gillar inte planerna på kärnkraftverk.

2007-06-19 @ 19:31:48
Postat av: kim

vill inte ha hit kärnkraftverk hit upp.hoppas dom stoppar planerna på det.ha en trevlig vecka o helg. hej hej.
:)

2007-06-19 @ 19:49:13
Postat av: anna

men vilken duktig kille Algot är.

2007-06-19 @ 22:21:47
Postat av: Anna-Lena

Fy för astma och allergi..
Vill inte ha nåt kärnkraftverk..Håller med dig om att det är fruktansvärt.

2007-06-20 @ 07:30:22

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)