Fisketur


Här ser ni två lyckliga grabbar som fått napp!
.
Här är resultatet! Ser att abborren kommit lite på kant men ni får väl vrida era huvuden...
Pontus och Nicklas var med dom ut på älven i går kväll.

Appropå mitt förra inlägg: P var på fest hos S granne på midsommaraftonen.
Där dracks det alkohol!!!
Om jag vetat det så skulle jag åkt dit på stört!!!
Jag visste inte ens att P var där men jag ringde han en gång i timmen för att kolla läget...
Jag blev lurad!
När jag ser den mammam eller pappan nästa gång så skall dom få höra vilka oansvariga föräldrar dom är!!!
Dom lämnade sin 16 åring ensam över midsommarhelgen...kan ni fatta det?
Och vem köper ut alkohol?
Vem säljer alkohol?
TILL MINDERÅRIGA?
Här i huset har vi nu inga sena kvällar och helgen tillbringas hemma hos familjen!!!!
Det känns som om en del inom mej har dött...
Jag har blivit lurad ordentligt...
Men jag tänker verkligen ta i tu med detta!
Vi vuxna måste visa våra ungar var gränsen går och vad som är oackseptabelt!!!
Jag är inte uppvuxen med dylika alkoholvanor!
Tänker INTE låta mina barn växa upp med dom heller!
Därför drickar jag väldigt sällan alkohol.
Men vad vi vuxna gör och vad barnen får göra är helt skilda ting.
Jag tror nog att ni fattar vad jag menar utan att jag behöver analysera det...
Men ni som läser detta och hade barn på samma fest eller som vet nåt om den kan väl höra av er till mej sen!?

Annars är allt gott här hemmavid.
Jag skall jobba klockan 9 och funderar på om jag skall transportera Kasper till frillo i dag eller ej...
Lydia sover hos Henny och lovade att komma hem till halv 9.
Men, men...
Ha det gött ute i sommarsolen!!!!

Kommentarer
Postat av: Anki

Har uppdaterat nu

Postat av: Mamma

Jag förstår din frustration. Nu gäller strama tyglar. Du gör rätt i att kolla och ivärsta fall hämta hem. För övrigt tycker jag att det dricks allt för mycket i era trakter. Tänk att man inte kan ha fest eller ha roligt utan alkohol.Nu kanske jag är extrem i fallet alkohol, men jag tror inte att ni farit illa av restrektioner hemma.

2007-06-25 @ 10:24:45
Postat av: Ulle

Tänk om alla ungdomar hade föräldrar som du, som bryr sig och sätter gränser.
Här plockades det inga blommor...

2007-06-25 @ 18:17:59
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: Maria

Hur kan man lämna en 16-åring hemma "ensam" en midsommarhelg?!?! Skämmes ta mej fan....

2007-06-25 @ 18:45:27
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: sussi

Hade jag vetat att din P var där, hade jag slagit en pling... Men jag såg inte härifrån "vilka" alla var, men oljudet hördes lång väg... Hördes d inget över till holmen??

2007-06-25 @ 20:59:09
Postat av: Ulle

Var för rädd att jag skulle vakna upp med en massa kryp i sängen ;o)

2007-06-25 @ 22:02:58
Postat av: Ulle

Godmorgon på dig själv!
Viktor och jag har tagit sovmorgon idag Gääääsp!!!
Mulet och regn :(, blir nog en lugn och stilla dag med pyssel.

2007-06-26 @ 09:50:10
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: Bettan

Ja, korkad är man om man tror att man kan lämna en 16-åring själv över midsommar utan att det blir fest.. H*n som var ensam hade inte tömt föräldrarnas spritförråd då? Jag menar var de oansvariga nog att lämna 16-åringen ensam så var de säkert lika oansvariga med att inte plocka bort/gömma/låsa in ev starkvaror heller.

2007-06-26 @ 09:50:59

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)