Torsdag

 Matte och husse!!! Var är ni?
Gissa hur länge jag fick hålla på innan Tara satt och tittade upp...suck!
Den stackaren har fått dela mat med igelkottarna och ekorrarna i flera dar nu!
Var på en prommenad i dag med det lilla livet, fast det duggade...ja stundomtals regnade det!
Men när det är värme i luften så är det väldigt skönt att prommenera fast det kommer regn.
Tara igen

Så här fint blev det med ett parasoll ovanför Taras mat.
Eljest regnar den ju bort...
tara

Har jobbat idag.
Som vanligt var det både givande och roligt!
Eftersom Jesper och Emma hade min bil till stan i dag så cyklade Kasper och jag ner till frillo i hällande regn.
När vi kom fram såg det ut som om jag pinkat ner mej...:=)
Nu skall jag vika resten av tvätten och sen ta i tu med det fölorade köket...
Men så här ser ut!
Ingen annan av familjemedlemmarna tycks se det...
Jag bad Lydia tömma diskmaskinen INNAN jag kom hem...
...När jag kom hem var den inte tömd och Lydia var som bortblåst!!!

Jag väntar med stor iver på att Malin skall sy min väska!!!
Kommer att susa dit med pengar direkt hon ringer!
Skall göra fisksoppa i dag till middag och så kanske jag bakar Ullas grekiska bröd till.
Har inte ätit ngn lunch i dag för jag fikade på jobbet och det får räcka som mat annars kommer jag att se ut som en gravid oljetunna innan sommaren är slut...
Vad jag skall göra på min lediga dag vet jag dock inte ännu!
En hundprommis förvisso! Och då tar jag med mej kameran ut i skogen...man kan ju alltid få syn på nån björn eller så...
När jag har jobbat mina fyra veckor så skall vi sätta oss i bilen och åka på en liten tripp.
Vart vete rackarn men det är ju det som är spännande!
Hoppas bara att alla vill följa med annars blir det inget sköjsigt alls.

Karungibor och övriga andrabyars bor!
Tycker inte ni att byarna börjar tackla av?!
Det finns då inte så mkt till action eller aktiviteter i vår by!
Vi borde kräva lite vi åxå här ute i glesbygden1
I och med att vi fick Ikea så satsas det bara inne i stan.
Många utslagna slussas ut till byarna med mycken rattfylla som följd.
Vi måste göra nåt! NU!!!!!
Men vad?
Klura på det mina vänner för själv ska jag dra igång en aktivitet i tvättstugan!!!
Ganska rogivande att stå där och vika kläder.
Å visst Ulla! Du har alldeles rätt i att man blir så nöjd efteråt när det blir fint i skåp och på hyllor!
Ha det gött ute i sommarregnet!

Kommentarer
Postat av: Lotta

jesper berättade när vi var i pello vilka som flyttat till byn, inte kul när man har småbarn kan jag tänka mej.. ni får gärna åka 140 mil söderut när ni sätter er i bilen, mitt hem står öppet.. ;)

2007-07-12 @ 16:24:05
Postat av: Erik

Katarina, ett gott råd: Fika, i den meningen jag tänker på det, är inte något substitut för riktig mat. Det är lättare att gå ner i vikt om man motionerar och äter ordentligt och klokt.

2007-07-12 @ 18:39:17
Postat av: Nina

Min cykelsdael är en pysande sak....som läker vatten där innifrån, från skumgummit fast det är soligt och fint...och då HAR man verkligen pinkat ner sig ;)
Vad flitig du är som promenixar med hunden:)

Postat av: elli

Tack för kaffet och vinet!!! Kände mej lite borskämd!!!!

2007-07-12 @ 20:34:16
Postat av: Ulle

Vilket skitans väder vi har. Inte konstigt att det ser ur som om olyckan varit framme då ;)

2007-07-12 @ 21:13:16
Postat av: Ulla

Vad kul att ni har igelkottar. Det har inte vi. Det fanns visst här förr men inte sen jag flyttat hit. Det finns i Övik och det finns i Sundsvall, men jag har aldrig sett en igelkott i Härnösand med omnejd.
Fast vi har fint väder så idag är jag glad ändå

2007-07-12 @ 21:23:31
Postat av: sussi

Jo nog är d så - här finns inte mkt till aktiviteter. Mannen har försökt sparka igång en ny idrottsförening, men inga andra föräldrar verkar ha lust att ställa upp. Trist...
Vilket skitväder va!! Fy fas vad man är led på detta regn...
Ha d gottast,
kram

2007-07-12 @ 22:03:01
Postat av: malin

...din väska är färdig! Dock kan vi inte leverera den på ett par dar i alla fall, RING så förklara jag, vill inte dra det på bloggen!

2007-07-13 @ 06:15:05
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Anki

Du är flitig som ids promenera fast det regnar=)

2007-07-13 @ 08:19:12
URL: http://anki.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)