Tisdag

Kul rubrik va!? Vad gar hänt sen sist då? Jo vi har vart i Luleå och hämtat hem våran prinsessa i söndags, där vi åxå blev bjudna på fika innan vi for hemmåt.
Efter det var vi på Maxgrillen och åt och sen till OK och handla lite chips till Pontus och sen till Benka och Marie, där vi även träffade Maries föräldrar. Sen for vi hemmåt och det blev snabbt sängen för stor som liten...
Måndag var det ju kurs igen... och som det finska språkgeniet jag är så gick ju dagen väldigt fort...(trodde aldrig att dagen skulle ta slut...)
På kvällen for jag tillbaks till stan för jag och Catharina skulle prata hjärtebarn på ett föräldrarmöte, det gick bra!
På kvällen var jag sur och grinig och gick till sängs redan halv 9....med den enkla påföljden att jag vaknade klockan två och var pigg som en jädrans Pommac...
Klev upp och gjorde mej en macka, men fariken vad skraj jag var när jag var ensammen uppe, trodde att nån skulle knuffa in mej i kylen...måste ha vart förvirrad åxå...
I dag har det språkliga geniet vart på kurs i gen, fast jag hade mkt hellre stannat hemmavid och städat...
Läste i Expressen att ett stökigt hem kan göra en stressad...det stämmer in på mej...därav det tidiga sängläget i går kväll...
En riktigt rolig grej i dag är att jag for in till familjen Täikkö en sväng! N är jag stegade in där och hojtade som vanligt så kommer "mina barnbarn" rusande och ropar "Hej mommo"! Hehehe....vad Hampus blev snopen när han såg att det var jag..."Ni har ju så lika röster du och mommo" sa han. Lilla Emil kom och slängde sej i min famn och han var då så go så jag hade kunnat stanna där ett bra tag men familjen här hemmavid väntade på middag... Vet inte om Emil ser vem som är vem eller om han helt enkelt gillar sin gammelmoster...?
Sen blev vi ju bjudna på kalas av Viktor L, hans pappa fyller år i dag och skulle firas!
TACK Sussi och NIcke för gott fika och trevligt sällskap!!!!!
Kasper somnade på en gång när vi kom hem, han stenvägrade att borsta tänderna, han klädde helt sonika av sej och kröp i säng...och somnade!
Jag har inte sett flickorna och pojkarna i dag...men jag har pratat med dom i telefon i allafall...men det kändes något trist att komma hem och dom var inte här....vilken krävande morsa och mommo jag är...
Nej nu ska jag sluta svamla och i stället smörja läpparna och kolla på tv!
ha en bra kväll bloggisar!
Agnes! Sköt om dej i Turkiet!!!
Erik! Vi fyller inte år ännu, jag fick presenten i förskott!
Cessi! Har du beställt biljetten ännu?

Kommentarer
Postat av: Sussi

Tusen tack själva - det var ju NI gäster som "gjorde kvällen"! Har inte skrattat så på läääänge! Kram å tack från oss :)

2006-09-26 @ 21:32:01
Postat av: Malin

Det är ju inte så lätt när ni låter så lika :)

Postat av: Fia

fullt upp hela tiden!
blir också stressad av stök... kanske därför man alltid är lite stressad....

2006-09-26 @ 22:37:54
Postat av: Nina

Stressad är man jämt....och det sätter sig på humöret, det är bara så !!!

Tänk om man vann 90 mille på lotto och kunde sedan bara vara hemma ett år för att få huset och humöret iordning....önskedrömmar *ler*

2006-09-27 @ 08:11:38
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Annika

Tänkte fråga dig igår hur det går med "duvetvad"....om du varit på dåligt humör eller så! :-D
Jag blir oxå superstressad av att det är stökigt och skitigt!

2006-09-27 @ 12:09:26
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Håller med om att man blir stressad av att ha stökigt..

2006-09-27 @ 16:23:11
Postat av: elli

Jag blir inte sur eller stressad om det är stökigt, men ett måste för mej är att bädda sängen!!!!Smulor i sängen och skrynkliga lakan gör mej helt galen!!!

2006-09-27 @ 17:14:52
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anki

Ja jag håller med om att man blir stressad om det är stökigt hemma!!!!Så då måste jag vara världens mest stressade person, här är alltid stökigt:-(

2006-09-27 @ 18:08:40
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Linda

Kim har lite svårt att veta vem som är vem av er två, fast säg inte att jag sagt nått *asg*

2006-09-27 @ 18:29:00
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Mamma

Värst vad du hinner överallt med fika och allt.
På fredag kommer jag troligen blir det bra.

2006-09-27 @ 18:57:04
Postat av: häxan1

Du SUR?
Har ALDRIG sett Dig SUR, det MÅSTE vara första GÅNGEN?
När kommer Du till G, och träna FINSKAN?

2006-09-27 @ 20:25:56
Postat av: Monica

Har faktiskt uppdaterat mig på dina bloggar tur att du är flitig på att skriva. Elli har också varit bra en längre tid nu. Jag däremot har knappt hunnit öppna varken min eller någon annans sida. Jätteroligt att läsa vad som hänt. Har själv varit till Malmö med Happyland Skaters på en otroligt rolig resa, finns verkligen härliga ungdomar som är på ytan tuffa men innerstinne är små pojkar än. Vi syns och hörs!

2006-09-27 @ 23:56:10

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)