Nagelbitare

Det har jag vart till och från sen födelsen...Kommer ihåg hur onte det gjorde när jag bitit av naglarna så mkt att det blödde, det gick åt mkt tejp på den tiden!
Jag tejpade fingertopparna under natten eftersom det gjorde mindre ont då...tänk på människorna i koncetrationslägrena som fick sina nagla utdragna!
Numera använder jag plåster och salva för att döva smärtan!
Om jag stöter på nån människa som jag ser biter på naglarna så känner jag en viss samhörighet...vi borde starta en förening typ AA fast den skulle heta ANB istället!
Lydia fick ett glittrigt nagellack i går och jag målade min ena tumnagel som faktiskt är av lite längre kaliber, men vad snyggt det blev! Så nu har jag tänkt försöka låta bli att tugga naglar för att se om jag eventuellt kommer att få se dom resterand naglar åxå i glitterform!
Lydias kalas gick lugnt tillväga!
I morse när hon vaknade, eller rättare sagt blev väckt, så hade hon ont i huvudet.
Jag gav henne en halv Panodil och sa att om huvudvärken inte går över eller om den blir värre så får hon komma hem, eftersom Ponte är hemma så ordnara det sej.
Hon var glad och pigg som en Pommac när Janne körde henne ner till skolan.
Det pigga kommer sej av att vi har svinkallt här! Tänk att det aldrig blir sommar nån gång! Fast i morgon för 18 år sen var det åxå svinkallt ute! För då föddes Jesper och Janne kom i håg att han fick ha långkalsonger på ute, han gjorde repövning då...och alla frös!
Janne satte in en tjälknöl i ugnen i går kväll, en stor fin köttbit, MEN när vi tog ut den i morse såg den ut som ett torkad russin...
Men hur som helst så måste köttrussinet i saltlag och det måste jag ordna med nu!
Ha en bra dag bloggisar! Så hörs vi!
Malin! Tack för hjälpen i går!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Viktor är definitivt med i ANB! Han har snart inga naglar kvar stackarn, gråter ofta för att han inte kan sluta när d gör som ondast och blodet rinner. Hahaha, du är för rolig - tänker på köttbiten =D... Men den blir säkert smarrig ;)!

2006-06-01 @ 09:38:22
Postat av: Sussi

Ja d där var jag... Rensade datorn igår, med det for namnet åxå tydligen =)

Postat av: AnnBritt

Det går att sluta, jag var nagelbitare tills jag var 28 år, men då skulle jag gifta mig, och ville för första gången ha snygga händer, för det skulle ju synas på fotot ! Idag lägger jag ganska mycket tid på manikyr och vård hos Hår och Naglar i Kalix, men det är det värt !

2006-06-01 @ 10:28:00
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: Annika

Jag slutade för 3 (tror jag) år sedan. Jag och Karin R (tror du Kajsa oxå hakade på) bestämde oss för att sluta. Det går ganska bra, men tummarna är ganska utsatta, plus att jag river nagelbanden!!
:-(

2006-06-01 @ 10:44:43
Postat av: anna

jag är lite av en "PERIODARE" när det gäller nagelbitandet

2006-06-01 @ 11:14:34
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Lotta

det är skönt med sånt här väder när jag håller på med huset. hoppas solen och värmen väntra på att komma tills jag är färdig. :) tänk att jesper blir myndig imorgon, han blir juh vuxen. :O

2006-06-01 @ 11:19:54
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Nina

är oxå gammal nagelbitare...inte kul när blodet rinner och det bara frsara av torra, trasiga kanter...Fryser gör jag med.

2006-06-01 @ 12:14:35
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: joannah

tänk på när du stoppar in naglarna i munnen hur mycket bakterier det finns där!

2006-06-01 @ 12:27:58
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Har oxå varit nagelbitare, men numera har jag ganska långa naglar..Men de var svårt att sluta..

2006-06-01 @ 13:07:32
URL: http://annalena.webblogg.se
Postat av: Mamma

Jag har aldrig varit nagelbitare, men har inte snyggare naglar för det. Däremot har jag ofta använt pincetten.

2006-06-01 @ 15:53:57
Postat av: Mamma

Jag har aldrig varit nagelbitare, men har inte snyggare naglar för det. Däremot har jag ofta använt pincetten.

2006-06-01 @ 15:55:47
Postat av: aegnes

min far smorde pipolja på min tumme, inte för attjag bet på naglarna utan för att jag sög på den. gissa vad jag gjorde då. sög å spottade, sög å spottade tills det slutade smaka pyton sen sög jag bara mer.....

2006-06-01 @ 17:06:32
Postat av: Häxan1

TJÄLKNÖL, det har jag PROVAR; ENGÅNG, sen ALDRIG mera, Ucsh, vad DÅLIGT, kanske jag kan INTE laga DEn, andra tycker att det är GOTT!
Har ÅXÅ korta naglar, men INTE så kort, att det rinner BLOD

2006-06-01 @ 17:31:03
Postat av: Kronken

Kanske är tjälknöl gott?

2006-06-01 @ 20:59:45
Postat av: Malin

Smakade russinet bra? :)Visste du att det finns lika mycket bakterier under naglarna som när man slickar runt en toalettstol!

2006-06-01 @ 21:29:43
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Malin

Tänk att lilla Peppe nu är STOR!

2006-06-02 @ 09:34:11
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Sussi

GRATTIS JESPER PÅ 18ÅRS-DAGEN!!!

2006-06-02 @ 10:46:43
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anki

Jag slutade bita på naglar för ca 30 år sen.
Men jag har inga vackra naglar för det. Har så mjuka så de går av hela tiden på jobbet.
Gratulera honom på 18 årsdagen.

2006-06-02 @ 18:05:39
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Häxan1

GRATTIS; JESPER!!!!!

2006-06-03 @ 11:57:45
Postat av: Kronken

Jag vill ha tillbaks mitt nick.

Tack på förhand ^^

//The one and until today the only...Kronken

2006-06-29 @ 01:19:29
URL: http://www.kronken.se
Postat av: Bettan

Jag kan vara med i din klubb, det var enklare att sluta röka än att sluta bita på naglarna!

2006-12-04 @ 20:14:36
Postat av: Maria

Hej!

Jag är självskriven medlem i din klubb. Naglar med 1-3mm är inte så praktiskt. Min kille vill bli kliad på ryggen.

Mia

2007-03-22 @ 10:44:29

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)