En del av bröllopssgästerna

En del av bröllopssgästerna

Jaha, då var det dags för en uppdatering! Fredagen gick och kom, vi var på sandbankarna några timmar, det var ganska blåsigt så efter mitt ofrivilliga dopp började jag att frysa så hemfärden började planeras...
När vi kom hem så orkade ingen av oss börja med middag så vi hämtade Pizza från stan...det var så gott!
Lördag morgon for jag med Janne och Joannah till Torneå och köpte bröllopspresenten, sen till Intersport och köpa byxor till Janne...där hittade jag Foppaskor....800:-.....jag fick köpa dom!!! Så nu blir det ingen födelsedagspresent eller julklapp för mej...dom är knallceriserosa!!! Måste fota dom och lägga in dom på bloggen så att ni får se!
Nåväl, när vi kom hem så var det lunch, fixa kläder, fålla Jannes byxor, duscha, göra sallad till Kasper...mm...Så när Peter och Joannh kom hade jag inte ens klätt mej...det gick på två minuter att göra mej klar!!!
Lydia var ju bjuden på Mari och Helens bröllop långt innan vi fick vår inbjudan till Peters syrras bröllop men jag missade lite på datumen så Janne tyckte att hon får välja och hon valde så klart Moch H:s bröllop!
Vi for i väg mot Salmis och var med på ett jätteroligt och ett annorlunda bröllop! Vi hade väl vart kvar till morgonsidan om inte Pontus hade sån hemlängtan...vi var hemma halv tolv...och då hade Lydia hunnit ringa...hon skulle sova över hos Henny men blev mammasjuk...hon var så glad när vi kom hem!
Lydia hade haft det jätteroligt och ångrade sej inte att hon stannade på Karungibröllopet men hon längtade efter mej!!! Gulligt va!?
På hemvägen från Salmis(där vi var på bröllop) såg vi följande djur: 2 katter, 2 grodor, en mus, en tärna och en hare som jag höll på att köra över...
I går drog hela familjen ut på sandbankarna, vi grillade korv och badade och hade det jättebra!
Väl hemmavid gjorde vi gemensam middag och sen for Janne och jag och Kasper till Suos.
Där träffade vi Julia och Anders och det kändes väldans roligt.
Medans "grabbarna satt och kolla fotboll så satt vi(Jag ,Elli, Agneta och Julia) i köket och surrade med godis och chips.
Men....sen var det gonatt för mej,,,jag blev såååå trött! Gick i säng nästan direkt när vi kom hem...och somnade....meeeeeeeeeen....blev väckt av Pontus som klippt halva håret och ville att jag skulle klippa andra halvan...det var bara att gnugga ögonen och kliva upp!!!
Nu skajag väcka kottarna för Joannah behöver skjuts till mvc...jag passar på att göra ärenden och jag vill ta med mej ungarna.
Ha en bra dag bloggisar!
Cessi! Jag skickar dej två bilder på mejlen!

Kommentarer
Postat av: joannah

Tack mamma för att du alltid ställer upp! du är bäst!

Vad mina ben ser bleka ut på bilden =) jag som har ansträngt mig och solat dom!

2006-07-10 @ 08:49:32
Postat av: Sussi

Jag som har sett skorna live kan ju säga att dom var utsökta! Vilken tur att du är så fin i håret så att du snabbt fixade dig iordning! D är ju d som tar tid! Vilket trist väder d blev idag då...

Postat av: Malin

Nä nu protesterar jag! Du gör alldeles för mycket saker! Det inkräktar ju på din datortid! Gör färre saker istället så att du kan uppdatera oftare :)

2006-07-10 @ 09:41:44
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: eira

Håller med Malin!!!!

2006-07-10 @ 10:08:07
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Gulligt de där me att Lydia blev mammasjuk..:)

2006-07-10 @ 13:02:27
Postat av: anna

har också foppaskor -dock inte cerisa även om det sved att välja bort dem (älskar rosa!!!!), men sambon tyckte att de gröna var snyggare...

2006-07-10 @ 14:04:20
Postat av: Annika

Ni verkar ha haft jättetrevligt!
Hjälper din "meducin" mot hosta....har fått hiskelig hosta!

2006-07-10 @ 19:53:04
Postat av: Anki

Nog är det tur du är kvinna. På 2 minuter fixar man sig:-)

2006-07-10 @ 20:54:10
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: elli

Jag kommer nån dag och kollar korten från the wedding. Måste göra mycket MÅSTEN idag.

2006-07-11 @ 07:26:37
URL: http://elli.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)