Saffransplättar med björnbärskompott

Saffransplättar med björnbärskompott

Denna delikata efterätt bjöd mamma till min lillasyster när hon var i Pello, jag hoppas att jag blir bjuden på det när vi är i Pello nån gång men inte ännu för jag är ju viktväktare...
Det har gått bra med min diet, eller det är ju inte riktigt nån diet för man äter ju det man själv vill!
Jag har pratat med Janne, ni vet mannen i mitt liv, husets herre, min stora kärlek...mm
Det har vart en fin men förståss en jobbig begravning. Han har åxå träffat en hel del släkt och det är ju tyvärr så att det oftast blir på begravningar som man ses.
Men han kommer ju hem i morgon och det ser jag framemot, är inte så van att vara utan Janne så där.
Skulle ha vart hos läkaren i dag klockan ett men jag balla ur helt i höjd med Kukkolaforsen...det var så halt och jag var så skräckslagen att jag vände, bussen hade ju åxå fåt nåt elfel så blinkersen och fläkten funka inte men varningsblinkersen var på och gick inte att stänga av. Efter min och mammas lilla volt i fjol så är jag inte lika kaxig vid ratte nå mera... Ny tid till Läkaren först den 13februari...
Nu ska jag fika med min dotter och min lillasyster...dom tar kaffebröd till kaffet jag får nöja mej med en apelsin...
Ha det så bra kära bloggare!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja, det var gott fika må jag säga , blir samtidigt
inspirerad av storasyster , vill pröva den hårda skolan...orkar jag?

2006-01-12 @ 18:55:17
Postat av: elli

Jag blir också lite inspirerad av dej Kajsa. Har väl en liten TSOM dag idag. (T=tyck, S=synd, O= om M=mej)Till er bloggare som vill veta!

Postat av: Annika

Jag har plockat fram VV böckerna m.m.....har allvarligt börjat fundera på VV. Eller nåt måste jag göra!!

2006-01-12 @ 20:11:04
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: eira

Heja du!! Jag kommer också till vv - troligen om en och en halv vecka! Det behövs verkligen...

2006-01-13 @ 07:54:37
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: häxan1

Vems, begravning har Janne varit?
OBS! Idag, var jag på vågen, det visade 85,7, allså, ett kilo ett hekto, NER!
O, vad ska jag berätta?

2006-01-13 @ 08:48:39
Postat av: Anki

Ser ju gott ut;)
Bär är väl nyttigt och gott???

2006-01-14 @ 18:18:36
URL: http://anki.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)