Mellis hos "andramommo"

Mellis hos "andramommo"

I går hade jag förmånen att ha Täikkösgrabbarna här.
Hampus sa att Oboy är så gott, jag frågade om dom ville ha det och mackor...de ville dom.
Dom drack säkert fyra glas var och åt varsin macka..."sån här oboy har inte vi hemma" åhå sa jag, vad har ni då för oboy? "Vi har sån utan socker och den är inte lika smakrik som din" sa Hampus...
Dom smaskade och njöt så det stod härliga till och jag kunde inte låta bli att fotografera dom...
Först visste dom inte om dom skulle få dricka(eller äta) min oboy men Joannah sa att här hos Kajsa så bestämmer hon!!! Då åt/drack dom...
Jag håller på att läsa en fruktansvärt läskig bok av Karin Fossum...vet ej om jag klarar av att läsa den...
Tror inte att jag gör det heller föresten...usch vad hemsk den är. Den heter "svarta sekunder"
På mitt scema i dag står det skrivet att jag ska tömma bänkar och bord på skrot...och dammsuga!!!
En baggis sitter jag och känner att det är men...sa det i går åxå när jag skulle ta köksskåparna...det tog hela dagen och kvällen...
Jag såg "morden i midsommer" i går...från början till slit...och visste direkt vem som var mördarinnan...det var så uppenbart eller så borde jag bli kriminalare...
Jag får nog börja på finskakursen den 4 september...det hänger på om det blir flera, i dagsläget är vi elva stycken och man måste vara minst 12... Jag har bestämt mej för att inte söka såna jobb som jag absolut inte vill ha...vid min ålder får man tänka så!!!! Det handlar så mkt om känsla för sitt jobb och jag tycker det är viktigt! För alla!
I går hade Kasper och Wille gått lite vilse på skolgården med några killar som är äldre...dom hade vart nära en väg sa dom...Jag pratade med fröknarna i morse om det och uttryckte min oro! Dom skulle i dag gå runt med barnen och visa dom var dom bara får vara. Tycker nog att dom äldre grabbarna borde få sej en tillsägelse om de åxå!
Det är ju 7 år sen en trgiskt trafikolycka hände med dödlig utgång och vi är många som tänker på den varje år vid denna tid. Om vi föräldrar inte har makten att kolla våra barn när dom är på skolan så måste vi
ju kunna var trygga med att personalen på skolan gör det!
Det är snart dags för Joannah att föda sitt och Peters första barn...det är både spännande och oroligt...som ni alla kanske vet vid det här laget så förlorade våra vänner sin son och det känns så hemskt  för dessa barn skulle ju leka och ha roligt med varandra...
Vad skönt att Karsikkobranden är på kontroll nu!
Nej nu måste jag ta i tu med vardagens mödor...fast jag skulle helst vilja sitta i en fåtölj djupt läsande en bra bok och ev ha en lite chokladbit i handen...
Ska handla med Elli i dag, har så stora mängder att frakta hem så det ryms inte i min bil...
Bronset! Ring när du har tid!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Återigen stort tack för att du hade storkillarna igår! Dom var jätteglada över att fått vara hos er! Och det är alltid ok att lägga upp bilder på mina ungar!

Postat av: Nina

Tänk om jag också skuulle börja göra en "att göra" lista...men jag tror inte att det hjälper...men jag har börjat fundera på det, och gror det tillräckligt länge så kanske det blir så, till slut.

Ha en bra dag!!

2006-08-23 @ 11:29:02
Postat av: Anki

Att du är duktig:))
Skulle inte idas göra saker efter en lista. Inte annars heller för den delen....
Ha en bra dag du också

2006-08-23 @ 12:13:05
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Catharina

Det där med bok och choklad lät bra, månna om man ska....

2006-08-23 @ 12:32:23
URL: http://catharina63.blogg.se
Postat av: Annika

Hmmm....Midsommer, orkar aldrig se till slutet!

2006-08-23 @ 13:11:20
Postat av: Catharina

Vad kul, såg bilderna från boden/luleå, vad bra du hade skrivit !!

2006-08-23 @ 15:46:25
URL: http://catharina63.blogg.se
Postat av: Cessi

Kommer attt ringa dig idag , så du vet vad det är för skepp som kommer lastat....
ska nog också bli kriminalare , är ju rätt bra på att uttrycka mig mystiskt till skillnad från "Guldet" somtar allt från den poesita sidan...

2006-08-23 @ 16:05:22
Postat av: Sussi

Smakrik! Vilket ordförråd - här säger man bara "gott" :D!

2006-08-23 @ 17:07:49
Postat av: aegnes

va är de för finskakurs du pratar om? kan du ge lite info? midsomer såg jag åxå. början å slut men mitten försvann en stund......

2006-08-23 @ 17:32:25
Postat av: anna

;)

2006-08-23 @ 19:25:37
Postat av: Erik

Får jag rekommendera lite Valhrona?

2006-08-23 @ 19:42:07
Postat av: Kajsa

Agnes! anmäl dej på af!

2006-08-23 @ 20:13:42
Postat av: mamma

du kan ju anmäla mig till finska.DÅ KANSKE DU FÅRKONKURRENS.

2006-08-23 @ 21:00:05
Postat av: Maria

Jag håller med dig om att göra roliga saker.... :)

2006-08-23 @ 21:08:35
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)