Sorgen bor i hjärtat

Att vara stolt

Jag skulle vilja vara stolt
Stolt över mitt unika hjärta
som inte är som andras
Mitt hjärta som är fyllt med
kärlek och hat, fullt av motstridighet

Jag skulle vilja kunna vilja kunna acceptera
Acceptera att mitt hjärta inte är som andras
att det är både friskt och sjukt
Istället gör det så ont.
Det gör så ont att inte vara som alla andra.
Att inte kunna, att inte orka.

Jag skulle vilja våga tro på framtiden.
En framtidstro präglad av hopp och optimism.
I stället är jag så rädd, livrädd.
Jag är så rädd att inte få uppleva någon framtid,
rädd att inte bli gammal, rädd att dö.
Rädd att mitt hjärta inte ska orka

(Skrivet av hjärtebarnet Malin 1995)


Detta här vill jag skriva ner i min blogg idag eftersom den beskriver det som de flesta hjärtebarn nån gång i livet tänker på.
Skulle vilja att alla förstår, att alla kan ta till sej det faktum att hjärtbarn inte är som alla andra.
Många lever med ångest.
Mammor och pappor, bröder och systrar ja alla som lever nära ett hjärtebarn har denna ångest.

Tack Catta för att jag fick vara med i dag!!!
Jag kommer alltid att finnas för dej och ditt hjärtebarn!!!!

I morgon skall jag först jobba i köket mellan klockan 7 och 11.
Efter det åker jag på mitt andra jobb.
Trodde att det var på torsdag och fredag som jag skulle köksa...
Tur att Mervi var förbi och kollade upp så att jag inte glömt...
...vilket jag naturligtvis hade gjort....
Men allt löste sej till slut.

Mamma! Spindlar är mycket värre än renar och möss!

Andra varvet på hallmålningen är snart klar...dvs i morgon...
Janne var snäll och målade ett tag i dag så nu är det inte mkt kvar.
Längtar till att få ta fram klickskrapan och dra bort all färg som hamnat på golvet...
Då blir det dammsugning och skurning och förflyttelse av möbler.
 Min Prinsessa sover över hos Elli i två nätter för Åke är på vift i gen och Syrran behöver ett sällskap om utifall att Mr råtta dyker upp igen...

Hinner inte hälsa på hos er andra förrän i morgon.
Är så trött så jag ser stjärnor....
Nu väntar bingen och "Hyacint"

Hörde att en förfärlig trafikolycka hänt  här i kommunen och jag hoppas av hela mitt hjärta att inte nån av er bloggisar har blivit drabbade.
Kram på er allihopa från norr till söder!!!

Kommentarer
Postat av: Ulle

Vad fint skrivet!
Bilolycka, fy vad hemskt. Mannen som krockade med en lastbil
och dog i torsdags var gift med en kusin till pappa. Hade aldrig träffat honom, men man tänker på de närmsta extra mycket när man hör om bilolyckor.

2007-10-30 @ 23:03:18
Postat av: Bettan

Det var väldigt fint skrivet, jag får nästan tårar i ögonen... Är så väldigt tacksam över att min familj är frisk och över att jag har vänner som du som får mig att uppskatta dem lite extra genom det du skriver.
Enligt tidningen var det visst en rattfyllerist som orsakat olyckan, tänk om man kunde hitta ett säkert sätt att få stopp på alla egoistiska och korkade idioter som sätter sig bakom ratten i fyllan... Det värsta är också att de sällan är de själva som skadar sig och drabbas värst.
Kram och tack för den tänkvärda texten!

2007-10-31 @ 08:35:39
Postat av: Eira

Fina och tänkvärda ord.
Hoppas du får en bra dag idag! *kram*

2007-10-31 @ 08:43:04
Postat av: Catharina

Tack så jätte mycket för att du finns !

2007-10-31 @ 09:02:44
Postat av: ai

Mycket fint och tänkvärda ord, hoppas det går bra för Henne!

2007-10-31 @ 14:33:38
Postat av: Katja

Läste oxå om olyckan, man blir så arg när man läser att den som orskat händelsen varit full!!!!

2007-10-31 @ 16:36:09
Postat av: Annika

Jättefint skrivet.
Vad snygg panelen är!!

2007-10-31 @ 18:03:07
Postat av: elli

Hoja vad jag får gråta när jag läser den dära versen. Jag har ju boken och ibland läser jag i den.
Kram älskade ägghalva!!!

2007-10-31 @ 19:18:23
Postat av: Linda

Så vackert skrivet!

2007-10-31 @ 19:52:56
Postat av: Fia

ja man är onekligen tacksam att barnet är friskt!! Och en själv också (mestadels iaf ;-) )
Men oron för den som ligger i magen hugger ju till rejält när man tillåter sig själv tänka på vad som faktiskt kan hända...
Kram på er

Postat av: Susanna

åh va fint skrivet...

2007-10-31 @ 20:37:02
URL: http://susannal.webblogg.se
Postat av: Emma

Jätte fint skrivet tack för idag och speciellt tack för att jag fått ha ungarna här, är fortfarande full i skratt åt lillebrors kommentarer :-)

2007-10-31 @ 21:36:46
Postat av: mamma

Jag håller på att skriva sagor om spindlar. Jag tycker att ormar är det värsta som finns.

2007-10-31 @ 22:51:17
Postat av: sussi

D var en fylleskalle som orsakade krocken...
Här sitter jag i nattmössan fortfarande, nu måste jag slänga mig raklång!!
natti

2007-10-31 @ 23:07:54
Postat av: Ulla

Fin dikt. Är ni fortfarande rädda?

2007-11-01 @ 11:26:40
Postat av: Anki

Fin dikt.

2007-11-01 @ 18:14:53
URL: http://anki.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)