Kanelbullens dag

Jag har inte ätit bullar i dag!
Däremot åt jag kladdkaka utan grädde på Ikea när jag var där med Lydia och Henny.
Vi har travat omkring där i två timmar.
Flickorna har provat alla soffor, fåtöljer och en säng!
sessorna
Den runda var skön men tarvade fler kuddar för att bli mer bekväm.
Dom har ju bestämt att dom skall flytta ihop när dom blivit stora så dom kollade in olika kök bla...
Flickorna fick julpumlor av olika slag och så köpte dom fredagsgotta som skall mumsas på i morgon då Lydia sover hos Henny.
Henny fick ta med det hem eftersom Lydia annars sitter uppe halva natten och äter upp det.
sessorna
Lydia envisades med att köpa två kanelbullar men fick ge sej tillslut och dela numro två med Henny.
Lydia gillar inte mitten på bullarna så dom fick Henny.
Varken jag eller Henny orkade äta upp kladdkakan...den var rent ut sagt äcklig efter två tuggor!
Nåväl, jag köpte gardinstänger med tillbehör till hallen och knalloranga genmskinliga gardiner.
Köpte åxå ljusslingor med stjärnor som hade sugproppar och drivs med batterier...passar perfekt i mina fyra små hallfönster.
Nu har jag en mockarutskaka utan mjölk och ägg i ugnen.
Kasper har ju mysfredag i morgon och får ta med sej nåt gott dit.
Jag var tvungen att ringa Nina och fråga vad Ebba skulle ha med sej för Kasper ville ha samma sak.
I dag skall jag INTE lägga mej så tidigt eftersom jag annars vaknar före tuppen!
Har jobbat i Happis på kyrkan i dag och tagit bort blomster.
Sen snabbt in på Prillan och handla middagsmat och så bussen hem.
Kasper sa att han gjort nåt verkligt dumt i dag men att han inte orkade berätta så Elli och Voitto fick göra det i stället.
Pojkarna hade lekt med duscharna efter jumpan och blött ner överallt.
Voitto hade sagt åt dom för dom hade noll koll på hur varmt vattnet var.
Nå väl Kasper lovade dyrt och heligt att INTE göra om det för Voitto skjutsade hem oss så vi slapp gå.
Sen berättade Voitto att Kasper sagt till han att han inte får vara elak med honom för då skulle minsann inte hans pappa komma och dra upp hans bil ur diket nån fler gång...
Till saken hör att Janne faktiskt drog upp hans bil ur diket i dag eftersom den rullat ner dit.
Vilken unge jag har!!!!!
J-ligt rolig tycker jag att han är för han fattar inte själv hur rolig han är, det är så oskyldigt!
Mervi säger att Kasper är så riktig!
I dag hade åxå Mervi och Terttu bakat kanelbullar till alla ungar på skolan!
Vilka gudomliga husmoror dom är!!!
Helt fantastiska är dom tycker jag!
Nu ska jag kolla ugnen om kakan är klar.
Ha en skön natt och dröm söta drömmar!
Var det föresten nån av er som såg Dobidoo?
Jag fick skratta hysteriskt! Och du Sussi! Du är faktiskt lik Agneta Sjödin!
Katarina E-T har alldeles rätt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ser alltid Dobbidoo - helt sjukt kul för det mesta!

Postat av: Ulle

Ska sova ljuvligt i min sprillans nya säng inatt!

2007-10-04 @ 21:23:25
Postat av: joannah

Flickorna verkade mysa! Blev kakan god? Ska ni med och bada i morgon?
Algot gav inte sin mamma sovmorgon idag utan 07.00 var det uppstigning så jag känner mig allt lite trött!

2007-10-05 @ 07:34:34
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: Ulla

Den är fin den där runda sängen!

2007-10-05 @ 07:47:45
Postat av: Annika

Wille skämdes över duschhändelsen!! Jag talade även om för Wille att om han inte lyssnar får Voitto såger till på skarpen och ta i örat!! :D
Voitto är alldeles för snäll!!

2007-10-05 @ 07:55:34
Postat av: Katja

Dom är roliga ungarna, dom säger allt precis som dom tycker, det är raka puckar.

2007-10-05 @ 07:58:16
Postat av: Emma

Nu blev jag super fika sugen suck ...

2007-10-05 @ 08:39:56
Postat av: Linda

Hahaha, ungar är för härliga :)

2007-10-05 @ 09:05:59
Postat av: malin

Han är så go våran Kasper :)

2007-10-05 @ 11:03:12
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Bettan

Jag blev också fikasugen!
Hihi, han är rolig din Kasper!

2007-10-05 @ 12:17:42
Postat av: ai

ungar, ungar, TÄNK, att DOM BLIR VUXA, någon gång!

2007-10-05 @ 16:47:27
Postat av: elli

kakan VAR JÄTTESMASKIG!!!!

2007-10-05 @ 18:58:32
Postat av: Emma

Tack så mycket för den goda maten .

2007-10-05 @ 19:16:06
Postat av: sussi

Djizuz vad ni schwamlar - är INTE lik henne! Däremot hon i Sinkadus - vad var d hon hette!? Mona Seilitz! D har jag fått höra av flera killar ;)! Vilken merit va! *hahaha*
Ha en fin helg :)

2007-10-05 @ 21:36:42
Postat av: Erik

Käkade också bulla igår,"hembakta", men inte så goda som från ett konditori.

2007-10-05 @ 22:10:01
Postat av: Emma

Jag har aldrig varit med om värre ... berättar mer i morgon ...

2007-10-05 @ 22:56:15
Postat av: Ditte

Hejsan svejsan!
Vad söta sessorna är när de redan går och ser ut sina möbler som de ska ha när de blir Gamla nog;)Ursött! Kommer snart upp och tittar till er alla, hoppas vi hinner ses.
Kram D

2007-10-05 @ 22:58:26
Postat av: krätte

Vattenlek i duschrum så att omklädningrummet blir lidande hör faktiskt till traditionerna! Ha det bra!

2007-10-07 @ 14:45:56

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)