Hejsan!

?lven
Så här fint är det hemma i Pello just nu!
Tog ett foto på älven...

I dag gjorde jag mej så stort i ordning för en prommis...
...men då behövde chefen lite hjälp så inte blev det nån runda här inte...
Jag är sååå less på min omotiverade bantning så det är nåt hemsk!!!
Men jag har faktiskt tänkt hänga på annikas utmaning med start i morgon eftersom jag druckit saft i morse...
När jag gjorde det sist så höll det två ja nästan tre veckor och då gick jag ner några kilon.
När sötsuget kommer så är det gott med lite hackad frukt och keso!
Nu finns ju den åxå som laktosfri.
Pontus är i valet och i kvalet utifall han skall sälja vespan eller inte.
Sälj!!! Säger jag!
Han tänker köpa en specill vespa som man kan göra lite tricks med...farligt tycker jag...
Sälj inte!!!! Säger jag då!
Jag och Kasper skall in till stan i dag för jag skall toppa håret lite...
...om ni ser mej gå med mössan på så låt mej göra det ett tag...hihihi...åtminstone till det växt ut igen...
Kasper behöver nya skor åxå, det börjar bli lite jobbigt att gå med gummistövlar på.
Lydias present skall åxå inhandlas i dag, hon fyller inte förrän åt veckan men det är bästa att smida medan järnet är varmt...dvs bäst att passa på när hon hälsar på hos en kompis.
Jag skall i dag ha lite provkök här hemmavid!
Jag skall prova att göra Kerstins goda fläskfile`!!!
Kerstin! Du ska få en bild och en rapport på mitt resultat!
Vilket trauma för min lilla hjärna jag hade i går!
Lydia for ju med en musiklärare till stan för dom hade lite spelningar på dagen i Folkets Hus.
Just innan dom kom hem så ringde Malin och kollade att allt är väl hos oss(brukligt agerande i vår familj, om nåt utryckningsfordon passerar nån av oss så ringer vi genast runt och kollar att alla har det bra,)
eftersom det hade skett nån slags olycka norr om dom, hon såg två ambulansr med vilda sirener dra förbi dom i hög fart.
HJÄLP!!!!! Jag blev alldeles kall och skräckslagen alltså för jag visste ju att Lydia och läraren var på väg tillbaks.
Vi(Jag, Joannah och Algot) åkte ner till skolan för att bara kolla runt lite...
Just när min mobil ringde och jag fick höra att olyckan var i Karungi så kommer läraren körandes in på skolgården.
När Lydia kom ut från bilen så började jag så klart att gråta av lättnad...
Detta hel rörde sej om ca tio minuter och jag var fullkomligt skräckslagen, usch!!! Fattar ni?
Nix, mina vänner i söder och i norr!
Nu måste jag åtminstone röja upp lite i köket innan jag hämtar min lilla älskling.
Ha en bra dag! Och ni som är med i solens vänner! Misströsta ej! Den kommer tillbaka!

Kommentarer
Postat av: aegnes

ses i kväll!

2007-05-24 @ 12:03:44
Postat av: Annika

Tänker du tjuvstarta....jag börjar den 28:e! :D

2007-05-24 @ 12:41:57
Postat av: malin

jag är också omotiverad! Och skulle behöva tappa en sisådär 18 kilo tror jag... Ska nog följa Annika men börja redan NU! Så inget fika när vi kommer på besök ;)

Postat av: Ulle

Här lyser motivationen med sin frånvaro.

2007-05-24 @ 16:44:14
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: anna

:)

2007-05-24 @ 17:24:15
Postat av: Mamma

Det var en fin bild från Pello. Jag bantar då inte ,äter som en häst fast inte havre.

2007-05-24 @ 17:30:58
Postat av: Erik

Vad fin bild det är.

2007-05-24 @ 18:32:12
Postat av: Ulla

jag blir också orolig när ambulanserna tjuter.

2007-05-24 @ 19:16:42
Postat av: Solens vänner :)

Du får hänga med mig som har startat 2 maj!

2007-05-24 @ 19:50:02
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Majsan

Här skulle det oxå behövas lite diet......får man haka på???

2007-05-24 @ 20:48:45
Postat av: Linda

Kim har hittat sin bilstereo, den låg på en hylla inne på Rusta!! Konstigt va?!
kram

2007-05-24 @ 21:47:08
Postat av: irene

NÄ, FATTAR INTE, vad kunde Du göra, OM DET HADE HÄNT, ingenting, ALLT ÄR BESTÄMT i förväg, OM DET HÄMDER NÅGOT, det tror jag.....
Men ha det så bra i solen, och VAR INTE OROLIGT i O NÖDAN!

2007-05-25 @ 09:15:13
Postat av: Lotta

var det en allvarlig olycka? gud vad skönt det måste ha känts å se lydia.. :) kram

2007-05-25 @ 09:24:01
Postat av: malin

tack för igår :)Kaspers kläder är i tvätten nu - vi tar med dom nästa gång vi kommer!

2007-05-25 @ 13:00:16
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Bettan

Jag brukar också reagera litegrann som du när jag ser något utryckningsfordon på väg åt samma håll som mina anhöriga befinner sig. Magen knyter sig direkt och det släpper inte förrän jag vet att de är ok. Kram

2007-05-25 @ 13:11:15
Postat av: Anna-Lena

Men idag är det riktigt toppen väder:)
Trevlig helg:)

2007-05-25 @ 14:13:27
Postat av: elli

Du blev jättefin i håret älskade syster. Ja vi har ju vår telefonkedja när utryckningsfordonen susar norrut. Jag hakar inte på nåt bantningstjosan. Fansen det ä ju sommar och då ska man grilla och fika och mysa tycker jag!!! Jag börjar görna med till hösten!

2007-05-25 @ 20:40:13
Postat av: Ditte

Hej Kajsa!
Visst får man bli orolig, men Jesus du skrämde nästan livet ut mig innan jag läst mig fram till att allt var lugnt med Lydiasessan. Jag kände din stress ända hit;) Men jag håller med om att det är otrevligt när ambulansen rycker ut åt ett håll där man har nära och kära.Ett tips- Banta när du känner dig motiverad eller tvungen :) men när du gör det så ge dig ett delmål och fuska inte innan du är där. Sa bror duktig:)men det funkade för mig. Det blir inte så mastigt då. Hälsa alla. (Det här var mer ett mail än en kommentar.)
Kram D

2007-05-25 @ 22:09:45
Postat av: sussi

Ja sånt är alltid otäckt... Inte för att man önskar eländet till ngn annan heller, men man hoppas ju in i d längsta att d inte händer ens egna ngt...
Krams

2007-05-25 @ 22:12:07

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)