Godmorgon!

I går hade vi strålande sol men i dag hotar regnet oss!
Jag bakade bullar i går!
Lilla Anton har varit så sugen på mommos bullar så det var bara att göra det!
Men ni skulle ha sett hur han satt och mumsade...
Jag väntar på att klockan skall bli 9 så jag får åka till lokala shopen och handla lite.
Den 8 juni tar Jesper studenten och vi håller på att fila på menyn.
Är det nån som har ngn god idè?
Jag skulle åxå vilja ha ett tips på en sömmerska som kan både köpa dragkedjor och sy in dom i två av mina tröjor...givetvis mot betalning!
Typiskt att just mina favvosar haft så klen dragkedjor....grrrrrr!
I dag skall jag åxå åka in till stan för att göra ett kort åt Jesper...
...ni vet ett sånt där litet plakat som man viftar med!
Huvudpersonen är måttligt intresserad av det.
Vi var till Pello i går en sväng för att hämta ena släpet, där blev vi minsann bjudna på fika åxå!
Var även ner till stranden för att se hur högt älven stigit.
Skulle ta ett kort på mamma vid älven men hon höll ju på att drutta i...
Nu knorrar min mage, tror att den börjar bli lite hungrig nu.
Lydia har åkt med musikläraren till stan för att spela med på två spelningar som musikskolan har på Folkets Hus.
Hon spelar trumpet.
Malin! Olivers tutte finns i min bil, om jag kommer ihåg så lämnar jag den till dej när jag åker till stan.
I går höll Sara på att bli fotomodell...
...men hon fegade ur...
Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Anki

Färdig!!!! Bloggen är publicerad =)
Jag vet en sömmerska som kan fixa det: Monica, hon har dragkedjor hemma. Fråga henne.
Vi tänkte ha buffé. Köttbullar, rostbiff, sallad, lax ja ungefär som julbord :-D

Postat av: sussi

Mamma brukar göra en svingod marinerad fläskfilé som man äter kall - m potatissallad!
Men då är hon ju inte vegan...
Tyvärr - inga grönsakstips, men skall hålla utkik ;)
Ha d gottast i regnet :)

2007-05-23 @ 08:29:25
Postat av: Lotta

jag protesterar mot jeppes student! tycker faktiskt dom kan ha den en vecka senare istället! ;)

2007-05-23 @ 08:37:39
Postat av: Anki

Jag behöver nog ingen bikini där, ska dit o jobba =)
Finns ingen fritid eftersom det bara är 2 dar.

2007-05-23 @ 08:38:29
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Fia

om du vill kan jag ju höra med maken om han har tips på vegan? vegetarisk? festmat för studenten?

2007-05-23 @ 10:05:18
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: sussi

Jag skall be hon skriva ner den i hennes egen blogg!

2007-05-23 @ 10:32:38
Postat av: Bettan

Jag vet en duktig sömmerska, min systers svärmor. Hon heter Karin Kallioniemi och bor i Kärrbäck, hon har tillochmed en lite syateljé som byborna kan lämna in sina saker till om det behöver få något sytt. Hon sydde upp mina senaste panellängder. Har inte numret i huvudet men hon står nog i katalogen.

2007-05-23 @ 10:37:46
Postat av: Annika

Åhhh vad hungrig jag blir när ni pratar mat! :D

2007-05-23 @ 11:00:27
Postat av: sussi

mamma har ringt dig idag, skulle återkomma...

2007-05-23 @ 11:07:39
Postat av: Mamma

Närjag ska ha isytt dragkedjor, får pappa sy i dom. Pappa vill att jag ska be om ursäkt från honom ,jag frågade vad då för han sa att han hade pratat nästan fräckt när ni var här.

2007-05-23 @ 14:24:06
Postat av: eira

Ha en bra dag Kajsa!!!

2007-05-23 @ 14:29:14
Postat av: Saara-Maria

Trevlig dag :-)

2007-05-23 @ 16:16:12
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: anna

:)

2007-05-23 @ 16:29:28
Postat av: Ulle

Förstår att Anton längtar efter nybakta bullar :)

2007-05-23 @ 16:46:11
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: Linda

Bakade oxå bullar:)

2007-05-23 @ 17:51:34
Postat av: catharina

Ta med lite av baket och kom förbi

2007-05-23 @ 18:12:21
Postat av: Monica

Hjälper gärna till med dragkedjorna om du behöver det fortfarande. Har dem i de flesta längder och färger. Hör av dig bara. Oj, vilken tur att man inte har någon som skall ta studenten eller så. Nu kan man välja och bara hjälpa till ibland. Återhämtar mig från Rigaresan just nu = slö, slapp och likgiltig! Ha det!

2007-05-23 @ 22:46:33
Postat av: Ulla

Vilken bullmamma du är! När vi firade studenten förra året så hade vi
buffe. Jag förberedde allt som gick och sen samma dag fick jag hjälp av syster och mor. Vi gjorde pajer av olika slag, det gick fort att massproducera och man kan ju bara variera fyllningen men ha samma pajskal och samma äggstanning på alla. Sen gjorde jag mitt livs första smörgåstårta, det var lite kul, och så var det väl lite annat smått och gott. Jag tyckte det var jättekul att bjuda alla grannar och att det också kom så pass många släktingar och vänner. Vi satt ute, så det var enkelt.

2007-05-23 @ 22:49:39
Postat av: Nina

Jag tror vi överlåter den 3:e om de två bara ställer upp som jag talade om : mamma och C.
Här borde bakasa bullar...brukar ha det i frysen....men nu är där tomt och innehållslöst , till fördel för mig så om inte annat !!

2007-05-24 @ 06:44:30
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Catharina

Du , var kan man köpa hjärtebarn jackor... det skulle komma en länk på hemsidan, men jag hittar ingen, kan du få reda på hur jag besteller en sådan.

2007-05-24 @ 08:22:10
Postat av: Anki

Var är dagens uppdatering?

2007-05-24 @ 09:04:05
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: irene

Hoppas Du FIXAR med STUDENT FESTEN å BLIXTLÅSET!

2007-05-24 @ 09:49:22

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)