En ny dag

I går fick jag städat här hemma men inte skurat så det gör jag i dag.
Få se hur Kasper mår bara.
Håller på med tårtbottnarna till i morron.
Jag fyller dom i kväll så att Prinsessan får en bit i morgon bitti innan hon går till skolan.
Tänkte inte ha nåt annat än tårta eftersom hon har sitt kalas på badhuset på söndag.
Måste in till stan i dag och köpa bonvax, golvet ser för bedrövligt ut....
I morrn har Kasper tid på bm i Kalix klockan ett men Emma och Joannah är här när Prinsessan kommer hem.
Känner att medecinerna som Kasper fått inte hjälper...
Kanske dom kan göra ett nytt test så vi får se vad han inte tål...det kan ju ha kommit nåt nytt på den fronten.
Det är så jobbigt att gissa sej fram och inte ens det hjälper.
Jag har fått ett bra recept av Elli på äggfri sockerkaka och den blir bra som tårtbotten.
Simba mår bra, hon är så svår att låta bli...
Om vi får födelsedagskalasgäster i dag så blir det kladdkaka i min nya hjärtform.
Kasper gav mej uttrycklig order om att bli väckt fem minuter innan Svampbob börjar om han inte vaknat före.
Tänk att min fina prinsessa fyller elva år i morgon!!!!
Har tänkt att göra en del utejobb i dag.
Måste dra bort ogräs från min fina rabatt, det gjorde jag inte i fjol...
Jag gjorde inget då...iddes inte och orkade inte...men nu känns det bra igen.
Jag har väl vant mej att vara mellan två jobb nu...
Jag har jobbat på skolan i 18 år och sen...ingenting...
P ga min tennisarmbåge blev jag uppsagd...och den fick jag från jobbet...
Hm...hade jag haft högre rang inom kommunen än ett köksbiträdes så hade jag nog vart landshövding...:=)
Men som Tony Rickardsson säger: "Jag är inte bitter"...Hahahaha...
Nix, här vid datorn blir inga sockerkakor gjorda...
Ha en fin dag ute i solen ni som kan...Ni andra får jobba på och kanske kika ut på solen genom fönstret!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Här ska städas idag, har tagit bort sängkläder och det direkt jag slog upp ögonen- så jag blir tvungen att göra ett ryck..:D
Ha en bra dag!

2007-05-30 @ 07:45:32
Postat av: sussi

Lycka till m alla förberedelser!!

2007-05-30 @ 08:01:19
Postat av: Ulla

Visst är det mycket tankar som väcks när ens barn fyller år! Och tänk vad tiden går !

2007-05-30 @ 08:54:59
Postat av: Bettan

Ja, tänk att hon redan är 11 år, det är inte utan att man blir lite orolig för hur gammal man egentligen är... Tänk hur gamla man tyckte att folk i min ålder var när man vara 16 själv.. Huga!
Lycka till med bakandet och kalasandet! Kram

2007-05-30 @ 10:05:21
Postat av: Nina

Jag har en såpdan vacker utsikt från kontorsfönstert, nästan värre änm sussis bild från deras tripp norrut under helgen, en trave gammal bildäck *suck* och ett trasigt verkstadstak.

Postat av: Maria

Min prinsessa fyller 11 år idag!

2007-05-30 @ 13:27:30
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: anna

tänka sig va tiden går fort -jag tycker det var nyss jag grattade Lydia på 10 årsdagen & vi kom fram till att hon är född på "min & Ds dag". imorgon fyller Lydia & "vi" redan 11 år.

2007-05-30 @ 16:09:42
Postat av: Saara-Maria

Hej Hopp! =)

2007-05-30 @ 16:19:02
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: eira

Åh grattis till Lydia, en dag i förskott!!!
*vinkar*

2007-05-30 @ 20:17:04
Postat av: Emma

tack för idag kramelikram

2007-05-30 @ 20:23:59
Postat av: Annika

"Lilla" gumman...tänk...11 år!!
Vi kikar nog förbi imorrn för att fira Lydia! MEN!!! Jag ska göra mitt yttersta för att försöka låta bli dina godsaker!! :D

2007-05-30 @ 20:40:30
Postat av: Ulle

Hoppas att förberedelserna gick bra. Lycka till! med kalaset imorgon och på söndag.

2007-05-30 @ 22:58:10
URL: http://ulljo.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)