Söndag

Knoppen
Efter ett treårigt långt flaggstångutanknoppliv så har vi nu fått en riktigt fin guldglänsande knopp på våran stång!
Nicke fick den stora äran att sätta dit den...
Peter,Janne,Jesper och Pontus hjälpte åxå till att fälla den samta att få den på plats igen...alltså stången!
Det kändes så väldans fint att änteligen ha den i ordentligt skick!
Men varför har det tagit tre år???

Myckna förberedelser har vi haft inför studenten.
På torsdag kom mamma och famme hit.
Tur var ju det att mamma är så bra på att baka...hon gjorde den supergoda tårtan sent på torsdagkväll.
TACK!!!! Mamma!!!!
Studenten
Studenten själv ville INTE vara med på bild...Så detta är den bild jag visar från hela tillställningen...
Tog en bild på Jesper och Johan(Ankkis son)...MEN just som jag tröck till så flanera en k*****g förbi...
Kanske skulle jag sätta in den bilden för en identifikation...hahaha!

Det var inte varmt i fredags utan det var HETT!!!!
Snabbt avverkade vi Tornedalsskolans borggård och for hemmåt.

Vi fixade mat och jag bakade frallor.
Sen började släkt och vänner komma.
Till Nickes stora förtrytelse kom Åkes lumparkompis Perre åxå hit...
Nicke hade åxå velat ha nån av sina lumparkompisar här...men det är en annan historia!
Det var jätte kul i allafall att träffa Perre iallafall!!!
Lillesyrran kom ju åxå hit ända från Gbg!!!
Och det känns åxå roligt!!!!
Släkt och vänner!!! Tack för att ni kom!!!
Senare på natta åkte jag ut för att kolla upp vars Pontus hade tatt vägen...
Han kom hem efter ett och var arg som ett bi när jag talte om för honom att utelivet är stängt för i natt...
Men han accpterade det i allafall och då kunde jag gå och lägga mej!
jag är ju nämligen en något prillig mamma som inte kan sova innan alla är hemmavid...

I går då, jo först jobbade jag och sen for vi till Happis med mamma och famme och Cessi och Prinsessan.
Jag köpte 9kronors vaser och blioomor från Ikea för 54 riksdaler så nu ska jag feng shuia i ett fönster.
På kvällen skjutsade jag och Cessi hem famme och där fick Cessi gå husesyn, hon har aldrig vart där förut nämligen.

I dag då? Jo, jag har planterat två små urnor till famme och satt ner en pionrot i rabatten.
Här på någe tag skall vi till stan igen...måste köpa en luftmadrass till Prinsessan för dom skall ut med skolan och campa.
Nu säger jag hejkon bejkon för jag fick just ett finare besök!
Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Ulle

Grattis till den nya flaggstångsknoppen.
Låter som ni hade ett riktigt lyckat studentfirande.

Postat av: elli

VEM kom??????? Finare besök och det var inte jag, cessi eller mamma. Vem var det då???

2007-06-10 @ 12:01:43
Postat av: malin

Tqack för isöndags! Det var både trevligt och gott :)

2007-06-10 @ 12:14:48
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Bettan

Grattis till Jesper och grattis till flaggstångsknoppen!

2007-06-10 @ 13:07:04
Postat av: anna

:)

2007-06-10 @ 15:25:23
Postat av: Anki

Den bilden måste du ju lägga in på bloggen=)
Så vi får se vem k......en är.
Grattis både till sonen o knoppen.

2007-06-10 @ 16:18:25
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Maria

Var det en k*****g eller en k*****g j***l...?? Grattis till knoppen!

2007-06-10 @ 16:56:48
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Nina

Eira och jag var ute och "fingled" i förmiddags och vi TÄNKTE nästan komma och våldgästa dig....vi hade ett litet ärende, men, men en annan gång kanske vi kikar in:)

2007-06-10 @ 17:50:26
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Ulla

Sommarhälsningar från Ångermanland. Visst är det varmt!!

2007-06-10 @ 18:03:41
Postat av: Emma

Tack för all god mat och det har varit en välldigt rolig helg

2007-06-10 @ 20:44:44
Postat av: Anna-Lena

Ni verkar ha haft en toppenhelg:)

2007-06-10 @ 20:52:54
Postat av: Anna-Lena

Ni verkar ha haft en toppenhelg:)

2007-06-10 @ 20:53:02
Postat av: Fia

lät som en bra student! =) Har också träffat släkt i helgen!

2007-06-10 @ 21:52:01
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: sussi

Hur smakade maten??
Joannah - lösen tack ;)
*tigger snällt*

2007-06-10 @ 22:43:48

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)