Hejsan!

I dag är det verkligen mulet ute.
Tänkte ta itu med diverse skåp i köket...
...ett skåp där det tydligen bara kastas in ett och annat.
Det är tänkt att lilla Anton skall få det som sitt lekskåp.
Ja Algot åxå givetvis!
Diskmaskinsluckan är lite pajko så jag har tänkt ta mej en liten tripp in till Happis och köpa ett diskställ...
...dom är mer pålitliga!
I dag kommer lillsyrran hit för mellanla´ndning, i morgon åker hon vidae till Gbg.
Lydia ska ju på scouternas Splash läger på onsdag.
Ledarna kom i går kväll och skulle sova på skolan.
Efter 11 ringde en av tjejerna att larmet går...
Jag ringde fort till kommunen och sen vidare till larmcentralen för att tala om för dom att nån Securitas inte behövdes.
Sen ringde jag till Mervi som trodde att Stefan hade koden.
Medans jag ringde Stefan så ringde Leif upp, han hade fått koden så larmet kunde stängas av.
Men vilket ljud det var!
Det bara skar i öronen en lång tid efteråt!
Fy vilken trist månad det kommer att bli i min börs nu!
Jag har glömt att skicka in A-kasse papprena och T3:an till Kommunen...
En liten tröst är dock att nästa månad ser lite ljusare ut!
Nu ska jag ta mej en nybryggd kopp Java och läsa klart boken innan jag startar min sanering av hemmets skåp!
Ha det gött mina vänner!!

Kommentarer
Postat av: aegnes

jag var åxå föärsenad med akassan, men d gör en utbetalning denna vecka tillmig. hör av dig till dom så kanske du kan få en extra utbetalning. kommunen brukar väl inte heller vara helt omöjliga.

2007-06-26 @ 09:36:08
Postat av: Maria

Mulet här också - ha en bra dag i alla fall :)

Postat av: Ulla

Mulet och duggregn mest hela dan i Ångermanland.

2007-06-26 @ 15:35:37
Postat av: Ulle

Ja, dom larmen är inte roliga. Varit med om att dom på tekniska glömde larma av när jag skulle sova över med en klass. FY! vad det lät. Ungarna var lätt skärrade och jag var inte sen att hosa upp spänningen, som pricken över i:et kom polisen...
Hoppas det ordnar sig med pengarna.

2007-06-26 @ 17:19:48
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: Erik

java är gott, har just druckit Zoega.

2007-06-26 @ 20:08:18
Postat av: Anki

Ha en bra dag!
Hoppas det löser sig med pengar

2007-06-27 @ 08:55:33
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Bettan

Ja att vara fattig är aldrig kul, särskilt inte när det är sommar och man vill göra så mycket.
Vad härligt det lät att dricka kaffe och läsa bok - sånt hinner jag nästan aldrig. Kram på dig!

2007-06-27 @ 09:19:56
Postat av: Catharina

Oj kaffe måste jag koka !! såg oss i tidningen...

2007-06-27 @ 09:48:52
Postat av: elli

Din lilla stackare!!!!!!

2007-06-27 @ 13:49:53
Postat av: Ulle

Nu är solen här igen :o)

2007-06-27 @ 15:48:55
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: Vivi

Jepp, vad som helst vettu!! ;) Ha de gott i sommarvärmen som nu kommit igen!

2007-06-27 @ 19:12:00
URL: http://vivis.blogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)