Fredag

Idag har jag stekt 7 fläskfileer som jag sedan kommer att marinera.
Vi ska tugga i oss det på ♥Jespers student.
Sen blir det Outinens goda potatisgratäng till och sallad givetvis.
Lite pajer och sånt blir det till kvällskvisten och så skall ♥Joannah göra herrgårdstårta.
I den vill jag ha rivet äpple och grädde...mums!
En av ♥Jespers fröknar när han gick i Karungi gjorde så på en skolavslutning och måste säga att den tårtan var svingod!!!!
Känns tomt nu när ♥flickorna fart i väg med sina familjer till Dalarna...snyft....
Fy vad jag saknar dom alltså!!!!!
Dom kommer hem så sent på söndagkväll så jag får se dom först på måndag....
Suck!!!!
Hoppas så innerligt att deras resa blir lyckad och rolig.
Men det blir det säkert åxå för jag har då aldrig haft tråkigt när jag har vart hos ♥I och ♥F.
Ska jobba på dagis i dag mellan halv ett och tre.
Sen bär det i väg till stan för att inhandla ♥Jespers present.
Han fyller 19 år i morgon!
I kväll är jag diskovakt på skolan så när jag kommer hem därifrån ska jag baka bullar.
♥Jesper vill ha bullar i morgon.
Jag gör nog en tårta åxå eller köper en...Välkommen på kalas ni som vill!
Har även fått ett vikariat vecka 29 till 32 på dagis och det tackar jag för!!!
Sen har jag även på gång ett mindre jobb men dock mycket betydelsefullt!!!
10 timmar i veckan är det.
Nu har jag fileerna i ugnen på efterstekning i tjugo minuter, sen ska dom få kallna innan jag skivar den och häller på marinaden.
♥Pontus tog moppen till skolan i dag och jag är som en hispig nervös kråkmamma....
Jag andas inte ut förrän han är hemma vid.
♥Lydias kalas i går var bra.
Vi gav henne en singstarskiva mend svenska hits och en My scene docka och en film(Göta kanal2).
Ni må tro hur det sjöngs här hemmavid i går...
Hon hade två av sin bästisar här i går och en av dom sovde över.
Vilken frukost dom fick i morse...tårta!
Nej nu måste väl jag försöka hitta ngt att stoppa i min mun för att tysta ner min hungriga mage...
Ringde just till ♥Emma och kollade läget, dom var i Luleå....
Jag är så van att ha dom runt omkring mej så detta kommer att bli en jobbig helg...
Tur att jag har ♥Malin!!!!
Jag minns när flickorna var små och for med bussen till sin ♥farbror B....
...så jag grät efter dom...Då tog jag och ♥Janne ♥Malin med oss och gjorde nånting.
Nu på söndag har ♥Lydia sitt kalas på badhuset och då är ♥Malin och ♥pojkarna med mej.
Jag tar även Annika och Wille med mej.
Vi får väl sitta och pimpla kaffe där.
Måste komma ihåg att köpa lite frukt till Annika när hon inte fikar.
Hon är så himla duktig! Själv tog utmaningen slut för min del redan i tisdags när jag helt ovetande om vad jag gjorde smaskade i mej Mariekex....
Vet inte riktigt vad jag skall ha på mej för nåt på ♥Jespers student...
Måste börja leta i garderoben i god tid!!!!
Vill inte genera ♥sonen med min "tattarklädsel"...
I går köpte jag i Kalix en liten studentgroda som spelar studentsången när man petar den på magen.
Just när jag kom in i huset så blev den lilla grodan klämd mellan fläskfileerna i kassen och började spela...
Jag drog upp groduslingen från kassen och tröck in den i min garderob så att inte ♥Jesper skulle  höra den...
Nu ska jag gå bärsärkagång i frysen!
Ha det gött mina vänner från norr till söder!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Oj, ni har ju massor på gång hos er:), student, kalas osv.
Trevlig helg!

2007-06-01 @ 11:21:54
Postat av: Saara-Maria

Vad gullig du är! *ler* Trevlig helg! :-)

Postat av: Linda

Vad mumsigt all mat lät, nu blev jag hungrig igen!
Ha en underbar helg:)
kram

2007-06-01 @ 13:26:02
Postat av: Bettan

Jag blev också hungrig! Vad trevligt med en massa kalas! Själv ska vi på 30-års fika (ja, personen i fråga är så jäkla tråkig så det blir ingen fest) på onsdag. Ha en skön helg! Kram

2007-06-01 @ 15:20:17
Postat av: anna

snacka om full rulle!

2007-06-01 @ 15:58:40
Postat av: Annika

Det är inte försent att börja på nytt med att undvika gotta!! Jag gjorde världens tabbe igår...först på kvällen kom jag på vad jag gjort. Jag drack en fanta till lunchen!!
Vi ses på discot!

2007-06-01 @ 17:39:54
Postat av: Nina

Vad smaskigt det lät !!!
Kommer du ihåg söndag kväll?? mamma är kyrkvärd redan på dan och C med.....så det blir nog nog ingen som tar vår uppgift :(

2007-06-01 @ 18:17:45
Postat av: Cessi

Jäkla groda , avslöjar ju ALLT!

2007-06-01 @ 21:16:07
Postat av: eira

Ha en skön helg!! Med kalas o allt!

2007-06-02 @ 08:56:16
Postat av: Lotta

Fläskfileér på vegetarianens student? ;-) haha

2007-06-02 @ 09:21:11

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)