Tjolahopp!

Har ni speciella namn på era ungar?
Peppe kallade jag för "Gossen" när han var liten.
Joannah kallades för "Jussipekka."
Emma kallades för "Snoppan".
Pontus för "Hjärtegullet."
Lydia och Kasper för "Rosenknoppen".
Plus att allaihopa fått heta "Plommonstjärten", "Pussgurkan" mm
Det heter ju att kärt barn har många namn...
Helgen har varit mkt intensiv på alla sätt.
Fredagen den trettonde började inte roligt!
Ellis svärson fick åka ambulans akut till Kalix där han har legat på intensiven och ligger där än.
Allt annat blir så fjuttigt när det händer sådana saker.
Man blir så rädd!
Jag tänker inte orda om denna sak mera utan ni får prata med Malin, ni som undrar.

På lördag for jag,Janne,Pontus,Lydia,Kasper,Henny och R-M till Vassholmen i Kalix för att se en riktig buskis.
"Kaffekask och sockervadd" hette den och den var skitrolig.
Vi hade med oss fikakorg som vi tänkte fika i stället för att köpa.
Nåväl, vi var ju först in så vi bänkade oss längst fram hela högen.
Teoe ni att ungarna kunde vänta på pausen?
Nix pix...och inte vi heller...vi mumsade och smaskade och skrattade så det stod härliga till.
Det var tyvärr sista föreställningen...hade faktiskt kunnat se den en gång till, så kulifejan var den.
Innan vi begav oss hemmåt så stannade vi till på Ok och köpte oss en slash.

I går då? Jo då kom familjen Carlberg på besök!
Som vanligt hade vi skitkul!
Jag skulle så stort bjuda på middag.... jaja, vi åt åxå det men...
...Roger grillade köttet och Erika gjorde gratängen...
Få se vad vi åker på att göra när vi far till dom...

I dag då? Jo jag har jobbat.
Har öppningarna  nu i tre veckor och det är bra för då hinner jag med mitt andra jobb åxå.
Men vilket homla åskväder vi haft i dag...
...hann precis hem innan det brakade loss igen.
Jag och Kasper åkte in till stan och kompletterade mjölken för 500kronor...
Hihihihi...vi tänkte kanske baka bullar i morgon om vi orkar.
Känner mej nästan färdig för sängen nu...
I morgon måste jag ta en liten tuppis på dan så jag orkar se Morden i Midsommer.
Nån av er som ser den?
Nu ska jag kasta mej över den lilla bit av pistagechoklad som finns kvar.
Kanske jag får lite energi till att...ja vaddå?
Tvätten äro vikt!
Så i med chokladen i munnen och bums i fåtöljen med en osprättad bok!
Thats life!
Grattis på födelsedagen Stefan!!!! Och en riktigt stor kram  och hopp om att hemkomsten inte är allt för avlägsen.
Annika! Tack för i går!!!!!!!
Elli&Malin! Tack för hela helgen!
Malin! Mat och sömn!!!!! Viktigt!!!!!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni hette ju Pigge och Gnidde.Det var förlossningsläkaren som gav er de namnen. Annars var det Kabet. Idag har jag bakat världens godaste bullar. Ett nytt recept med cocos och krossad Dajm.

2007-07-16 @ 20:12:18
Postat av: Linda

Tråkig början på vad som annars verkat vara en härlig helg!
Jag har massa knasiga namn på ungarna, Siri heter bla Snäckan, snuttan, skatan mm, My heter pysan, när hon var liten hette hon bubba! Robin har nog inte så många namn, mest bobban o pussgurka!
kram

2007-07-16 @ 20:33:57
Postat av: Anki

Anna hette ju "Glasveranda" som ni ju redan vet =)
Och Johan hette Lilla Fidolf, ja Fidolf inte Fridolf.

Postat av: Ulle

Hahaha! det blir dyra och exklusiva bullar.
Åker till Malmö idag :)

2007-07-17 @ 09:53:08
Postat av: Ulla

Pontus har nog haft mest namn i vår familj. Han kallades Donti,Ponte och Pontan när han var lill-liten, och senare PaulAnka, Duck, Ducken och numera säger alla Polle.
Simon har kallats Simpan här hemma, men i skolan har alla alltid sagt Noppe, även lärarna i högstadiet. Kalle är nog den som mest kallas vid sitt namn. Iblad säger vi Karl för skojs skull.

2007-07-17 @ 10:22:28
Postat av: Nina

Ingen tvätt att vika ???
va kom till oss så finns det tvätt att vika.
ha de bra!!

2007-07-17 @ 11:32:12
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Vi har inte haft åska än, iallfall inte när vi varit här hemma..

2007-07-17 @ 11:46:11
Postat av: aegnes

jag är åxå en morden i midsomermänniska. å jag tänkte fara inhandla lite gotta till de börjar.

2007-07-17 @ 16:50:07
Postat av: Majsan

Morden i Midsommer tittar jag oxå på och på onsdag tittas det på Agatha Christis deckare!
Om det inte kommer främmande, för det har det gjort de två senaste gångerna, så denna gång sa ja till Kalle att nu låser vi dörren och öppnar den inte förrän den är slut(filmen)Kramisar!

2007-07-17 @ 19:21:26
Postat av: Erik

Brukar nog se på "Morden i Midsumer", men minst lika gärna på "Elake kocken".

2007-07-17 @ 20:10:49
Postat av: Lotta

Öppningarna VARJE DAG i 3 veckor?? shiit, jag som tycker dte e jobbigt att vara på jobbet till halv8.. :)

2007-07-18 @ 11:19:55
Postat av: elli

Marknad i dag eller??? Jag och sara hakar på i så fall!!!

2007-07-18 @ 11:33:51
Postat av: sussi

Härligt att bli bjuden på mat i sitt eget hem :D!!
Vilket skitväder vi har! *morr*
Andra namn... njaäe, mina har jag kallat vid deras namn :)

2007-07-18 @ 12:21:04
Postat av: Katja

Niko blir ju kallad Pekka hemma(Kostis påhitt när jag väntade honom) Ida blir kallad iituska.

2007-07-18 @ 15:12:14
Postat av: Maria

Hur många bullar blev det?? :)

2007-07-18 @ 16:14:54
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Annika

Tack själv!!!!

2007-07-18 @ 17:49:57
Postat av: Bettan

Förutom de vanliga gullunge, skruttunge, busungar osv så kallas ju Mathias mest för Tias och Michaela har faktiskt inget särskilt smeknamn... Hon får dock ofta heta prinsessan.

2007-07-18 @ 20:37:51
Postat av: Catharina

Wille heter: Babianen, skräpet, kråkan, ja och sedan kommer ju pussgurka hjärrtegull med mera in i bilden, men de tre första lystrar han fortfarande till.

2007-07-23 @ 10:47:56

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)