Ledig dag

I dag är jag ledig!
Tänkte börja dagen med ett hett bad och en bra bok!
Kläderna är vikta och det ser hyfsat ut inomhus.
Vi gör nog fint på altanen idag.
Min nya väska är klar.
Ni kan se den på Malins nya blogg!
Om vädret tillåter blir det sandbankarna.
Tara skall åxå få sin dagliga prommenad.
Kasper skall väckas i lagom tid för "Svampbob" som börjar halv nio.
Han fick en teräng twister i går av Janne och är så lycklig över den.
Jag var med Lydia och Henny och Pontus och handlade i går.
Sprang in på Pressbyrån för att köpa den mörka chokladen med pistage!
Prova den ni som gillar mörk choklad, den är svingod!
Stor pojkarna är med Emma i stan och rensar ogräs på gravarna idag.
I morgon blir det Ötå markanden, om det inte vräker ner vatten dvs...
Sen på eftermiddagen åker vi till Vassholmen och ser på teater.
Tänkte ta med en egen fikakorg.
Lättare att ta med än att förvänta sej att Kasper skall finna sej nåt ätbart där...
När man har barn som är allergiska så gäller det att vara steget före...
Är det nån av er bloggare som sett teatern där ute?
Jag pratade med en vän i går om vad man är bra på.
Min mamma är jättebra på att laga mat och baka.
Elli är bra på det åxå plus att hon har en förmåga att göra allt mysigt och fint.
Cessi är konstnärlig och mkt allmänbildad.
Erik är fantastiskt på data.
Men jag då?
Räknas vika tvätt och städning som inte synns?
Min vän sa att barn är min grej!
Visst är det lite konstigt att när man försöker hitta nåt som man själv är bra på så kommer man inte på nåt!!!
Hur gör ni när ni skall tillföra en länk på bloggen?
Alltså om ni i texten vill att läsaren skall klicka på adressen och hamna där?
Har beställt en ny mobiltelefon i förrgår!
En Sony Eriksson.
Exakt en sån som jag köpte av Pontus men som helt oförhappandes blev dränkt i båten...
Den kostade mellan 1400 och 1500kr.
Finns på Katsching.
I går åt vi middag klockan 8...
En god fisksoppa blev det, fast på ett snabbt och enkelt vis, inte som orginalet för då hade vi fått vänta må middagen en timme till...och vi var alla svinhungriga.
ser på klockan att det torde vara dax för väckning av två ungar nu!
Det har blivit lite si och så med läggandet på kvällarna och jag försöker i den mån jag kan med lite tidigare uppstigningar och läggningar...
Ha det gött mina vänner!!!
Hoppas att solen och värmen kommer till veckan när Elli börjar sin semester!


Kommentarer
Postat av: Catharina

Vad du är bra på, du är jätte bra på att vara mamma och på att vara ett stöd när man behöver. Du är en jätte bra vän.

2007-07-13 @ 09:37:39
Postat av: Nina

Bra på barn, vara mamma, känslosam och det är en mycket bra egenskap om än jobbigt. herregud Kajsa, du är väl bra på det mesta!!!!

Postat av: Lotta

Det är som att fara nånstans med en vegan, då finns det heller aldirg nåt man kan äta å man måste ta med eget, fast skillnaden e ju att jag har valt att inte äta, är juh värre när man är allergisk.. Du är den människa som jag känner som har störst empatisk förmåga! Och det är verkligen något att vara stolt över, du bryr dej om alla! :) och så är du jätteduktig på att göra utomhusmiljön mysig också! :)

2007-07-13 @ 11:56:01
Postat av: Ulla

Trots att jag inte känt dig på länge mer än via bloggen så har jag bilden av dig som en mycket kompetent person, både i dig själv och gentemot andra. Så du ska nog inte vara orolig för vad du själv har för förmågor.
Appropå dom omtalade sandbankarna, kan du inte ta ett foto så jag får se hur det ser ut där!

2007-07-13 @ 12:13:37
Postat av: Mamma

Du ställer ju alltid upp för nära och kära. Du skapar trivsel omkring dig, du har många andra bra egenskaper också.

2007-07-13 @ 14:31:57
Postat av: Maria

Har inte sett teatern men kan tänka mig att den är rolig med tanke på vem som är med. Du måste ha hur många bra egenskaper som helst - kolla här ovanför :) Kram!

2007-07-14 @ 07:37:33
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Ulle

Skönt med en ledig dag!
Du är en människa som ställer upp för andra, både familjen och vänner. Dessutom är du alltid glad och du får andra att känna sig välkomna... ja listan kan göras hur lång som helst. Det är bara så att man själv har svårt att se och ta till sig sina positiva sidor, kanske för att man jämför sig med andra hela tiden.
Hur var teatern?

2007-07-14 @ 09:39:51
Postat av: Anki

Du är väl bra på det mesta =)
Vara mamma, vika tvätt, städa , laga mat, vara en bra kompis ja listan kan ju göras hur lång som helst

2007-07-14 @ 12:18:09
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Linda

Visst får man vara steget före när man är allergisk! Annars brukar man bli utan! Kan visa till dig nån dag hur du lägger in länken! Har du öppningen på måndag? Kan visa då!

2007-07-14 @ 13:04:35
Postat av: Erik

Fixa en länk, hur gör man det? Du skriver texten i en form av textredigerare, så är det väl även i webblogg. Det kan finnas en knapp uppe i "verktygsfältet" i textredigeraren. jan se ut som en ellips eller kedjebit.
Skriv texten som ska bli textfältet,markera den, klicka sedan på rätt knapp i verktygsfältet, kan hända då att det kommer upp ett nytt litet fönster, där du kan redigera länken, och välja hur sidan länken pekar mot ska öppnas(t.ex i nytt fönster osv).

2007-07-14 @ 19:40:12
Postat av: Erik

Ursäkta, glömde översätta mitt dåliga svenskat: "jan" i mitt förra inlägg betyder "kan"
:-) men det tror jag du listat ut.

2007-07-14 @ 19:42:28
Postat av: elli

Älskade ägghalva, du är den mest generösa och snällaste människa som finns. Jag älskar dej!!! Tack för allt du gjort, ställt upp för oss i helg. KRAM

2007-07-14 @ 19:54:26
Postat av: Ulle

Natti!

2007-07-15 @ 00:02:07
Postat av: sussi

HejHopp!!
Kikar in en snabbis :)
Köpte crocs på marknaden - cotton candy. Nice :)
Ha d bäst - vi höres!!
krams

2007-07-15 @ 15:38:36
Postat av: Fia

synd ni var ute och for hela lördagen jag hade tänkt komma förbi men ja...
nu är jag hemma igen iaf.
Och visst är barns din grej & du har en stor social kompetens!

2007-07-16 @ 08:44:43
URL: http://lunasmammas.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)