Håhåjaja!

Denna dagen ett liv - som farbror Melker i Saltkråkan sa.
Just nu packas det för fullt.
Lydia och hennes två kompisar skall till den ena kompisen och sova över.
Själva ska vi på ett kalas i kväll.
För min del blir det en nykter tillställning eftersom jag som vanligt har jouren i vårt hem.
Om Lydia eller Henny vill komma hem så åker jag och hämtar dom.
Den servicen kan inte Janne ge av nån konstig anledning....
För mej är ungarna det viktigaste som finns och är nån av dom inte hemma så vill jag kunna köra bil!!!
Jag har haft ett lesset öga hela veckan.
Det rinner vatten från mitt vänstra...himla irriterande är det åxå.
Nu i morse såg underögat ut som en tom mjölpåse...
Känner att det börjar klinka lite i skallen åxå så det är väl eventuellt täppt i nån tårkanal.
Kasper skall inte med på kalas han.
Nej utan han skall till Vicktor och leka under tiden.
I går var vi till Luppioberget och fikade.
Jag och Lydia åt våfflor och de andra tog glass.
Vi iddes inte gå upp till toppen alls utan vi bestämde att vi i veckan åker till Avasaksa istället.
I dag fyller åxå Micke år!
Ni som inte vet det så är det Peters syrras man!
Så jag skriver nu: GRATTIS MICKE!!!
Det ska bli så spännande att se bilder från festen sen...
En god banan/blåbärspaj har jag åxå hunnit med i dag...plus att vi mumsat upp den åxå!
Nix, mina vänner! Nu är det dags att slänga sej i soffan och invänta middagen...
...som jag gör efter min vilopaus!
Ha det gött!!!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Du kanske behöver salva eller ögondroppar.
Vad annorlunda det låter med kombinationen banan/blåbär , det måste ju vara gott eftersom det inte finns något kvar , den skulle jag vilja smaka på.

2007-07-21 @ 16:17:55
Postat av: Ulla

Ha så kul i kväll. Jag tänker dricka minst en öl ikväll och så får vi ta taxi hem. Min sambo är inte heller någon hejare på att köra bil från fester, så om nån ska göra det så brukar det vara jag.
Men jag är nästan mer beroende av att kunna köra när vi är hemma för då tänker jag alltid på att jag kan behöva köra nån av barnen till sjukhus om dom blir sjuka. Fast samtidigt ska man väl inte tänka så jämt heller. Svårt det där.
Och appropå pajen; jag kommer ihåg den goda med blåbär vi åt när vi var där!!

2007-07-21 @ 17:34:53
Postat av: Maria

Just nu har jag en köttfärspaj i ugnen. Chaufför har jag varit vid många övernattningar och har fått hämta massor av gånger. Tänk att inte kunna köra om barnet vill hem :( Ha en bra kväll!

Postat av: elli

Jag kan hämta ungarna iom det behövs. Du vet, jag har jouren i kväll/natt. Vi har ju våra äldsta delikatesser hos oss på övernattning!!!!

2007-07-21 @ 17:59:53

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)