God morgon!

regler
Var och hälsade på hos Malin häromdan och fick se denna regelrättiga regeltavla!
Malin berättade att hennes pojkar hade en dag när det inte höll så sams och då satt hon sej ner med dom och skrev ner regler som pojkarna ville att dom skulle följa...
Måste säga att jag blev imponerad av regel numro 2...
Nåväl, där satt jag och Elli med varsin kaffekopp och pladdrade när Emil vände sej om mot mej och tackade för pennorna...hihihi...det var ju Elli-mommo som gett dom till han!
Malin! Ni har så jättefina pojkar!!!
När vi kom dit så fick först Elli kramen och sen jag!!! Fattar ni hur gott det känns i hjärtat!!!

Efter flera dagars uppvaknade med migrän/ryggont så kunde jag med lätthet kasta täcket bort från mej själ och kliva upp utan att ha så ont!
I går blev det lite sanering av diverse utrymmen här hemmavid.
Myror fanns överallt!
Nu har jag bara hallarna och vårt sovrum kvar att städa och det gör jag i dag eftersom jag är ledig!
hade först tänkt att vi skulle åka ut till sandbankarna men det är lite trist väder för den sortens utflykt...

Nu har vi även fått "vakthund "på gården, nämligen Peter och Joannah hund Tara!
Ni skulle ha hört hon i går kväll hur hon skällde...
...Janne gick till hon för att se vad som stod på!
Stackars Tara! En igelkott hade lagt sej i hennes matskål och höll som bäst på att glufsa i sej av maten.
Hann inte få ett kort för när kameran närmade sej så avlägsnade sej den lilla snyltaren...
Härom dagen när Stina kom in med en skylt som vi beställt så stod hon öga mot öga med en liten vilsen ekorrunge som trasslat sej i genom myggnätet...
I dag ska Lydia åka med en kompis och hennes familj till Leos Lekland.
Kasper tycker att det är förfärligt orättvist...han har jubara vart där EN gång...

Vad är det för en pärskans mast vi fått till Karungi?
Alldeles brevid ett boningshus faktiskt.
Jag är så rädd för strålningar och sånt.

Nix mina vänner! Säger som en annan bloggare!
So long - långkalsong!!!
NU väntar dasset på en sittning....hahahaha...kläm på den ni!

Kommentarer
Postat av: Ulle

Förstår att sandbankarna inte lockar en dag som denna, värmen kommer imorgon har dom lovat.
Skönt att du känner dig bättre!

Postat av: elli

Men du, Davves ord när jag ropade hej då till han då???? - stannar Kajsa????? Det var gulligt värre det.
Skönt att migränen och ryggen blivit bättre. Kram älskade äggis!!!

2007-07-10 @ 08:49:08
Postat av: Anki

Är sandbankarna framme?
Hoppas vi nån dag denna sommar hinner dit o sola o bada tillsammans

2007-07-10 @ 08:54:13
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Maria

Hoppas ni får bättre väder. Just nu skiner solen här i Göteborg. Kanon med sånt efter flera dagars regnande :)Kram!

2007-07-10 @ 09:29:47
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Nina

Skönt att du är piggare, men bara vädret gör en o-pigg :(
Sola och bada skulle sitta fint:)

2007-07-10 @ 10:30:01
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Catharina

I morgon skall det bli sol !!

2007-07-10 @ 10:32:38
Postat av: Anna-Lena

Vilken bra regel lista:)
Ha en bra dag!

2007-07-10 @ 10:38:11
Postat av: malin

...och pojkarnas döskallar ovh ben visar vad som händer om man inte följer listan :) Det var jättekul att ha er här! Kom oftare!!! (kalas på måndag - med ballonger och festhattar)

2007-07-10 @ 11:22:50
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Fia

hmm inte strypas var ju kanske... tja
Men det är u ett bra sätt, att sitta ner och tillsammans bestämma!
Var står det förresten en mast??

2007-07-10 @ 17:08:25
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Annika

Hahah...du skriver så roligt!! :)
Då ses vi kanske på fredag...eller vi ses??!! :)

2007-07-10 @ 17:18:41
Postat av: Erik

Det är bra med en sådan där ordningstavla.

2007-07-10 @ 19:31:35
Postat av: catharina

Tänkte bara meddela att jag är här igen, har varit in flera gånger, måste ju kolla om det uppdateras.... jag är inte en pedofil...

2007-07-10 @ 20:28:11
Postat av: Emma

He he vilken härlig lista ..har för mig att i vicktors klassrum har dom gjort liknade regler och en regel är att man inte får fisa på varandra:-) om jag inte minns helt galet

2007-07-10 @ 21:08:50

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)