Måndageftermiddag

I dag har jag vart på 7-årskalas med 6-åringarna och Majsan.
Det var Viktor som hade kalas.
Oj, vad mkt gott det fanns!
MEN jag åt bara av Sussies syrras goda kaka!
Mums!!! Jag ångrar nu att jag inte tog en större bit...
Nåväl, det var väldigt trevligt att sitta och prata med Sussie!
TACK!!!! Snälla Sussie för att vi fick komma på kalas!
Hoppas att du får sova i kväll! Det behöver du verkligen!
Sussie! Det var föresten "Photo Suite" som jag hade...sen när du
har tid och lust och energi så kanske du kan berätta för mej hur man laddar
ner det program som du har.
Kasper har vart hos Maret i dag...
...det gick bra...
tog bara 45min...
...att visa hur man går tillväga när ett hål skall lagas...
...men sonen var så duktig så han fick välja två grejor i lådan...
Väl hemmavid blev det köttfärssoppa och semlor...
...jag äter inte semlor...nej jag väntar på att Janne kommer hem med bananer...
Har börjat stryka mina nya gardiner men energin försvann i och med
semmelbaket...
Föresten så tänkte jag ta mej ett bad för en stund sedan...
"Är det din hobby" frågade Lydias kompis Emma...
"Jajamensan"! svarade jag och for iväg med bok och apelsin!!!
Men vad tror ni jag fick se i badkaret?
Just det! En äcklig spindel....
Jag provade spola ner den så att den försvann i avloppet men...
...den äckliga varelsen hade krypt upp igen...URK!!!!!
Nu har flickorna sprungit som tättingar och kollat huruvida den
äckliga varelsen kommit upp igen eller inte...
TACK och lov så verkar den ha försvunnit för alltid ner i avloppet.
Så även min hobby...
Nu lär det dröja innan jag lägger mej i badet!
Jag kan förklara för er som inte vet detta!!!
ATT spindlar kan få mej att :  Skrika som en galning!

                                                    Kräkas!

                                                    Gråta hysteriskt!

                                                    Mardrömma!
Nu kom min Älskling hem! Måste nog avsluta detta och berätta mitt trauma
samtidigt som jag äter en tröstande banan...

HA DET GÖTT!
Sussi! Varma tröstande kramar till dej och det dina!


Kommentarer
Postat av: anna

:)

2007-01-15 @ 18:34:33
Postat av: malin

Å herre gud! Jag förstår dej! Huvva för spindlar!

Postat av: Sussi

Ja du är för härlig med dina inlägg, fick mig ett gott skratt :)...
Tack än en gång för idag, du är "one of a kind"!!

2007-01-15 @ 19:06:49
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: elli

Vad det var roligt att läsa din blogg idag. Om du vill läsa min nyaste nora robertsbok NU så kom och hämta den!!!

2007-01-15 @ 19:16:05
Postat av: Saara-MAria

Skriker som att jorden skulle rasa när ja ser spindel! uuuh...de är inte alls nå trevliga! :/

2007-01-15 @ 20:23:21
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: Annika

Tack för ikväll!

2007-01-15 @ 20:44:49
Postat av: Anna-Lena

Vad du är duktig som klarar av att avstå från en semla..

2007-01-15 @ 20:45:31
URL: http://annalena.webblogg.se
Postat av: Ulla

Jag var paniskt rädd för spindlar förut. Blev t o m febrig och sjuk när jag så en. Men tack och lov har det gått över. Dom är fortfarande äckliga och läskiga, men inte som förut. Jag var tvungen att vänja mig vid dom när jag åkte utomlands till ställen med MYCKET spindlar. Och sen botades jag ännu mer, tror jag, av att tvingas bo i samma hus som en tarantella (fågelspindel)Min sambo hade nämligen en när jag flyttade hit! Det var lättare att se en jättestor stillastående spindel, än hemska springande fulingar.

2007-01-15 @ 21:20:13
Postat av: Fia

jag gillar spindlar men jag är livrädd för fåglar så jag förstår dig det gör jag.
Hoppas du kan återuppta din hobby snart =)

2007-01-15 @ 22:05:50
Postat av: Mamma

Jag vet att spindlar är lyckodjur! Men jag håller mig på avstånd från dem.

2007-01-15 @ 22:48:53
Postat av: Anki

Du måste träna bort din spindelfobi.
Jag har också varit livrädd för alla möjliga kryp, men när man fick barn så kan man ju inte visa sin rädsla utan jag var tvungen och övervinna den.
Får bara panik om de sitter tex i håret eller på ryggen för då har jag inte kontroll på dessa otäckingar:)

2007-01-16 @ 08:13:24
Postat av: Nina

Jag fick mig ett gott skratt...men egentligen är det inget att skratta åt, är man rädd så är man.

Men allt går att tränas bort.....har jag läst.....

Hoppas du får dig ett bad idag istället :)

2007-01-16 @ 10:04:38
Postat av: Catharina

Ja tänk att en så liten varelse kan skrämma någon som är så mycket större, stackars spindel... :-)

2007-01-16 @ 10:17:44
Postat av: Bettan

Ha, ha, ha! Det är alltid lika roande att läsa dina bloggar!! Spindlar som är så söta... ;)

2007-01-16 @ 13:04:41
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: MorsanBaloo

Hihi sitter o fnissar åt dig o spindeln,fast givetvis inte på ett elakt sätt. ;) Jag bryr mig inte om spindlar men de där flygande kräkorna, _de_ är riktigt läbbiga.*hujja*

2007-01-16 @ 14:45:28
Postat av: Linda

Jag har haft samma fobi för spindlar, har blivit lite bättre. Förrut skrek jag åt minsta lilla spindel men nu går det någotsånär bra!

2007-01-16 @ 14:56:24
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Ulrika

Tack! kramer värmer.

2007-01-16 @ 15:15:36
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: malin

fotona beställde jag frpn fotolabo - dom har 45 öres rebjudanden lite då och då!

2007-01-17 @ 09:21:49
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Maria

Då skulle du har varit med när vi var i Thailand och en orm kom simmandes bakom röven i vattenbrynet... Det var färdigbadat den dagen...

2007-01-17 @ 09:51:34
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Sussi

Kram!

2007-01-17 @ 10:17:44
URL: http://sussibussi.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)