Livet är skört!


I går blev ♥pappa dålig och fick åka ambulans till Övertorneå först och sen till Kalix.
Jag,♥Elli,♥Janne,♥Pontus och ♥Markus for till Kalix för att vara där när ♥pappa kom dit.
♥Mamma var på väg till Sthlm för att hälsa på sin bror men fick avbryta resan i Kalix.
Jag tänker inte gå in närmare på hur allt hände och hur sjuk ♥pappa var eftersom
det framkallar en sådan ångest hos mej. Jag trodde att jag skulle förlora min älskade ♥pappa,
och vill inte tänka på det just nu!
Men jag kan säga så pass mycket att han mår bra nu och har fått komma hem igen.
Vi var hemma klockan tre på natten och det var väldigt svårt att somna.
Gulle ♥Emma var här hemma med ♥Jesper,♥ Lydia och ♥Kasper och ♥Anton.
TACK snälla ♥Emma för det!
När vi kom hem var det kliniskt städat från det att jag öppnade ytterdörren...
Nåväl, i morse var det full rulle igen, ungarna skulle till skolan och vi till Kalix.
♥Pontus och ♥Markus fick stanna hemma eftersom dom var jättetrötta.
I Kalix hade ju ♥pappa piggnat till ordentligt och skojade på med personalen.
Dom ville inte att han skulle få åka hem..."stanna här som våran solgosse" sa dom!
Eftersom han skulle få fara hem idag så stannade vi inte så länge utan jag och ♥Elli bäddade ner
♥pappa i sängen och uppmanade honom till att försöka sova lite innan taxin skulle komma.
När vi kom hem åt jag en Billys Pizza och la mej på soffan, ungarna hade satt på
en film och jag sov i en och en halv timme...
Sen blev det middag och därefter bastu!
Nu kommer det roliga....
♥Janne gick först i duschen och sen i bastun, när jag skulle duscha så märkte jag att
vattentrycket var lite dåligt men jag duschade av mej i allafall och gick även jag in i bastun.
Efter en halvtimma fick jag nog och skulle duscha av mej all svett och tvätta håret...
...då kom det inget vatten ur kranen...
...så här sitter jag nu varm och svettig!
Så här i efterhand är det ju lite humor över det hela!!!
Men om nu vattnet kommer i kväll så skiter jag i duschningen i allafall...
...Jag gör det i morgon i stället.
Bilden här nedan visar ♥pappa och sjukgymnasisten Tatjana!
Hon blev så impad av att pappa kunde så mkt om den ryska kulturen och musiken.


Pappa och Tatjana


Jag är så glad att det gick bra för ♥pappa! Jag tackar ♥Gud för det!
Hoppas att både ♥mamma och ♥pappa vilar sej och försöker ta det lugnt nu några dagar!
Jag är åxå så glad över våra vänner i Pello som var med pappa tills ambulansen kom!
Nu skall jag krypa till kojs med ♥Kasper och ♥Lydia, orkar inte hålla upp ögonen snart...
I morgon åker jag och ♥Elli till Keräsjoki. Elli vill se hur Kalle Anka bor...
Ha det bra mina vänner!
Och tänk på att ta vara på era nära och kära medans dom finns här!

Kommentarer
Postat av: eira

Men fy vad otäckt. Men vilken tur att han mår bra idag. Livet är ruskigt skört. Min pappa dog ju knall o fall en dag i augusti för snart 10 år sedan - alldeles för tidigt. Så jag håller med dig - ta vara på era nära o kära när dom ännu finns.

Postat av: Annika

Vad skönt att det blev ett lyckligt slut!
Har tänkt på dig o Elli hela dagen! Kram till Er!

Jo...här skulle oxå duschas ikväll....men tji fick vi!!

2007-01-11 @ 21:14:39
Postat av: Ulla

Vad skönt att det gick bra till slut iaf. Förstår att du var uttröttad efteråt, man får så mycket känslor i kroppen så det måste motsvara ett maratonlopp tror jag :-)

2007-01-11 @ 21:29:52
Postat av: Nina

Fy vad trist för din pappa och er, men skönt att han mår bra. Det är fruktansvärt ångestframkallande sådant där....

2007-01-11 @ 21:51:12
Postat av: Anonym

Glömde ju en sak, Jag kollade också på en gång om det var vi två !!! Då går de ett år till !!!

2007-01-11 @ 21:52:04
Postat av: Bettan

Skönt att allt gick bra! Måste ringa mamma och pappa imorgon när jag vaknar (tror de sover nu).
Jag är inte så flitig som du tror, det är bara som det låter... ;) Jag tycker däremot att DU är flitig och duktig som kan stå emot gottigottat!

2007-01-11 @ 22:19:11
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: Fia

hu så jobbigt, jag pratade med E snabbt igår kväll och blev själv jätteorolig. Riktigt skönt att han är ok!!
Se till att få sova nu och ta hand om familjen!

Kramar

2007-01-11 @ 23:00:44
Postat av: Anna-Lena

Skönt att han är Ok!

2007-01-12 @ 07:21:59
Postat av: Maria

Kram på dej!!

2007-01-12 @ 08:26:57
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: MorsanBaloo

Hujja,men vad härligt att det gick bra för din pappa. Hrm,lite småtaskigt att du inte fick någe vatten....Rulla dig ute i snön? ;)

2007-01-12 @ 08:49:54
URL: http://morsanbaloo.blogg.se
Postat av: Catharina

Tur att det finns någon på "övervåningen" som fixar till saker ibland. Vad skönt att det är över, be nu pappsingen vila och inte trötta ut sig, spara krafterna till sommaren...

2007-01-12 @ 08:57:53
Postat av: malin

Älskade lilla morfar som skrämmer oss sådär.. Hu vad jag har grinat!

2007-01-12 @ 09:51:50
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Sussi

Håller med Annika - TUR att slutet blev lyckligt!!
Hoppas dagen blir bra för er alla,
Kram!!

2007-01-12 @ 09:58:55
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Mamma

Jag är ännu fruktansvärt trött, fast jag har sovit bra i natt. Pappa är ok, men vänstra handen harhan inte riktigt samma styrka i, men den kanske kommer. Pappa säger att han ser ut som spöket Laban. Tack för att du fixade med allt medan jag satt på bussen.

2007-01-12 @ 12:26:45
Postat av: Erik

Intressant att läsa, roligt med en bild från Kalix.

2007-01-12 @ 17:55:02
Postat av: Cessi

Älskade......Alla.
Det kändes ett tag som klockan var "fem Över tolv "...
för sent ,bara för sent .
Nu kan man börja om igen.
TACK.

2007-01-12 @ 18:23:30
Postat av: Linda

Vad skönt att allt gick bra för din pappa, fick lite uppdatering under dagen av Lotta.
Vad har hänt med vattnet?? Vi har inte kommunalt så jag har inte en susning när nått sånt händer*ler*

2007-01-12 @ 19:01:29
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: elli

Ja du kära syster!!! Jag har sagt det förut och jag säjer det igen, tur att vi har varandra!!!!!!!

2007-01-12 @ 20:00:36
Postat av: Anki

Skönt att det gick bra.Och att han kommit hem.
Vad ni är ofräscha i Karungi som inte duschar:)

2007-01-12 @ 21:31:53
Postat av: Sussi

Ååh vad skoj - vi ses på måndag :)!!!

2007-01-12 @ 23:25:46
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Karolina

*ger kajsa en kram*

2007-01-13 @ 03:04:05
URL: http://cruz.webblogg.se
Postat av: Killen från STHLM

Vad heter tjejen som sitter brevid din pappa??

2007-01-13 @ 21:33:33

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)