Tidigt på söndagmorgon.

Här sitter jag vid datorn denna okristliga tid!
♥Lydia väckte mej för hon mådde illa...
...kan det vara chipspåsen som du åt i går...?
Nåväl, hon ligger nu på tv-rums soffan med en hink brevid sej.
Är det magsjuka så är det, är det inte det så är det bra.

I går for vi till nedre Keräsjoli för att grilla.
Jag började steka köttet till ungarna eftersom grillteamet hade uppenbarliga svårigheter med att få varmt i grillen...
Men alla fick då mat i allafall och god mat var det!
Potatisgratäng,sallad,kall vitlökssås och kött/korv.

Just precis när jag skulle äta( satt framför tv:n så jag får väl skylla mej själv)...
...började Fear Factory....
...som jag aldrig har sett och som jag aldrig mer kommer att se...
...I detta avsnitt skulle några manliga och kvinnliga modeller tävla om 500 tusen kronor i extrema tävlingar som att med sin mun flytta larver och skalbaggar från en kletig käpp till en bunke på en våg, där skulle man se vem som tatt mest äckel päckel i vikt...
Måste jag säga att det var det mest osmakliga tvprogram jag sett?
Och matlusten den var borta med vinden...

I går bakade jag bullar igen! Ni vet ju att våran ♥Anton är såååå begiven på mommos bullar...
Det går en påsen om dan...
Sanningen är väl att Anton får några smulor från EN bulle medan vi andra glufsar i oss resten...

Jag städade åxå ♥Pontus rum...jag vet att han kan göra det själv men jag passade på att smuggla in en resservsäng under hans säng...

Till er som nu sover kan jag meddela att det är minus 6 grader utomhus!!!

♥Elli var med ett gäng i går till Luleå för att titta/höra på en pjäs om Mozart...
...Jag ringde henne på mobilen i går kväll och frågade hur den varit...
...SKITDÅLIG!!! sa hon, "Jag höll på somna i första aktern"!
Hon sa åxå att om jag varit där hade jag åkt hem igen efter tio minuter...
Kan så stämma för jag är inte nån äkta kulturmänniska!
Jag älskar att gå på teatrar som mina barn eller vänner är med i.
Konsert i kyrkan med ABf kören som sjunger julsånger är åxå en höjdare!
Markus Fagervall...Tomas Ledin...jo nejm it!
MEN att sitta och se operor och tråkiga pjäser är inget för mej!!!

Nu steg ♥Janne åxå upp!!! Svårt att somna om när man blir väckt i bland!
Själv ska jag nog sätta mej i fåtöljen under en stickig filt(hittade ingen annan)
och läsa Leena Lehtonens senaste bok.
Ni som inte läst hennes böcker ska göra det, dom är faktiskt väldigt bra!

Ha nu en riktigt trevlig söndag!
Jag hade tänkt åka till Pello men om det är maggis ♥Prinsessan har så är det bästa att hålla sej hemmavid!

Cessi! Nya nyheter, ring!

Kommentarer
Postat av: Vivi

Oj, de där var värre än mina mornar!! =) Trist, hoppas de inte är magsjuka, ha en bra söndag iaf!

Postat av: anna

hoppas det inte är magsjuka!

2007-04-22 @ 08:24:52
Postat av: Nina

Håller tummarna att det inte är magsjuka !!

2007-04-22 @ 09:31:48
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Håller oxå tummaran här!
Ha en bra söndag:)

2007-04-22 @ 09:52:04
Postat av: Annika

Stackars tös!! Hoppas att det inte är magsjuka!

2007-04-22 @ 10:06:07
Postat av: Anki

Sitter du mitt i natten o bloggar???
Hoppas det inte är magsjuka.

2007-04-22 @ 10:07:33
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Ulle

Huvva för magsjuka, hoppas att det bara var chipspåsen som spökade. Själv är jag nyss uppstigen och ska sätta mig framför TV:n och äta frukost. Bara det inte är repris av programmet igår :(...

2007-04-22 @ 10:13:46
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: Sussi

Hojja, magis är inget vidare :(
HOPPAS d är falsklarm!!

Du, Cessi får gärna mitt lösen om hon vill :)
Hade glömt...

2007-04-22 @ 10:32:36
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: irene

Tur, att jag SLAPP åka till Luleå!
Hoppas det ÄR INTE MAGSJUKA, UÄCK!

2007-04-22 @ 11:11:50
Postat av: Fia

får hoppas att det bara var chipsen.
jag fashineras av fear factory men det skall INTE vara i samband med måltid av nåt slag...

Ha en skön söndag!

2007-04-22 @ 15:09:47
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: joannah

med guuud så känslig du är, hahah

2007-04-22 @ 16:45:44
Postat av: Bettan

Hoppas det inte är magsjuka! Oj vad god mat ni fick i Keräsjoki.

2007-04-22 @ 19:01:01
Postat av: Emma

Tack för i dag :-)

2007-04-22 @ 19:27:13

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)