Mellan två jobb...


P?sk
Nu chockar jag ♥Malin med denna bild!!!!!
Hahahahaha...kan trösta dej med att han INTE satte nåt i sin mun!!!!
OCH att händerna tvättades nogsamt efter de två sekunder som han fick hålla i den...

I dag skall jag till Af...varför vet jag inte...
...Kanske för att höja deras statistik bland besökare...
Är man mellan två jobb som jag är så är man tvungen att ödmjukt rätta sej efter borgarnas senaste påhitt...
ALDRIG ihela mitt liv att dom får mej att börja veckopendla!!!!
Hur har dom tänkt att man ska ha sitt familjeliv då?
Dit jag far kommer ungarna med! Så det så!
OCH ungarna flyttar man inte på hur som helst!
♥Janne har ju sin firma här och den går inte heller att flytta så där utan vidare.
Nej, ni som röstat på borgarna måste ju ångra er nåt fruktansvärt?!

I går skulle vi ha fart till Pello men det sket sej.
♥Janne var tvungen att jobba i stan.
Vi ska dit i dag istället sen jag kommer från Af.
 I går for vi, ett trivsamt gäng till Fiskeholmen och grillade.
Saknade faktiskt söstra ♥Anki, ni vet hon som vandrar över havet varje påsk!!!!
Då menar jag givetvis på isen...
Efter grillningen gick jag och ♥Lydia på en riktigt långprommis i en och en halv timme...
...på isen...♥Prinsessan har fått färg i sitt ansiket men inte  jag!

Nu på lördag är det ju fest igen!!!!
Min ♥svärson fyller jämt och skall firas förståss!
Festen skall vara i Keräsjoki gamla skola...vete fåglarna vars den är...
...men det är väl bara att köra tills vi ser ballongerna!

Nix, mina läsare och tjuvläsare! Nu ska ni ha det så gött!
Själv ska jag kontakta Af....

Kommentarer
Postat av: elli

Ja fy fan åt regeringen alltså. Dom har inget innanför pannbenen!!!

2007-04-10 @ 08:41:50
Postat av: Lotta

åhh vilken underbar bild! :)
Nå hela AF är ett skämt, inte hjälper dom en på minsta lilla sätt att skaffa jobb, dom har bara varit besvärliga med mig i alla fall.. :/

Postat av: anna

hoppas verkligen jag slipper AF!!

2007-04-10 @ 09:16:55
URL: http://www.mammut.webblogg.se
Postat av: Ulla

Är det en chokladboll han håller i? Gottigotti!
Jag kan inte förstå reglerna om att man måste söka jobb på andra håll, har dom verkligen tänkt att föräldrar ska lämna sina barn, eller ska ens man eller fru lämna sitt jobb och flytta med eller hur är det tänkt?

2007-04-10 @ 10:05:50
Postat av: Annika

Skolan är mitt emot fammo & faffa!! Hahahaha...som om det säger dig nåt!!!

2007-04-10 @ 10:14:47
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: malin

Hu, jag fasar över dagen då jag måste gå till af igen!!! Kanske borde jag skaffa en till så att jag kan vara hemma längre? :) Nä, jag hade inte heller flyttat! Aldrig! Veckopendla? Det kostar ju hela lönen om man ska ha en lgh någon annan stans! Då är jag hellre hemma utan ersättning! Du har inte funderat på att börja läsa nåt?

2007-04-10 @ 10:21:22
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: malin

Underbar bild förresten :)

2007-04-10 @ 10:21:38
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Fia

af har väl aldrig varit vettiga att ha att göra med sosse eller borgelig regering... men det verkar ha varit en viss skillnad för en del.

Lycka till iaf!!

2007-04-10 @ 11:00:11
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: joannah

hihi gillar bilden på oliver!

2007-04-10 @ 11:52:19
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: Bettan

Härlig bild!
Ja, fy för de där borgarna!

2007-04-10 @ 13:14:22
Postat av: Sussi

Jag är totalt RÖD... Blir aldrig borgare, d är säkert!
Jag har sagt till mannen, att om jag blir arbetslös ngn dag så är d bara att han tar ett till jobb!!
Så d så...

;)

2007-04-10 @ 13:51:52
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Ja,inte flyttar då jag heller nånstans..
Dom som röstade så här måste ju verkligen ångra sig..

2007-04-10 @ 14:03:27
Postat av: Mamma

Tack för att vi fick träffa er igen. Det är alltid roligt när vi får besök.

2007-04-10 @ 16:23:45
Postat av: Fia

äh jag röstade på alliansen (absolut icke moderat vill jag bara påpeka) och nej jag ångrar mig inte. känner att jag måste säga det,känner mig som en hycklare här annars. Det finns självklart nackdelar men fortsätta som det var var INGET alternativ.
OM nån vill diskutera så är jag här!

2007-04-10 @ 19:13:37
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Erik

Jag är kritisk mot Alliansen.
Min kritik mot alliansen grundar sig på att jag inte tycker de är konsekventa. Ta en sådan sak som att arbetslösa ska vara beredda på att ta vilket jobb som helst, då bör det finnas möjligheter till ett livslångt lärande och där kan t.ex komvux ha en viktig funktion, nu måste kommunerna skära ner på utbildningsplatserna på Komvux. Visst kan man även lära sig en del via jobbet, men det skadar inte att vara så väl utbildad som möjligt.
En annan onödig sak är sänkningen av fastighetsskatten, vilket jag skriver om i min blogg.
ytterligare en dum sak är att man redan från första arbetslöshetsdagen måste söka jobb överallt. Om jag inte minns fel så har man tidigare haft en månad på sig att söka i närområdet, innan ett vidare sökfält vidtas.
Idag läste jag i tidningen "Metro" att Alliansen vill korta av dubbdäckssäsongen, vi vet alla, speciellt här i norr hur t.ex Aprilvädret kan vara.
Vet ej hur dessa diskussioner har slutat, men Alliansen är rent allmänt mycket pigga på att skolorna ska sätta betyg. Som före detta lärare tror jag det kan vara svårt speciellt i de lägre årskurserna där skillnaderna i mognad bland barnen kan vara avsevärd.
Dock är inte ALLT dåligt med Alliansen.
En bra sak som jag tycker Alliansen har gjort är att det ska bli lättare att flytta mobbare, annars har det vanliga alltid varit att den mobbade har fått byta skola.

2007-04-10 @ 20:08:50
Postat av: Anki

Åh! Tack för att nån saknar lilla mig=)
Låter ju som Jesus som gick över vattnet.
Jag har då INTE röstat på moderaterna så det så.
Jag jobbar "nästan" varje dag.

2007-04-11 @ 08:20:15
URL: http://anki.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)