Hejsan!

image224
Ser ni vilket coolt tryck ena sonen har på sin tröja!
Jag fick inte fota ansiktet eller baksidan på tröjan...
...så ni som är intresserade får komma hit och titta!

I dag har Lydia och Kasper tagit ett stort beslut!!!
Nämligen att om dom INTE äter chips eller godis så HÖJS månadspengen med 50:-
Lydia har mått så dåligt eftersom hon tjuvätit en massa under helgen.
Fika och glass går bra MEN inte varje dag.
Tycker ni att jag är för hård?
Janne tyckte det...
...han ansåg att en liten chokladbit då och då kan inte skada MEN jag kräver allt eller inget i detta fall!
Ingen mår bra av att konsumera så mkt gotta!!!
Jag tror att dom kommer att tacka mej när dom blir vuxna.

I morgon är det dags för ett nytt utvecklingssamtal på M-skolan...
...Ska verkligen bli spännande!!!
Jag har bytt till Skalis nu på morgonen och jag fick bli så förvånad över mej själv...
...Jag orkade INTE bära akvariet med alla stenar till badrummet själv?!
Det har jag ALLTID kunnat...vilken vekling jag blivit!

Föresten! "Förortsungar" var verkligen bra! Se den om ni kan!

Emma och Lydia sitter och spelar Junior TP, jag tror jag ansluter mej till dom.
Kasper och Vicktor leker i rummet så snällt just nu!

Mina vänner! Ha en bra dag i era hjärtan!

Kommentarer
Postat av: Annika

Ingen mår bra av att äta gotta hela tiden....Janne är helt hopplös med sina ostbollar. Jag försöker med att vi ska ha godis bara på fredag eller lördag. Men oftast finns det gotta hela veckan.

2007-04-23 @ 14:39:18
Postat av: Sussi

Här har vi mysfredag, då äter vi godis, chips/popcorn och läsk.
Nu efter Vs tandskrot blir han utan läsk på fredag, men d accepterade han faktiskt utan knussel...

Ha d gott, glöm inte att byta i sängen ;)
kramar

Postat av: Sussi

Förresten - dina tidigare frågor!!
Buffén åt vi på Baan Thai - SUPER!!
Bloggen sparar jag på en diskett - d ryms hur mkt som helst, har allt på en skiva än...

2007-04-23 @ 14:50:15
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Lotta

jag tycker inte att du är för hård, det är ju ett val som dom får göra själva så.. :-)

2007-04-23 @ 15:16:06
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: anna

jag tycker inte alls att du är hård -snarare vettig!, det är ju bara bra att lära barnen sunda vanor... så slipper de samma problem som oss som inte lärt oss det ;).Vi (eller ja, BARNEN)i detta hus får ju det naturligt tack vara lollos diabetes, inte så tokigt me diabetes såna ggr :)

2007-04-23 @ 15:23:13
Postat av: anna

måste bara säga att jag SJÄLVKLART hellre skulle vara utan diabetesen, men om man ska se nåt positivt ;)

2007-04-23 @ 15:24:16
Postat av: Maria

"Man kan äta allt men inte alltid" Tänk hur vi hade det på "stenåldern", lördagsgodis, det skulle nog de flesta må bra av och behöva...

2007-04-23 @ 15:27:54
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Den måste jag se, "Förortsungar" alltså

2007-04-23 @ 16:36:14
Postat av: malin

*fnys* JAG tycker att du är för hård!!! Tänk bara på alla gånger som du propsar på mina ungar massor av fika och gotta!!! ;) Nädå, jag skojjar bara :), det är ju deras eget val!

2007-04-23 @ 17:45:40
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Mamma

Kommer du ihåg när vi försökte att inte låta Erik få godis, då var det två snälla systrar som gav honom i smyg.

2007-04-23 @ 19:34:46
Postat av: Erik

Jag tycker inte du är för hård. Hemma hos oss tillåter jag en bit mörk choklad, halten minst 65 procent, varje dag, det är nog ändå inte sämre än kakor eller bullar.

2007-04-23 @ 19:35:25
Postat av: irene

du har gort, alldeles rätt, man måste stoppa i tid..

2007-04-23 @ 19:47:54
Postat av: Emma

Försöker få vicktor att nappa på samma erbjudande som kasper och lydia ...det går inget vidare kan jag säga ... tack för att jag,vi fått sega mig,oss hos er idag och fan vad goda mocca rutorna var :-)

2007-04-23 @ 19:50:56
Postat av: Ulle

Ingen mår bra av att trycka i sig för mycket gott. Skulle själv behöva en paus, men har inte karaktär nog :(

2007-04-23 @ 21:13:49
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: Nina

Inte för sträng inte...men vet du vad som hände mig ?? Jo jag var så duktig att jag var UTAN godis hela förra veckan och helgen men sedan pang på söndag kväll så fick gubben fara och köpa choklad från Gustavssons....så det är lika bra att att ha godis en gång i veckan, även vi vuxna!!!

2007-04-23 @ 21:13:54
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Fia

inte alls för hård! När vi var små var det ju 1 år utan godis för 1000kronor. Endast på en eller annan födelsedag fick man prova nåt.
Kommer ihåg att jag var riktigt stolt över mig själv när året började gå mot sitt slut!

2007-04-24 @ 06:34:10
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Ulla

Det vore nog bra för fler att ta bort godis och chips, host...inte minst för mig..Jag har varit så fruktansvärt sötsugen dom senaste dagarna, bara tänker på godis hela tiden. Men jag vet att om jag kan hålla mig en vecka eller två så går sötsuget över, men svårt är det..

2007-04-24 @ 08:59:56
Postat av: Saara-Maria

Snygg tröja :)

2007-04-24 @ 14:00:28
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: MorsanBaloo

Menar du att hon aldrig får äta godis o chips eller att hon får äta det men bara på helgerna?
Hos oss äter vi godis i stora lass, men bara på helgen. Fikar gör vi däremot inte så ofta. (tur att jag inte är den bakande typen ;))

2007-04-24 @ 17:23:26
URL: http://www.morsanbaloo.blogg.se
Postat av: MorsanBaloo

Glömde skriva att tröjan var cool! =)

2007-04-24 @ 17:24:03

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)