Vojne vojne...

Nu får inte Kasper äta fisk mera...han har eksem över heeeela kroppen...och det kliar och kliar...trodde han klarade av det i och med att han smakade abborre i början på veckan...men laxen på skolan i dag var droppen...ändå gillade han inte den.
Jag har smort in han och gett han en Clarityn tablett, han grät så mycket och sa mellan tårarna att han aldrig mer skulle äta fisk... Jag talade om för honom att han kanske inte tål laxen så bra men att han kunde prova mera abborre sen.
I dag har jag vart på kursen till klockan 11 sen drog jag till Karungi och har jobbat där från halv 12 till halv 6

Trodde inte att jag skulle längta så mkt tillbaks till skolan som jag gjort...
Lydia har åkt buss till Luleå alldeles själv!!!! Ja nästan i allafall....det var Gudrun som körde bussen...annars hade jag ALDRIG släppt i väg henne!!! Lydia har inte velat åka själv heller men i går när Gudrun berättade att hon skulle köra till Luleå så då ville hon!!! Vi ska hämta hem henne på lördag eller söndag....saknar henne redan!!!!

Nej, nu ska jag mysa med min minsting i fåtöljen, tycker så synd om honom, han har alldeles rödgråtna ögon...
Ha en bra kväll bloggisar!

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj så hemskt! Klia är ju det värsta som finns. Mys du med barnet!

Postat av: Lotta

Stackars Kasper. :( undrar om hon eller du är modigast när hon åker buss själv. ;)

2006-09-22 @ 19:06:54
Postat av: anna

stackers,stackars Kasper!!! har läst att det kan vara så att om man är allergisk mot nåt så tycker man inte om det heller -oftast (kroppens sätt att "försvara" sig mot sånt man inte tål) Det stämmer in på mig själv iaf...
TREVLIG HELG

2006-09-22 @ 19:25:04
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Malin

Nämän stackars Kasper :( Hoppas att det går över fort...

2006-09-22 @ 19:56:20
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Anki

Ojojoj...hoppas det går över.
Tycker så synd om honom

2006-09-22 @ 20:23:20
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Sussi

Stackars stackars Kasper - han som längtat så efter fiskdagen... Fy vad trist... Jag ska köpa han lite malaco-fiskar som han kan äta istället...

2006-09-22 @ 21:08:38
Postat av: Mamma

Jag förstår verkligen att Kasper har jobbigt. Det där med fisk gäller även mig. Jag tycker ju mycket om fisk men tål den inte alltid.

2006-09-22 @ 21:11:36
Postat av: Anna-Lena

Stackarn!
Trevlig helg! Hur har de gått me pointsen;)?

2006-09-22 @ 21:51:44
Postat av: Kajsa

Lotta! Jag tror att vi är lika modiga...
Sussi! Malaco fisk är nog det enda han kan äta i fiskväg...

2006-09-22 @ 23:27:50
Postat av: Fia

huu så jobbigt hoppas verkligen att Luna och ev kommande barn slipper allergier.
hoppas han blir fri från eksemet snart vet preciis hur jobbigt det är...

2006-09-23 @ 00:37:51
Postat av: Nina

Men fy vad trist att det blev så för Kasper!!
Stackarn!! Hoppas mammas mys med pojken lindrade lite extra för kasper........SÅÅÅÅÅÅÅÅ trist när barna inte tål allt!

2006-09-23 @ 07:50:28
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Erik

Trist att inte gilla fisk.

2006-09-23 @ 08:53:57
Postat av: Erik

Oooops! Det blev fel, menar naturligtvis: Trist att inte TÅLA fisk.

2006-09-23 @ 11:04:46
Postat av: Kronken

Håller med.

2006-09-23 @ 11:05:44
Postat av: Bronken

hrmm....

2006-09-23 @ 12:25:53
Postat av: Fia

drömde om kasper o att han hade sovit hos oss på holmen av nån anldening o så skulle vi äta frukost å han kunde inte äta nåt med mjöl letade o letade men det fanns Inget sånt...
Sen frågade jag emma o så var mjöl turligt nog en av de saker han tål... Skönt det!!

2006-09-23 @ 15:45:42
Postat av: Majsan

Lax kan vara en av fiskar som han inte tål, det sägs att den är starkare än annan fisk.
Kalle kan inte äta lax o röding, men experimenterar med sik och abborre.
Hoppas att det lindrar för Kasper till måndag!!!Kramisar!!!

2006-09-23 @ 15:52:05
Postat av: elli

Stackars Kasper som såg fram emot laxen så mycket. Dessutom såg han så stolt ut när han tog mat i fredags, jag såg endast en ytterst liten glimt av den yttersta tungspetsen!!!!

2006-09-23 @ 18:53:44
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Catharina

Lilla gubben, stackars liten

2006-09-25 @ 08:46:47

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)