Pelloresa

Älgko i PudasMannen i mitt liv målar stuganKasper får äntligen äta abborre...Kasper dricker "slurp"Älgko i PudasMannen i mitt liv målar stuganKasper får äntligen äta abborre...

Ja Hejsan på er mina vänner! Detta sista kortet tog jag när min lilla plutt skulle få smaka lite fisk... den lyckan blev kortvarig för nu har vi ju sett att det inte går...fast det kanske är laxen som är för stark...vi får välan pröva oss fram.
PÅ det översta kortet dricker Kasper "slurp" dvs slush...han älskar det! Sen såg vi en älgko med kalv just brevid där min kusin har sin stuga i Pello. Och sen ser ni en bild på när mannen i mitt liv målar våran Pellostuga.
Vi har vart till Pello i dag och det var kul. Emma med familj var åxå med.
Vi hann hjälpa mammis med att vintra utemöblerna och Janne hann måla en vägg. Vi for dit för att gratulera mammis när hon fyllt år ( i onsdags redan)!
Jag hann in på Gk åxå och shoppa loss lite... en vaxduk till köksbordet, nya panelgardiner till rummet, en vanlig duk till bordet, en hallmatta samt min stora passion ( Förutom Janne alltså) diverse städartiklar...
Vi hann även träffa min kära kusin med sambo!!! Hahaha...Elli....dom kommer hit i morgon!!!! Lalalalalala....och Du Elli som ska till Pello och rensa mammis lingon....
Den allra bästaste nyheten jag fått i dag är: MIN ÄLSKADE LILLASYSTER KOMMER UPP EN VECKA!!!!!!!
Först ska hon givetvis till Pello och hjälpa mammis och pappis lite MEN sen kommer hon till mej och ockuperar våran bäddsoffa!!!!! Ni kan inte fatta hur mkt jag längtar efter henne!!!!! Jo Elli fattar nog...för hon längtar nog åxå!!!!
I morgon ska jag och Nina återigen göra succe i Karungi kyrka, få se hur många bloggare som vi ser där då...Sen ska vi åka och hämta min älskade lilla tösabit från Luleå!
Har föresten just kommit hem med Kasper... Vi har vart hos grannarna och myst i deras grillstuga...när Kasper ätit sin korv och druckit sin saft så skulle han hem!!!!! Med mamma givetvis....så nu ska vi poppa popcorn och mysa med "Rolf Allan Mjunstedt"
Ha en bra kväll bloggisar!
Nina! See you tomorrow!
Annika! hoppas du mår bättre!
Cessi! Beställ biljetten nu!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

ha en trevlig helg:)

Postat av: joannah

jag saknar er...vi har ju inte setts på en hel dag

2006-09-23 @ 21:13:41
Postat av: Cessi

Kajsa du är så gullig!
Oh vilken fin älg!Vilken jättevacker bild!
Hoppas Kasper kan "få" tåla någon fisk , han ser så glad och nöjd ut på bilden.
Och Janne jobbar som en myra i sin stack.Vad fint det blir!
Ska föröska göra slag i saken i veckan , vi hörs!

2006-09-23 @ 21:42:19
Postat av: emma

åhh vad roligt att cessi kommer blev så glad att jag grinade lite på sant alltså ...

2006-09-23 @ 21:44:41
Postat av: Mia

Jaha, undra om jag ska komma o glo lite på er. =)
De var inte en liten älg ni hade där?
Ha en trevlig helg.

2006-09-23 @ 21:50:07
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Saara-Maria

Huvva älgar...Så virriga just nu under denna tid!

2006-09-23 @ 22:25:39
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: anna

appropå älgar!! Max pratade me faffa i telefon igår som sa att han skulle jaga idag... då frågade Max : -ska du jaga brudar?! (me lite hjälp av oss förstås) -gissa om fammo & faffa skrattade...

2006-09-23 @ 22:36:14
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Sussi

Åååh - abborre och slush! Goooottigottgott!! Hoppas jag får träffa mystiska Cessi denna gång :)...

2006-09-23 @ 22:43:12
Postat av: mamma

Tack för att ni kom. Fast du hade ju kunnat förbereda mig lite så jag haft mer i ordning åt er.
Tack för hjälpen med utemöblerna .

2006-09-23 @ 23:01:24
Postat av: Anki

Vilken söt älg:D
Ha en bra kyrkodag idag!

2006-09-24 @ 08:20:16
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Nina

vi syns snart !!!

2006-09-24 @ 09:04:58
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Erik

Älgen, Aapaoja?????

2006-09-24 @ 17:50:59
Postat av: elli

Jag är väldigt spänd inför din lycka över födelsedagspresenten som mammis och pappis skickad till dej genom mej. Jag vet att du gillar presenten och jag hade verkligen velat ha en likadan men kan tyvärr inte det!!!! Kram sysyter yster!!!

2006-09-24 @ 21:13:26
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Fina foton:)

2006-09-24 @ 21:18:21
Postat av: Anonym

Kul med besök!!

LÄSKIGT med älgar. Är såå rädd för sånna...

2006-09-25 @ 00:07:18
Postat av: Catharina

Vad lycklig kasper ser ut, hoppas att han mår bättre, ses i kväll!

2006-09-25 @ 08:48:35
Postat av: Lotta

Diggar din älgbild. :D hehe, du behöver inte köpa nåt alls dummer. :) men om du promt ska köpa nåt så en liten blomma till fönstret. ;) (hmm, nu låtrer jag fräck :O)

2006-09-25 @ 09:01:34
Postat av: Sussi

Vad käkade du på stan?? Såg minsann att du slickade dig runt munnen, hehehe...

2006-09-25 @ 19:37:36
Postat av: marina

man blir sugen när man ser älgen. här är det ännu några veckor kvar till älgjakten

2006-09-25 @ 21:49:51
Postat av: Sussi

Måste säga att jag är skitless på att se den där älgen... :(

2006-09-26 @ 15:45:35
Postat av: Erik

Ett försenat grattis, har haft nätverksproblem :(

2006-09-26 @ 19:23:36
Postat av: elli

Seghuve kan du va sjelv...

2006-09-26 @ 20:18:35
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Bettan

Vilka fina bilder, ståtliga djur det där....

2006-12-04 @ 18:50:34
URL: http://elpa.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)