Nytt försök

"Takgunga""Takgunga"Nu...igenNu har jag försökt att lägga in stora bilder men jag vet inte hur det kommer att se ut på bloggen...
Just nu liger Kasper i sängen och har jättehög feber, han var på kalas i går men Janne fick hämta hem han nästan direkt för han hade ont i huvudet och mådde illa...när han kom hem hade han nästan 39 graders feber...
Går dagen började sorgligt med en begravning.
En dylik är ju aldrig annat än sorglig men denna gång var det ett litet barn...
Kvällen gick i "sitta brevid Kasper när han vilade" tecken.
Det blev inte så mkt gjort men när ungarna är sjuka så stannar allt annnat!
Finska kursen går bra, det är faktiskt väldigt roligt! Jag ska göra min praktik på lokala kafeèt och har blivit lovad finska fraser hela dan av S och I...kan bli många förvecklingar där...hihihi...
I går när jag låg i soffan med Kasper så förstod jag varför volymen alltid höjs på tv:n när vi har folk här...
jag sa till Janne att vi måste göra nåt åt saken och han höll med...få se hur vi löser det...
Janne har ev tänkt sej till Pello och måla på huset i dag om han får med sej nån av ungarna som kan hjälpa till.
Vet ni att när vi satt i studion på Sve-fi och skulle läsa lite finska fraser som vi sen kunde lyssna av så höll jag på att skratta på mej...Jag har ju väldigt höga tankar om mitt finska uttal....hm...när jag tröck på knappen för att lyssna på mitt uttal så hörde jag Ellis röst...och hon kunde då rakt inte tala finska...hahaha...men sen gick det lite bättre när läraren läste först och vi efter.
Nu gott folk så ska jag återgå till mina gärningar, dvs försöka få min lilla sjukling att dricka nåt!
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Krya på sig Kasper :)! Här är d åxå väldans förkylt - men bara småttingarna... och så mannen förståss! Han är ju sjukast...

2006-09-10 @ 09:06:40
Postat av: eira

Hoppas Kasper blir frisk snart!!! Här har både Oskar och Milla varit sjuka när jag var i hufvudstaden!

Postat av: Anki

Hälsa Kasper att han ska krya på sig.
Snart talar du nog flytande finska(Lapin kulta)..

2006-09-10 @ 09:57:58
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: anna

förkylt & feber här me :( - Hoppas Kasper kryar på sig!!
Häftig gunga...

2006-09-10 @ 10:05:32
Postat av: Majsan

Hälsa Kasper och att han kryar på sig, vi ska nog vara ute på gympan imorgon oxå om vädret tillåter!

2006-09-10 @ 11:15:45
Postat av: Annika

Hälsa Kasper!!
Här börjar det oxå vara förkylt......jag förståss! :-(

2006-09-10 @ 12:55:39
Postat av: Maria

Här har det 39,1 i feber...

2006-09-10 @ 19:12:24
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Fia

Tack för receptet!! Synd att bebabr inte får äta spenat!

Vilken häftig vagga!!!

2006-09-10 @ 20:21:18
Postat av: Fia

å så krya på sej till Kasper såklart

2006-09-10 @ 20:21:36
Postat av: elli

Men så mysko att du hörde min röst! Jag var ju inte ens där ju...

2006-09-10 @ 20:29:35
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Malin

JAg vet! Kasta ut TV´n så slipper ni det bekymret ;)

2006-09-10 @ 20:43:57
URL: http://hoppsan.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)