Finska kursit...

I dag har jag vart jätteeffektiv... dammsugat heeela huset! Tvättunnan är bara full...den har varit överfull.
Har t om hunnit duscha innan jag for till kursen...man vill ju inte stinka svett så där första dagen!
Sen hämtade jag ungarna och gjorde middagen. Efter det så hade jag och Stintan och Catarina en liten tjejträff ute på altanen bland alla getingarna...
Familjen Pesula/Isaksson kom förbi och jag fick det stora nöjet att byta bajsblöja på lilla Anton för Emma hade så ont i sin nacke.
Vidare i kväll har jag hjälpt pappis att fixa en egen blogg...hm...trodde nog att han skulle skriva ett inlägg i kväll men...kanske i morgon eller senare i kväll.
Just nu har jag minstingarna i säng...tror jag...elller hoppas jag...
Elli har chockat oss alla bloggisar med en uppdatering efter uppdatering...den senaste speciellt där hon nästan....ja, vad kan man tro om den bilden...familjelycka...
NU ska jag göra klart vissa delar av morgondagens middag...kokt fläskfile...som jag den steker i hop med wookgrönsaker... och grabbarna kokar klart riset i morgon till jag kommer.
Mkt som måste inplaneras nu när jag påbörjat mina finska studier...
Fick höra i dag av en bekant om ännu ett litet barn som inte klarat sej i S-byn...trots akut snitt i söndags så dog barnet...Att inte S-byn får sej en funderare när det händer två!!!! dödsfall inom ramen av en månad...
Jag tycker själv att lilla Algot är ett mirakel... tankarna har gått till lilla Steven som inte fick fortsätta sitt jordeliv.
Nej nu väntar fileerna...
Hyvää ilta!

Kommentarer
Postat av: Erik

"Man vill ju inte stinka svett så där första dagen". Jag skrattade när jag läste det,Kunde nästan ana din min när skrev det.

2006-09-04 @ 21:04:26
Postat av: Sussi

De där m fläskfilén lät gott...

2006-09-04 @ 21:28:39
Postat av: Nina

Här har också förberetts mat...ungarna vill inte ha makaroner och korv hela veckan då Mannen i huset står för middagarna denna vecka *skratt*

Postat av: anna

jag blev hungrig -missade middan :/

2006-09-04 @ 22:02:34
Postat av: Malin

Såg en dödsannons förra veckan om en bebis som var född och död den 22/8, vet inte om det var i magen eller efter förlossningen som bebisen dog... Det är så hemskt... :(

2006-09-04 @ 22:50:14
Postat av: Fia

inte stinka svett första dan lät lite som att de andra dagarna går det bra ;-) nej man vill ju göra ett gott första intryck!!

Hemkst med bebbar som inte klarar sig ända fram.... Jag blir lite rädd att försöka ge Luna ett syskon framöver men... Majoriteten går det ju fint för hur hemskt den än är för dem det inte gör det så måste man ju våga försöka...

2006-09-05 @ 00:35:51
Postat av: Linda

Denna gång tror jag inte att det felade hos SuS utan mer i Happis på mvc!!

2006-09-05 @ 10:23:49
Postat av: majsan

Håller med Linda om bebisen, mvc i happis kan vara nonchalanta(tror det stavas så).
Har egen erfarenhet om detta!

2006-09-05 @ 13:04:47
Postat av: Sussi

Tack för pratstunden imorse ♥

2006-09-05 @ 14:16:14
Postat av: Anki

Herregud vad du lärt dig på finska kurset:)
Snart är väl dina inlägg på finska...

2006-09-05 @ 17:48:29
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Maria

Nå terve!! Ljusit komminen till Karungit...

2006-09-05 @ 22:07:47
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Sussi

TACK för lånet av din son och din trevliga man - vart var du då :O??

2006-09-06 @ 19:48:09
Postat av: Malin

Nä nu protesterar jag starkt mot din finska kurs! Man kan aldrig ringa till dej och det går till och med ut över ditt bloggande!

2006-09-07 @ 07:12:09
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Sussi

Hallå - nu har jag läst om din dammsugning snart en vecka... Skärp dig!!

2006-09-07 @ 19:19:19
Postat av: Majsan

Snart måste du börja dammsuga igen, skriv om kursen!!!!

2006-09-07 @ 21:11:13
URL: http://majsan43.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)