Algot och Stina

Algot och Stina...igen"Takgunga"...igen"Takgunga"Algot och Stina

Tänkte lägga in en bild eller rättare sagt två bilder på en jättefin samisk "takvagga" eller vad det nu heter...som Peters släkting gjort till lilla Algot men min dator strejkar lite...
Men vilken intensiv kurs vi har!!!! Vi blir fullmatade med finska ord och fraser... men kul är det i alla fall!
I dag var vi på museum i Tornio och ni som vet  hur kulturell jag är förstår ju hur trevligt jag hade det...
Nåväl, väl hemmavid så var maten klar och alla mina barn och barnbarn fanns på plats. DET ÄR LYCKA!!!
Jag var till Stina åxå för att höra hur psalm 606 låter, vi ska på begravning på lördag där den kommer att sjungas och jag har inte hört den förrut. Ni ska veta att Stina är en talang på piano!!
Sen bjöd jag Stina på kaffe och i samma veva kom mommo och Wille hit så vi hade jättetrevligt här!
Anton hade en pratsam stund hos Mommo och Wille sa att han faktiskt vill ha en lillebror!!!Kläm på den du Annika!!!
Lydia drog i väg på brottningen och fick sen färdtjänst hem med Camilla.
Vi hade en ytterligare trevlig stund, satt och skrattade till Idol...att somliga inte skämms...alltså dom som tror att dom kan sjunga men inte kan det...
Kasper är hostig och snorig och blir hemmavid i morgon, med mej givetvis! Få se hur Agnes klarar sej utan mej...bra antar jag...hon är ju så harmonisk av sej...
Nu ska jag kolla torktumlaren och ev fylla den med ny tvätt.
Ha en nice evening kära vänner!
Cessi! Varför hör du aldrig av dej?
Annika! Det var alldeles för länge sen vi sågs...
Elli! Rast hos mej i morrn?

Kommentarer
Postat av: Malin

Å, försök att lägga in bilden pånytt! Jag vill se hur den ser ut! Det kommer ju att dröjja ååår innan jag kan komma dit och träffa Algot :( Hoppas inte att Kasper får en lika hemsk förkylning som vi har...

Postat av: Catharina

Vilka snyggingar !

2006-09-08 @ 09:06:45
Postat av: Annika

Vi ses snart!
Och nej, ingen lillebror....vi har ju redan en lillasyster!

2006-09-08 @ 09:15:51
Postat av: Fia

synd att man inte kunde se bilderna lät kul med en samisk takgunga!

Hoppas han kryar på sej kasper!

2006-09-08 @ 11:22:33
Postat av: Sussi

Den där gungan vill jag se bättre!!!

2006-09-08 @ 12:25:22
Postat av: anna

som de andra så vill jag också se gungan..
Trevlig helg :)

2006-09-08 @ 12:44:18
Postat av: Malin

Om man högerklickar på bilderna så kommer dom upp i ett nytt fönster - i vettig storlek! Jättehäftig vagga!

2006-09-08 @ 13:00:33
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Trevlig helg;)

2006-09-08 @ 19:08:03
Postat av: Linda

vill oxå se gungan*ler*

2006-09-08 @ 19:42:02
Postat av: Nina

Vad spännande det lät med "takvagga", hoppas lillkillen gillar den:)

2006-09-08 @ 20:26:31
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Anki

Tycker också att Wille ska få en lillebror: ))

2006-09-09 @ 12:32:05
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: elli

Hur mår Kasper?

2006-09-10 @ 07:48:44
URL: http://elli.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)