Söndagmorgon

BananflugedrinkEn hungrig BertilSyskonbadIdag ser det ut att bli en lugnare dag...
I går fick vi köttet, och det tog sin lilla tid att iordningställa det för frysen.
Jag tror att köttfärsen kom upp i dryga 70 kilo och det andra köttet likaså...
I dag ska Kasper hjälpa mej att rulla köttbullar på 1,5 kilo...det kan ju hända att ungarna kommer hem på middag!
Men vad har hänt annars då, sen sist alltså...
Jo i fredags var jag med Janne och plockade in urnor, både stora och små från Seskarö till Haparanda...
Tungt var det åxå men som jag sa till Janne "En del gifter sej rikt och del gifter sej starkt..."
Lunchen drog vi på Baccus och där åt vi supergott plus att vi fick träffa söstra som åxå var hungrig!
Kvällen kom och gick som vanligt....somnade i fåtöljen efter Idol...
Gårdagen gick ju i köttets tecken men jag hann även en svänga till stan med Elli.
Och i Mattila svängde vi in till Täikkös och där fick jag äntligen se UNDERVERKET!!!!!
Men så fin han är! Mörkt och mycket hår har han och dessutom är han lik alla sina storebröder!
På kvällen skulle vi sen till söstra över Vuopio när köttet väl var i frysen MEN vi orkade inte....klockan var väl närmare tio när vi var klara....
Ungarna tog sej ett badkarsbad, se bilden!
Föresten, drinken på bilden är ett effektivt medel mot bananflugorna.... den ska inte vara så grön som på bilden men jag slant med diskmedelsflaskan...
Hela botten blir snabbt fylld med dessa förhatliga insekter!
janne och pojkarna skall i dag till Kalix och kolla på skotrar....att dom orkar....
Nej nu ska jag hoppa i duschen och sanera mej....det är ju söndag...hahaha....
Det kommer Hammerfallskivor till Elli och WIlle!!!!
Mina vänner! Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: häxan1

70 kilo KÖTTFÄRS, oj, oj....
det blir några KÖTTBULLAR, av det?????

2006-10-29 @ 08:28:01
Postat av: anna

ha en bra dag du me!
så fin bild på Lydia & Kasper :)

Postat av: malin

Tur att inte Emil är där - den där drinken ser väldigt läskande ut ;) Kul att du kikade förbi, men du måste komma på en längre titt och ta med dej resten av familjen!

2006-10-29 @ 09:12:39
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Sussi

Ha en bra söndag!
Här blir d Seskarö! Skoj!
Listan till mötet??

2006-10-29 @ 09:29:56
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: elli

Tnkte just att nog ser det ut som diskmedel i vinglaset. Ja men visst är lillebror söt??? Vi hade riktigt roligt du och jag i går. Tvillingtimmarna är viktiga för mej!!!

2006-10-29 @ 10:22:19
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Nina

Hoppas diet gick bra med leveransen av din son :), jag tänkte när Sussi frågade att han får välja själv vem han ville åka hem med :) Hoppas det gick bra !!

2006-10-29 @ 10:59:56
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Anki

Vad Kasper är lik sin papppa på fotot.
70 kilo köttfärs räcker väl ett tag hos er????

2006-10-29 @ 12:42:04
Postat av: Marina

Min älgjakt gav hela 7,7kilo kött att leva på till nästa år. fast så lite har vi aldrig fått förut.

2006-10-29 @ 16:12:13
Postat av: Fia

ja då har ni kött så ni klarar er ett tag iaf ;-)

2006-10-29 @ 20:09:16
Postat av: Emma

Tack för maten lyktan och allt det var super gott som vanligt :-)

2006-10-30 @ 06:55:25
Postat av: Linda

Har oxå testat drinken, funkar!

2006-10-30 @ 07:56:23
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Mamma

Du verkar ha bättre tur du än Marina. Jag har lust att göra köttfärs av renarna som springer här, men den skulle jag inte äta.

2006-10-30 @ 07:59:10
Postat av: Catharina

Söndag morgon 7.48 och du är vaken, trodde bara att det var jag som steg upp innan tuppen. I dag är det måndag, så ha en skön vecka på dig

2006-10-30 @ 09:19:41
Postat av: Erik

Kan rekommendera Iron Maidens senaste, har den i mp3-spelaren och har inte lyssnat mig less på den.

2006-10-30 @ 20:11:09
Postat av: Bettan

Ha, ha! Jag som trodde bananflugsdödaren var nån god drink.....

2006-12-04 @ 18:28:54
URL: http://elpa.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)