Söndagmorgon

Dags för uppdatering ser jag...har inte hunnit med riktigt i svängarna.
Torsdagens träff i Luleå gick bra! Höll på att somna där ett tag men jag tänkte som Mr Bean...gned mej i ögonen och kollade vad jag hade i min väska... Det är så hemskt att måsta sitta och lyssna på nåt tråkigt och segt så det gäller att ha nåt i beredskap...jag ritade på mina papper, gned mej i ögonen och tänkte på hur jag ska köra för att komma hem...
Vi fick föresten en jättefin vattenkokare i present...den har jag gett till Peppe.
På fredag var det jobb hela dagen och det gick jättebra, både jag och Agnes känner ju ungarna så det var inga som helst problem för oss att hålla dom i schack, eller hur Agnes?
I går var jag butiksråd på Konsum och det var rätt så kul, de äldre vill gärna prata bort en stund och jag gillar ju att prata med äldre människor så dagen gick fort. Ett litet minus var min begynnande migrän...fick gå i från och ta tabletter som gjorde det lite uthärdligare men jag hade ändock kvar 75% av den...
Handlade lite snabbt och for hem.
Hemmavid hade Janne(Mitt livs tora kärlek, mannen i mitt liv..mm...) Gjort mat till mej! Jag testade faktiskt att ta den nya receptfria migränmedecinen "Eeeze" och huvudvärken gick över efter en halv timme...den funkade och det var ju jag väldigt glad för!
Lydia hade fått några stora, röda varma utslag på halsen och nedanför, dom kliade och gjorde ont. Jag ringde akuten och så fort jag ätit åkte jag tillbaks till stan, hade förutom Lydia även Joannah med mej, för om min migrän inte skulle gå över...
På akuten fick Lydia starka pencellintabletter som hon då skulle äta i 10 dagar...jag blev lite konfunderad...hade nog gett henne Betapred i stället men men...
Sen när vi kom hem grillade vi och så skulle Vicktor köra kross.
Han är så duktig men åxå väldigt våghalsad så det var med ormar i magen vi kollade hans körningar på ängen...
Kom åxå i håg att Pontus var inte fyllda 6 år när han fick sin första kross...han var 9 när han bröt benet...
Pontus har alltid vart intresserad av motorer och har under årens lopp blivit en duktig förare av motoriska fordom samt en bra reparatör av dessa...
På kvällen kom Annika hit och vi satt och surrade med varsitt glas vin, vi hade åxå en mkt rolig stund med Joannahs anekdoter om sitt liv...
Emma har inte fått nån bebis ännu...vi får nog vänta lite...tänk att det har gått flera månader och nu när hon går på "övertid" gåt tiden plötsligt så sakta!
Pratade med en vän som är väl insatt i nom sjukvården och hon tyckte åxå att jag kunde skippa pencellinet till Lydia, hon kollade hur hennes utslag såg ut först.
I dag ska jag fixa mitt klädessträck ute så jag kan hänga ut lite blöt textil...tänkte köra dom några min i torktummlaren ssen när jag tar in dom för att bli kvitt pollenen...Pontus har ju polleaallergi åxå.
Fåse om Elli kommer hit nåt i dag, hoppas det så hon får se mitt fina högst ordinära klädesstreck...hahaha...
Nej nu ska jag ut och rekonogsera lite dvs sätta mej i hammocken med min olästa deckare...
Ha en trevlig och varm dag!
Annika! På med shorts och linne!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Man måste fånga dig i flykten för att få tag i dig.Hoppas att Lydia blir fri från utslagen, jag tycker det låter konstigt med pennicilin, vad trode de att det var?
Jag väntar med spänning på att Emmas baby ska komma.Ta du också på dig shortsen! Kram.

2006-05-07 @ 10:36:29
Postat av: Malin

Jag kan verkligen se framför mej hur du går igenom din väska på MrBean-vis :) Tack förresten för väldigt gott fika! Emil har 39.5 nu, så han är helt däckad, men Hampus och Davve är nyfrisserade och pigga!

2006-05-07 @ 12:14:39
Postat av: Sussi

D där m hammock lät väldigt trevligt... Måste nog åxå önska mig en sån nån gång...

2006-05-07 @ 13:15:05
Postat av: Lotta

hahaha, jag anar visst håneri mt min mor i ditt inlägg vah.. ;) *skrattar*.. blev lite besviken när vi kom för sent till gratis-kaffet.. :P

Postat av: fia

låter inte bra med Lydias utslag. Thomas har också fått några konstiga men vet inte alls vad det är.

Vad var det nu mer jag skulle skriva??? Minnet är såå bra men ack så kort... Hoppas ni har en skön dag i solen!

2006-05-07 @ 14:57:14
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: elli

Ja hej!
Har faktiskt krattat hela gården nu! Ska göra tacosförberedelser. Inget kul på F 1 då min idol Button åkte ut. Hm

2006-05-07 @ 15:08:36
Postat av: anna

:)

2006-05-07 @ 17:27:10
Postat av: Annika

Jaaa, linnet har varit på idag. Men istället för shorts blev det capri brallor istället!! :-D

2006-05-07 @ 18:06:13
Postat av: eira

Vilken fart o fläkt det är om dig!!!

2006-05-07 @ 19:27:39
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Cessi

Jag förstår att min kära Doktor Granvik blev konfunderad och jag känner mig lite förvånad och besviken över att du inte delgav dem din fundering angående Betapred...ibland behöver "folk" veta hut!
Vi vill ju ha rent och snyggt omkring oss.
Kram syster , varför är du så långt bort?

2006-05-07 @ 22:02:44
Postat av: Erik

Här har det varit hur skönt och varmt som helst.

2006-05-07 @ 23:06:54
Postat av: Anna-Lena

Måste nog oxå prova "Eeze", har varit lite skeptisk mot dom, men dom kanske funkar då...?!

2006-05-08 @ 09:53:55
URL: http://annalena.webblogg.se
Postat av: elli

Du, vem var det som hade en liten katt som rivit av en liten tapetbit i din blogg? Tänkte att hon skulle kolla inbilden på dörren i minblogg. Men jag kommer inte ihåg vem det var och jagorkar inte kolla.

2006-05-08 @ 19:59:55

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)