Lydia

Lydia

Min lilla gumma fyller tio år i morgon och hon har fått så svårt att somna på kvällarna...hon är så spänd inför tioårsdagen!
I dag ska vi göra hennes tårta för vi firar ju henne på den riktiga dagen...hmmm...hon hade ju velat ha sina presenter från oss i söndag men nix pix, här håller vi hårt på födelsedagen!
I går hade jag stängningen på frillo och det gick så bra. Jobbade med Annamaria och Berith.
Vårruset hade gått bra, Elli köpte en kexchokladhatt och Brisskosnören till mej!
Jag kommer i håg en födelsedag för läääängesen, nämligen när jag och Elli fyllde åtta år!
Mamma och pappa hade gjort en tårta formad till en åtta och vi fick massor med barbiekläder.
Våran faster Majvor hade sytt dom och dom var jättefina.
Några år senare fick vi faktisk pappa att sy lite barbiekläder och dom blev åxå fina.
Jag har alltid vart överoptimistisk när det gäller sömnad...trott att jag kan så mkt...minns en sykurs vi hade med en kvinna från byn som verkligen är sykunnig, hon tyckte att jag skulle börja med att tråckla igen ett hål i mina jeans, sen fick jag sy igen hålet på maskin, och vet ni att det blev den finaste lappningen jag nånsinn haft...
Jag har inget som helst tålamod att sitta vid maskinen...mina senaste gardinalster som bara var att fålla upp blev en sån katastrof att t om jag insåg att färdigsytt är bäst...ni som sett dom vet vad jag skriver om...
Jag är bra på städning i allafall...alltså när jag sätter den sidan till och estämmer mej för att göra det!
I går skurade jag köksgolvet...inte gjort det på skitlänge och det syntes i skurhinken...men nu käänns det så rent och fint...i alla fall ett tag....vi dvs jag och Kasper skall göra tårtbotten i dag och då brukar det bli en lite lättare städning efteråt...
I går när jag kom hem var alla mina barn här hemmavid och ni ska veta att det var roligt att komma hem!
Jag har inte så mkt pengar men vad jag har fina ungar! Bara den känslan kan få mej att må bra!
Pontus berättade i går att hans klass skall till Sunderbyn på måndag, men han visste inte vad dom skulle göra där...sen skulle dom in till Luleå och där skulle dom få gå omkring själva i en timme.
Jag vill ju väldigt gärna veta vad dom skall dit och göra så jag ska ringa klassläraren i dag och undersöka läget.
Nu ska jag väcka junior och se vad han vill äta innan vi börjar med tårtan, han är så rolig, han väljer mellan mannagrynsgröt och fil, och han äter så fort upp det åxå så jag undra i bland om han hann bli mätt...
Jag har vissa svårigheter att kommentera några bloggar men hav lugn! Jag ger inte upp!
Ha en bra dag!
Annika! Vi måste ha ett nytt planeringsmöte inför söstraträffen!

Kommentarer
Postat av: anna

kan inte sy jag heller... då är vi 2 ;D

Postat av: Annika

Japp, jag hör av mig till dig!!

2006-05-30 @ 09:17:54
Postat av: Mamma

Du har ärvt vissa "talanger från din mor förstår jag. Jag är ingen hejare med symaskinen.

2006-05-30 @ 09:34:46
Postat av: Sussi

D var väl inget fel på dina gardiner! Jag kan sy, men brukar lämna till mamsen iallaf - lättast så =)... Lycka till m tårtan!

2006-05-30 @ 10:06:06
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Cessi

Oh vilken underbar bild!!!
Och så söt hon är!

2006-05-30 @ 10:44:20
Postat av: eira

Vad skulle Pontus o dom göra i Sunderbyn?? *nyfiken*

2006-05-30 @ 11:03:39
Postat av: Anna-Lena

Har oxå lite dåligt tålamod vid symaskinen..-och nu väntar 5 meter tyg som ska bli köksgardiner..suck..

2006-05-30 @ 11:04:27
URL: http://annalena.webblogg.se
Postat av: Häxan1

Skulle skriva nått FINT åt DIG, men kommer inte PÅ någonting, alltså, muntra UPP DIG....
PS.Är så GLAd, att fått lära å känna DIG:)

2006-05-30 @ 11:08:15
Postat av: Lotta

nå jag å sara e beredda när som helst, så det är upp till dej å mamma när vi ska fara till kemi.. :) förresten, så du tänker missa saras student? den är 9 juni, vilken moster vah.. :P

2006-05-30 @ 15:48:26
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: elli

Då har du inte sett mina röda julgardiner som jag hade innan jag fick dom andra röda av dej! Jag hade inte nån röd sytråd så jag fållade upp de röda fina spetsgardinerna med svart sick sack. Jag tror att du och jag är lika duktiga. Vi TROR att vi är ena hekare på sömnad men icke. MEN du och jag är så jävla (ursäkta mamma och Cessi) bra på MYCKET annat! Eller hur?

2006-05-30 @ 20:15:41
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Erik

Ska visa Johan bilden.

2006-05-30 @ 21:28:55
Postat av: fia

Hon är _riktigt_ söt din Lydia!

2006-05-30 @ 22:18:05
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Sussi

GRATTIS LYDIA - BAMSEKRAMAR KOMMER HÄR!!!

2006-05-31 @ 06:36:13
URL: http://sussibussi.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)