Dirradarren...

Usch vilken hemsk traumatisk händelse vi hade här hemmavid i dag! Jag for ner till skolan för att hämta hem Lydia och hennes kompisar H och A.
När vi kommer upp tillbaks på våran väg, alltså Seittuvägen, så får jag se en röd Vespa liggandes på vägen, aha tänkte jag vad håller vår granne J på med????
Sen när jag kom närmare fick jag se att det är min Pontus som har ramlat med sin Vespa och han har så fruktansvärt ont...jag stannar bussen och springer han till mötes och frågar var han har ont...
det var så hemskt så jag börjar gråta när jag skriver det...
Han kom med nöd och näppe in i bussen och vår snälla granne K tog hand om Vespen.
När vi kom hem, detta hände utanför Mervis hus, ville han inte visa skadorna för han hade så ont och ville lugna sej lite, och det fick han.
Sen visade han det ondaste stället som var höften...alldeles blå och sönderskrubbad samt en stort relativt djupt sår som jag tyckte kunde behövas tråcklas i hop av en läkare, hans högra arm var åxå skrubbad och blå plus ena knäet och båda fotanklarna.
Jag ville ju åka in med han direkt på vårdcentralen för att röntga och ev sy men det ville inte Pontus och jag ville inte hetsa upp han med min oro så jag lät det vara och tänkte att vi kan faktiskt avvakta.
Jag och Joannah for hem till henne och hämta bommul och desivon, sen rengjorde jag och satte lätta förband på.
Han har fått en Panodil för smärtan i höften men han tycker fortfarande att det inte är nåt att åka in för och då gör vi inte det!
Jag kommer att sova sittandes i min svarta fåtölj med fotpall i natt för att kunna kolla han med jämna mellanrum...är jag seg eller...?
Han säger att armen är ingeting nåt mera utan det är värre med höften...känns som att nån trycker på ett blåmärke hela tiden säger han.
När såna här saker händer blir jag väldigt lugn och sansad, vill inte skrämma upp vare sej Pontus eller de andra syskonen...
Hoppas att det inte är nåt annat än ytliga blessyrer.
Annars då? Jo jag fick åka till Apoteket för att uppdatera vårt förråd av förband och plåster...
Har vart hemma med en snorig Kasper, han hade feber i går kväll och har vart lite småmosig under dan för att sen piggna till framåt kvällningen...
Pekka har gjort klart invärtes i tv-rummet, där han har bytt plats med terassdörren och ett fönster och i morgon gör han klart utvärtes.
Familje Pesula-Isaksson har vart här och visat upp en bil som dom är ev spekulanter på, den var jättefin!
Junior han växer så det knakar, han är så in i himmelen söt och liknar mkt sin storebror.
Elli kom föresten hit direkt efter jobbet för att kolla Pontus medans jag for till Apoteket, TACK Elli!!!!
nu ska jag kolla upp Pontus höft för Janne ville åxå se hur det ser ut...
han kom faktiskt hem i dag, Pontus och sa att hans ena fot domnar...Skräckslagen blev ju jag förståss eftersom det kan vara att tecken på att han behöver opereras igen...ska visa han hur han kan känna om han har tydliga pulsar i ljumskarna.
tack Gud för att Pontus klarade sej så bra som han dock gjorde i dag!
Ha en bra fortsättning kära bloggare!


Kommentarer
Postat av: anna

huuu, läskigt!! tur att det verkar ha gått bra ändå

2006-05-22 @ 22:17:12
Postat av: Nina

Fy vad skräckslagen man blir en sådan gång som det Pontus varit med om idag, men tur att du klarar av att hålla dig lugn och sansad. Hoppas det med höften ger med sig, men å andra sidan skadar det inte att den kollas upp om det fortsätter värka.

Postat av: kajsa

Bara för att nu göra en liten uppdatering så har jag sovit i min egen säng och Pontus verkar ha sovit hela natten!

2006-05-23 @ 07:09:02
Postat av: Malin

Stackars Pontus :( Vad duktig du är som kunde hålla dej lugn! Det är inte alltid så lätt!

2006-05-23 @ 07:42:27
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Sussi

Men huvva, usch vad hemskt att hitta sitt barn vid en olycka! Men tur att d gick "ganska" bra, hoppas han mår bättre nu... Tror jag ringer dig snart!

2006-05-23 @ 08:42:51
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: fia

Läskigt!
_kan_ ju vara så att han klämde nån nerv när han föll och att det därför domnar i foten...
Hoppas han repar sig snabbt!!

2006-05-23 @ 10:29:58
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: eira

oj... vad läskigt! Men åk in och kolla höften om den fortsätter värka! Jag tror itne att jag skulle kunnna hålla mig lugn i sån situation... Men starkt av dig!

2006-05-23 @ 10:43:51
Postat av: Anna-Lena

Usch va läskigt..!

2006-05-23 @ 17:30:28
URL: http://annalena.webblogg.se
Postat av: Erik

Han gnäller inte i onödan direkt,Pontus.

2006-05-23 @ 18:48:02
Postat av: Anki

Huj vad läskigt.
Jag hade nog åkt in o visat även om han inte ville det.

2006-05-23 @ 19:03:23
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: elli

Pontus är en cool kille. Dessutom ser han bra ut så tjejerna springer säker efter han!!! Men du Kajsa! Du var förvånandsvärt lugn må jag säja. Lova att du inte häller sand i tanken!!!!! (det går lika bra med socker nämligen...)

2006-05-23 @ 20:24:21
URL: http://elli.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)