Torsdagmorgon

Vad har hänt sen sist? Jo jag har jobbat. Vilket kanonväder det var i går, ungarna var ute nästan två timmar på frillo i går, dom åkte madrass och del gjorde rackartyg...
Men ingen prommis hann jag med, somnade på soffan och sov gott i en timme för att sen göra våfflor till kvällsfika och sen krypa till sängs igen och sova lika gott...
I dag ska vi till Risön och ställa i ordning i lokalen där vi ska ha sväfars minnesstund, Lydia är ledig från skolan för det känns som viktigt att hon får vara med och hjälpa till så att hon ser och vet vad som händer.
I morgon ska vi vara i kyrkan i god tid så att vi sitter klart där innan det kommer andra människor dit. Tänkte åxå att den tiden kan behövas för att berätta till ungarna om farfar som kommer att ligga i kistan längst fram. Usch så det kommer att vara jobbigt med denna begravning, vi kommer att ta ett sista farväl av farfar och fast han vart döds i tre veckor nu så blir det ändå så definitivt och så förskräckligt sorgligt.
Nina: Dagboken sid41 och Handboken sid114. kolla vilken du vill läsa så tar jag den andra! Vi måste ju börja träna...på söndag gäller det!
Jag har koll på alla kläderna till i morgon, ska stryka lite i kväll och fylla min väska med "bra att ha grejer" till Kasper...han har inte så lätt att sitta still och vara tålmodig, han är en hemmakille som ständigt längtar hem var han än är, förutom hos kompisar förståss...
Jag väntar på att ungarna ska vakna så att jag får ta min prommis nu innan jag får fullt upp, men antagligen sover dom till nio...och hur ska jag slå sönder tiden till dess? Jag som aldrig har nåt att göra...
Tycker att hur mkt jag än plockar och städar så synns det bara i en kvart...ingen annan tar på sej det, fruktansvärt irriterande och frustrerande är det! Det är jobbigt att vara en tjatig mamma/hustru, men vad göra annars? Tips emottages gärna...
Ha en bra dag bloggisar för det ska jag ha även om halvan är på kanarieholmarna...

Kommentarer
Postat av: fia

Hoppas allt går bra imorgon. Kramar

Postat av: Annika

Det kommer säkert att gå bra imorgon! Du har ordnat det så bra så att det inte blir en chock för dom iaf!

2006-03-16 @ 10:08:15
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Sussi

Håller med föregående - allt kommer att ordna sig till det bästa! Tänker på er alla idag och imorgon... "Ang tips till en tjatig, ref till mailet "Till en stolt kvinna och väninna" - har aldrig läst något så passande...

2006-03-16 @ 10:18:57
Postat av: Nina

Det är jobbigt med begravningar, speciellt när det gäller en nära anhörig. Vi i vår familj har själv gått igenom mycket sorg under 7 månader och det är tufft.(tredje dödsfallet så slog Ebba bakut blev för mycket för henne)

Men det går bra, och åt Kasper får du bunkra upp med godis och dylikt, och det spelar ingen roll att barn hörs och syns, för de är ju barn.
En styrke kram till hela er familj.

2006-03-16 @ 12:56:06
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: majsan

Vet vad ni ska gå i genom och får tårar bara jag skriver detta.....
Allt kommer att gå bra men det tar ont.....
vi syns o hörs kramisar

2006-03-16 @ 18:30:59
Postat av: Nina

Jag skriver strax på din mail angående söndag.

2006-03-16 @ 20:16:38
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Nina

Jag skrev på din hotmail.

2006-03-16 @ 20:36:02
URL: http://anin.blogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)