Smaskigt eller hur!

Smaskigt eller hur!

Kaspers egen design på tårtan! Han ville så gärna ha en ros på den åxå och Janne hittade en sockerros som faktiskt Kasper tål att äta...han vill äta rosen sen och det kommer han att få göra åxå om han nu vill.
Det är så sällan han får tårta men på sin födelsedag vore det ju konstigt om han inte skulle få en så vi gjorde en utan ägg och mjölk i går, fast låglaktosgrädde har vi ju på och det tål han ju åxå.
Vad har annars hänt?! Var till stallet med flickorna i måndags och det gick inte så bra, först var jag lite smårädd för hovkratsningen på Romeos bakhovar och sen för att sätta tränslet fel, men vi fick hjälp och det gick bra, själva prommenerandet med hästen och Lydia gick ju bra och det var inget att oroa sej för utan det som inte gick så bra var ju det att min högra arm gjorde något ont när jag höll grimmskaftet i den handen och att borsta var åxå lite bängligt eftersom jag fick använda min vänstra... men det var jättekul!
I ågr var det stora förberedelser inför i dag och jag hade Joannah och storpojkarna till hjälp. Vi gjorde tårta, negerbollar, muffins och bullar plus att ungarna blåste upp alla ballongerna och hängde upp dom, Pontus var smart och drog in en manick från garaget så ballongerna blev fyllda på nolltid.
I dag ska jag på data kurs med mina kolleger, har inte vart på  jobbet då eftersom dom andra åxå går kursen på arbetstid och jag jobbar bara 2,5 timmar. Har hunnit med ett utvecklingssamtal på Marielundsskolan åxå och det gick som väntat mkt bra.
Nu ska jag dricka lite kaffe med min man innan jag ska i väg till kursen, som håller på till klockan tre.
Ha en bra dag bloggisar!!!

Kommentarer
Postat av: aegnes

tårtan ser ju jättesmaskig ut! jag tror du får komma hit med kameran och fota den gröna dressen. du verkar ju va haj på detta. du kan ju samtidigt dricka en kopp kaffe.

2006-03-29 @ 12:35:40
Postat av: Sussi

Å vilken fin tårta! Tänk vad d är roligt att ställa till kalas... Sen får man en klump i halsen - reeeedan så gammal! D var ju nyss du hade den lilla glödlampan innanför jackan på majbrasan... Jag kommer ihåg minsann..

2006-03-29 @ 12:59:49
Postat av: Annika

Åh vad fin tårta!! Vi kommer ikväll....MEN jag ska försöka hålla mig ifrån allt gott ni gjort!! :-D

Postat av: Mamma

Hälsa Kasper från mormor jag har inte glömt honom.Fått några kommentarer från kyrkvärdskursen som jag kan förmedla sen. Kram

2006-03-29 @ 14:23:38
Postat av: elli

Tårtan var lika god som den såg ut. Du är duktig du Kajsa.

2006-03-29 @ 18:58:42
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anonym

Vilken fin tårta=)
Gratulera ifrån mig också.

2006-03-29 @ 20:06:38
Postat av: Sussi

Tack familjen Granvik för en trevlig kväll!

2006-03-29 @ 20:09:36
Postat av: Mia

Oj vilken underbart fin tårta, kreativt o snyggt.

2006-03-29 @ 22:04:04
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Kajsa

Mamma! jag ringer i morgon!

2006-03-29 @ 22:27:57
Postat av: Nina

Kul för Kasper att få en tårta med en ros som han kan äta !! Ebba väntar på att få sig en tårta med grädde....men det lär dröja, tyvärr.

Alltid härligt att se bilder på fina konstverk !! hemmagjorda tårtor är alltid konstverk, för ingen blir den andra lik och det är det som är kul.

2006-03-30 @ 09:06:12
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: fia

Fin tårta! Visst är det kul att dekorera!?

2006-03-30 @ 10:03:21
URL: http://lunasmammas.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)