Tisdag

Kul rubrik, eller hur?
I går fick Kasper en till gädda...han är så duktig säger Pontus för han kastar nästan lika långt som honom och när han fick napp drog han upp firren själv...önskar bara att han fick abborrar istället...
jag har hunnit med en hel del i går måste jag säga.
Har städat överallt utom i hallen, den tar jag i dag, plus att halva gräsmattan är klippt och jag har börjat i rabatten...
Detta ska jag försöka hinna göra före midsommar!

- städa hallen
- skura överallt
- baka bullar och en sockerkaka
- klippa gräset klart
- vika in alla kläder
- fixa uteplatsen
- städa altanen
- ringa nya medlemmar
- ta in mormors fåtölj
- byta till skalis
- städa Bertils bur

Spännande att se hur mkt som hinns... det finns ju alltid att göra i ett hem som vårt...
Ska dessutom till Happis i dag i gen...suck...Lydia ska på Fysioteket och prova sina inlägg till skorna, tänkte även passa på att handla samtidigt. Plus att jag skjutsar Peppe till Kukkolaforsen för han ska trimma klart där idag.
Vad har ni tänkt att göra under midsommar?
Vi blir mest troligtvis hemmavid, om nu inte det blir kanonväder för då åker vi till Elli och Åke senare på kvällen, om alla är friska där. Jag är som vanligt chaufför!!! Frivillig sådan dessutom!
Ska eventuellt inhandla dynor till utemöblerna som vi har uppe på altanen, det blir skönare och roligare att sitta där då.
Kasper hade så svårt att somna i går kväll. det slutade med att jag gick upp med han och satt i fåtöljen till han somnade i min famn...det var så varmt tyckte han och sen "sovde pappa så nära honom"... Han är så orolig att han rullar över på Jannes sida under natten för han är ju mammas pojke...fast jag har sagt att han inte vet vad han gör när han sover...
Nej, nu är det väl bara att sätta i gång med saneringen av hemmet...suck...skulle mkt hellre börja med en ny bok...har lånat en kasse full från bokbussen...men börjar jag med en bok så blir det inget städande...
Ska ringa runt och kolla om det finns nån tid för bara toppning av min amerikanska risbuske...chansen är ju relativt minimal men jag ser det som ett teckan på att jag inte borde toppa det i så fall...
Ha det så bra kära bloggisar!
Erik! Har ni nåt fiske ställe där ni bor?

Kommentarer
Postat av: Annika

Huvva, vad du ska hinna med mycket! Stressa inte ihjäl dig!
Jag tycker att du ska klippa kort och antingen blondera eller sätta ljusa slingor....såsom du hade förra sommaren! Tycker att du var jättefin i det!!

Postat av: eira

Oj vad du ska hinna! Säger som Annika - inte stressa!!

Själv ska jag jobba i eftermiddag och handla innan dess! Midsommaren håller vi till i stugan i Muonionalusta. Nina & co, kommer också dit! Kul!

2006-06-20 @ 08:24:22
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Sussi

Men usch vilken lista - ta en bok istället!! Vi blir åxå hemma på midsommar, får hit finfrämmande på lunch - sen har man inga planer... Åker kanske runt och kollar lite... Vi skall åxå köpa nya dynor - Jysk...

2006-06-20 @ 08:31:03
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Malin

Strunta i listan - ta boken! :) Fast åk först stan och köp nya dynor så att du kan sitta ute och njuta av boken!

2006-06-20 @ 09:34:14
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: häxan1

SÅNG ÅT KAJSA:

Sommaren är kort....vi inte stressa bort....
vi njuter, varje dag, dada daa, dada daa, osv.

2006-06-20 @ 11:21:08
Postat av: Mamma

Jag hinner inte alls med min lista före midsommar.
Men det gör inget jag har ju också böcker.

2006-06-20 @ 13:29:56
Postat av: anna

hjälp! -vilken lista.. kan inte annat än hålla me alla andra. vi ska bara grilla & ta det lugnt på midsommarafton , på midsommardan blir det dop för Alva

2006-06-20 @ 18:25:55
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Anki

Hur hinner du med allt? Hinner inte ens skriva nån lista.

2006-06-20 @ 18:32:10
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Monica

Gör som Anki - hinner inte! Min lista skulle vara så lååång så jag somnar innan den är färdigt skriven. Så lika bra skippa den. Håller med de övriga - inte stressa.
Efter tre st väggbesök så kan jag intyga att när du är där så finns det inte ens papper för att skriva listan - du finns knappt själv. Så lyd de kloka råden ovan - vila med en bok på de nya dynorna. Ta hand om dig! Pssst! Uppdaterat på bloggen min. Förresten skall inte tala om för de andra var vi träffades idag? Mmmmmmmm

2006-06-20 @ 21:43:21

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)