Myggfritt men inte dragfritt...

Myggfritt men inte dragfritt...

Här sitter Joannah och är hur nöjd som helst när hon och jag(mest hon) lyckades få upp myggtältet... Ni skulle ha sett det i går...då låg det ner på backen för det blåste ju nåt så hemskt!
Janne och jag (mest Janne) fixade till det i går em så nu står det majstetiskt igen!
I går skjutsade jag pojkarna i forsen och sen bakade jag bullar (rimbo), Jag gjorde dom rationellt och snabbt och dom blev faktiskt ätbara!
Klippte åxå gräset klart , ska i dag om vädret tillåter ta bort Jannes "växthus" från vår uteplats så att trädgårdsmöblerna inte behöver stå mitt i vägen...sen vill jag ju klippa gräset där åxå.
Måste åxå handla lite till midsommar, typ fläskfile att grilla.
Först i morgonbitti åker jag med dom som vill följa med till Pello, sen hem och grilla och sen till Elli och Åke för lite samkväm med snack och skratt. Jag är den självutnämda chauffören...då kan jag själv bestämma när jag ska hem... Fy så det öser ner vatten nu! Fast det lovar ju gott för pollen allergikerna!
Ungarna tog sej ett kvällsdopp i går i gen, det är 18 grader i vattnet... Få se när jag vågar mej i...
Jag vet inte om jag hinner skriva nåt i morgon, därför önskar jag er alla bloggisar TREVLIG MIDSOMMAR!
Så vill jag hälsa Linda välkommn in i bloggträsket!!!
Nu ska jag slå på tv:n och kolla om vädret verkligen inte lovar bättre än så här...sen ska jag väcka björnarna ( ungarna)...
Om ni känner nån kväll at det skulle vara så skönt att sitta ute men myggeländen bara ställer till det så vet ni vars det är myggfritt...om än lite dragigt...
H en bra dag!
Cessi! kolla din mejl!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilket fint myggtält :) Men är det inte lättare att bara myggnäta in hela altanen? Den flyger ju inte bort i blåsten :)

Postat av: Nina

Snyggt myggtälte, Hoppas det inte blåser ner igen, ha en bra midsommar !!

2006-06-22 @ 07:46:22
Postat av: Sussi

Skjutsade pojkarna I forsen...!? :D Antar att t*ll försvann - å inte grabbarna... Vilket fint tält - vi skaffade ett ifjol - årets bästa investering vill jag lova! Skulle bara gratta svågern, visste att du säkert uppdat - annars tänkte jag inte blogga idag... Trevlig midsommar, hälsa fam!

2006-06-22 @ 07:48:35
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Sussi! Självklart skjutade jag dom till forsen och inte i...hahaha...

2006-06-22 @ 08:02:38
Postat av: Annika

Ha en jätteskön Glad Midsommar!!!!!

2006-06-22 @ 08:20:41
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Fia

Glad Midsommar och guud så skönt med myggfritt!!!!

2006-06-22 @ 08:24:01
Postat av: häxan1

Trevig Midsommar!

2006-06-22 @ 09:46:10
Postat av: Anna-Lena

Trevlig midsommar! Fint tält!

2006-06-22 @ 10:32:34
Postat av: Annika

Men huvva vad tråkigt....hemskt!! Bara 41!!!

2006-06-22 @ 12:36:41
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: anna

skönt m myggtält! Lovisa tar 6 sprutor VARJE dag & 3-5 stick i fingret (blodsockermätning). GLAD MIDSOMMAR

2006-06-22 @ 18:12:14
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Anki

Trevlig midsommar!
Vad skönt med myggfritt..

2006-06-22 @ 19:20:12
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Erik

Glad midsommar!

2006-06-22 @ 20:08:51
Postat av: Emma

nu har jag uppdaterat min blogg med storfiskarn :-)

2006-06-23 @ 07:47:00
Postat av: Karolina

Glad midsommar!

2006-06-24 @ 02:49:50
URL: http://cruz.webblogg.se
Postat av: Mia

Hej vännen, vart har ni köpt de där myggtälten? Hur dyrt var det?
Jag vill verkligen ha ett sånt!

2006-06-25 @ 15:33:33
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: irene jonsson

Hej ! Såg ditt myggtält på bloggen . Har haft ett, men det har vi lagat 100 ggr. Det är ju ett måste när man bor i Norrlandatt ha myggtält menar jag. Kan du ge mig namn och adress på tillverkarn ??
Tack på förhand !!
Iréne

2006-08-01 @ 22:30:02

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)