Min modiga lilla badflicka

17498-45

Bara 18 grader i älven men ungarna badar som om det vore 25...
Midsommarhelgen har vart helt ok, lite tråkigt med tanke på vad som hänt i veckan.
En bekant till oss ( vi har träffats två ggr per år under några års tid) har hastigt avlidit endast 41 år gammal.
En sak som gör det hela så tråkigt är ju åxå att en kompis från Sthlm umgås jättemycket med den familjen och skulle ha firat midsommar hos dom och med dom...nu fick han åxå en tung helg, fast jag tycker att det var jättebra att han for upp eftersom mannen i familjen nog behövde det sällskapet.
När det händer såna här saker inser man att livet är skört! Vi ska ta vara på det liv vi har och inte stressa igenom det! Det kändes som ett hårt knytnävsslag i magen när jag fick beskedet, trodde att jag läst fel...men det hade jag inte...jag tyckte jättemkt om henne och hennes familj, även om vi inte sågs så ofta så var det alltid glatt och trevligt omkring dom.
På midsommaraftonen var jag och tre av ungarna till Pello, vi hade det bra och trevligt som vanligt.
Mamma bjöd på Petit chouxer som hon fyllt med grädde och jordgubbssylt...mums...
Vi mätte även vårt hus för att kunna räkna ut hur mkt målarfärg som behövdes...hann åxå till GK och handla! Köpte mej ett par sandaler bla, dom är så fina så jag ska köpa ett par till när jag åker hem nu i veckan.
Sen när vi kom hem så hade de tre älsta ungarna börjat förbereda middagen så vi kunde grilla och mysa.
Mr H var åxå med oss och sen ringde hans kompisar som var på väg till han så han drog hemmåt!
Vi själva drog i väg till Suos för att festa vidare... där blev det mkt sång och musik.
På Midsommardagen skulle vi få ett mkt välkommet och efterlängtat besök av ett par vänner från Töre, men dom ringde återbud för dom hade i sin tur fått oväntat besök...men dom kommer senare under sommaren!
I dag har jag plockat upp på altanen och inomhus och just nu gör jag en sockerkaka som Kasper kan äta...har lovat dom en kvällstårta i dag...
Nu säger jag detta: Ta vara på era liv kära bloggisar! Dom är guld värda!!!

Kommentarer
Postat av: Sussi

verkligen tråkigt m er vän... Försöker leva efter mottot att varje dag kan vara den sista - även om d inte alltid blir som man tänkt...
Vilken färg på huset!!??

Postat av: Majsan

Håller med Sussi, klart att man tänker en och kanske två gånger på hur man lever idag!!!
Jag kan få helt plötsligt tårar i ögonen, vet ej varför,men det bara kommer....

2006-06-25 @ 19:28:48
URL: http://majsan43.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Tråkigt med er vän..
Men nog måste de väl vara kallt att bada..??! Brr..

2006-06-25 @ 20:16:06
Postat av: elli

Ja, nog var det trist och nog får man sej en riktig tankeställare när sånt inträffar. Roligt att ha er här i dag på fika. Hampus hade bråttomt att ringa för att tala om att buyllarna var klara. Kram syster yster

2006-06-25 @ 21:02:19
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Fia

mmm livet är skört...

Men i övrigt låter det som att ni hade det bra ändå, det är ju vid såna tillfällen som man vill vara lite extra mycket med nära och kära...

2006-06-25 @ 22:22:06
Postat av: Linda

Tråkigt med er vän!
Annars låter det som om ni har haft en skön helg

2006-06-25 @ 22:25:15
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Monica

Ja, inte vet man nä det är sista dagen. Sådana här gånger är det man tänker till, men samtidigt är det ju livets gång. Men 41 år är ju inte ett långt liv. Man få ta vara på varje dag.
Annars har ju midsommarn motsvarat alla förväntningar. Vackert väder - myggfritt! La oss 4.45 på morgonen så vi hade det bra.
Se fram emot en bättre dag i morgon.

2006-06-25 @ 22:49:13
Postat av: Anki

Ja såna gånger funderar man ju: hur lever jag? Inte som om varje dag var den sista.

2006-06-26 @ 09:25:58
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Lotta

nu förstår jag varför du inte verkade vara helt på topp på midsommaren.. :(

2006-06-26 @ 17:21:59
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: joannah

Alltså våran pia , hon är ju bara för söt! Ses i morrn till frukost!

2006-06-26 @ 21:24:42
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: Annika

Nåå!! Uppdateringdax?!?!? Ha ha ha....ska jag säga!!

2006-06-27 @ 16:29:40
URL: http://annkicka.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)