En stolt morbror

En stolt morbror

Ser ni vad stolt han är Kasper! Han var så lycklig när han fick hålla lilla Anton!
"Jag älskar Anton " Sa han " och dej mamma" Sa han fort för att inte såra sin mor...
Var till Kemi i går med Elli och flickorna. Min outfit var detta: blåa långkalsonger, rosa sockor, brun kjol, svart tröja, Ankkiskorna men gula Brissnören...Fick se mej själv i spegeln och blev helt häpen! ÄR DETTA JAG??? Tyvärr så var det jag... Nu ska här bli ändring på torpet! Håret ska klippas eller flätas, vad tycker ni?
Tio kilo bort!!! Och det fort som attan! Verkar så lätt till man trillar dit igen...
Men har nu bestämmt mej för att återuppta min prommisar!!! Jag måste få det till att bli en mani!
Träffade Sofia och lilla Luna åxå i fredags, det var verkligen roligt! Lilla Luna är en otroligt glad och nöjd liten tjej och väldigt lik sin mor!
Jespers 18-års firande gick bra! Han blev ordentligt firad senare på kvällen när "mentorn" dök upp...
Jag och Joannah skålade i vischyvatten men då har vi åxå ett helt intakt minne av kvällen...
Men vars var du Annika? Jag frågade Hadde och han sa att du låg och sov...före klockan nio? Då vågade inte jag och Joannah ringa upp dej.
I dag har vi tatt bort odlingslådorna från gården, och gissa vad myror det fanns där! Fy fariken!
Vi ska plantera dit Blodhägg och Äppelträd i stället, och på stenhögen blir det solrosor.
Ska ta bort jorden från de stora urnorna och göra en omprövning av vars dom skall stå lite senare. Vet inte hur jag ska möblera inne så då får det bli ute...
Nu ska Janne till Seskis och jobba, han tar med sej Lydia som ska hälsa på Johanna P-M.
Hon har så väntat hela dan på att hon ska ringa och säga när hon kan komma.
Nu ska jag gå ut och fylla mina krukor med jord, som ett slags förberedelse inför själva planterandet som jag inte kan göra förrän Janne planterat och sålt klart...kanska förblir dom tomma...
Cessi! Hur är knäet?

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Fina killar!!

2006-06-04 @ 13:53:21
Postat av: elli

Det var då värst vad du är aktiv då!!!!!

Postat av: Malin

Men visst är det kul att få fixa och dona på gården! Några tips om vars ifrån man kan köpa äppelträd? Salladen ja - bara sallad på botten, körsbärstomater itu och gurkor i stänger! Då blir salladen jättegod ;)

2006-06-04 @ 16:22:26
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Malin

...å förresten så tror jag att du var jättefin i din outfit, så det så!

2006-06-04 @ 16:23:42
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Erik

Mitt promenerande är verkligen inte mani, men lyckas hålla det i gång fortfarande. Det har varit omväxlande väder idag, men lyckades få in ett pass mellan skurarna. Du får hälsa Jesper och gratulera.

2006-06-04 @ 17:11:21
Postat av: joannah

Vad fina dom är, min lillebror och syster son! Kasper sa igår att han ville ha en egen "anton" han skulle nog ångra det ganska så fort när han skulle inse att han inte är minst och att han inte jämt kan vara hos dig =)

2006-06-04 @ 17:33:26
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: anna

salladen.. he, he ,jättespeciell! fattar inte att Hampus tyckte den va så fantastisk (men det behövs inte så mycke). Fina killar på bilden! Du kan va en stolt mamma & mormor.

2006-06-04 @ 18:21:18
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Anki

Tycker verkligen att du ska fläta håret:D
Då har jag lättare o känna igen dig......
Fast jag blivit ganska duktig på det. Skilja på dig o Elli alltså....

2006-06-04 @ 18:25:57
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Mamma

Kasper ser så stor ut på bilden. Har han vuxit?

2006-06-04 @ 18:37:55
Postat av: Annika

Åhh, denna Hadde. Han skulle bara bada bastu i en halvtimme. Det blev en och en halvtimme. För vi hade ju tänkt komma o fira Jesper!! Så jag o Wille gick o la oss istället, men klockan var faktiskt över nio!! :-)
Vi kommer nån dag, Hadde "glömde" ju Jespers present!!!

2006-06-04 @ 18:38:21
Postat av: Häxan1

FÖRST; NU, gick det opp i skallen, VEM ÄR HADDE, VARFÖR säger NI SÅ?
Oj, vad STOLLT MORBROR!

2006-06-04 @ 20:21:15
Postat av: Sussi

Åååå vilka fina gossar! Du - har skaffat mig en passande baddräkt ;)!

2006-06-04 @ 20:34:01
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Malin

Har ni till salu? För hur mycket?

2006-06-05 @ 08:48:14
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Majsan

Vilka snygga killar, Kasper ser så stolt ut...

2006-06-05 @ 13:19:23

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)